Medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?

Är du medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?


  • Antal röstningar
    0

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Började fundera lite på det när jag var in på deras sida.
125:-/år för oss ungdomar under 25, 250 för åldringar.

Många här som är medlem?


Redigering:
Om du har varit medlem, men gått ur/inte betalat, skriv gärna varför.
 
Last edited:

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Medlem och betalar bara 125 med =)

det tjänar jag in på försäkringen samt att det kan vara värt för att få läsa sture stelben.

/Urban
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Självklart, hur kan man inte vara med i en organisation som jobbar för att vi ska få köra hoj.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
självklart .. får ju en tidning för dom pengarna + att försäkringen på Rettan blev nästan 1000:- billigare iom medlemskap i SMC :tummenupp
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
En självklarhet för mig att stödja svensk motorcyklism. SMC är en viktig remissinstans för myndigheter och har stoppat många stolligheter genom åren.

Och det blir inte sämre av att jag tjänar in medlemsavgiften flera gånger om genom rabatt på försäkring och däck :tummenupp
 
Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Självklart ska man stötta den enda föreningen som verkligen står bakom oss Mc förare, att dom dessutom erbjuder kanon kurser på bana, en bra tidning och att man får rabatt på försäkringen är bara ett stort plus :yoparty :yoparty :yoparty
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag är medlem, men endast för att jag sparar över 1000:- på försäkringen.

Annars anser jag att det är en organisation som håller på att "förgubbas".

Jag lockas inte alls av massa korvgrillningar och fester med "rock a billy" band och annat tjafs. Och den här "bror duktig" attityden som många SMC:are har gillar jag inte alls.

Nu blir väl en del :mad: rosenasande - men ta istället åt er kritiken och gör nåt åt det istället.

//Linus
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
chili skrev:
Jag är medlem, men endast för att jag sparar över 1000:- på försäkringen.

Annars anser jag att det är en organisation som håller på att "förgubbas".

Jag lockas inte alls av massa korvgrillningar och fester med "rock a billy" band och annat tjafs. Och den här "bror duktig" attityden som många SMC:are har gillar jag inte alls.

Nu blir väl en del :mad: rosenasande - men ta istället åt er kritiken och gör nåt åt det istället.
//Linus

Skall alla andra göra något åt det du vill ha ändring på?
Varför inte göra någonting själv? Som medlem i en förening är väl en av huvudsakerna att vara med och påverka, medverka till att det hela utvecklas i rätt riktning?

Försöker inte hoppa på dig på något sätt, förstår mycket väl vad du menar, utan kommentaren är mer allmän ... jag tog bara ditt uttalande som ett exempel.

Väldigt ofta är det dem andras jobb att ändra på saker som jag/vi tycker fungerar dåligt istället för att jag/vi ger oss in i debatten och försöker förändra saker till vår fördel själva.
Lite trist att så många har åsikter och säkerligen idéer men är passiva och vill/hoppas att någon annan skall ta tag i det när en förening är beroende av dess medlemmar för att utvecklas på ett sätt som alla medlemmar kan uppskatta.

Hmmm ... massa ordbajs blev det visst ...
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
chili skrev:
Nu blir väl en del :mad: rosenasande - men ta istället åt er kritiken och gör nåt åt det istället.

Heder åt folk som lägger ner tid på ideellt arbete
Skit åt gnällspikar :7peta

Säg inte åt andra att göra saker för dig,
gör det själv om du vill ha det gjort.
Enkelt

Edit:
Kiko hann före...

PS. Jag är medlem i SMC och SVEMO, men inte aktiv
 
Last edited:

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag är med, min sambo är med.

Även om de har litet eller inget i sina evenemang/erbjudanden som tilltalar mig/oss så kämpar de för motorcyklismen i stort. De har min röst och mitt förtroende. Dessutom, det är väl den enda "välgörenheten" jag stöder som har en direkt inverkan på mitt liv (hoppas på att aldrig bli påverkad av cancerfondens, internetantibarnporrorganisationens, osv arbete).

pilsner
 

Babe

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Järfälla
Hoj
R1, DRZ 400S, XT660Z Tenere
Jag är inte medlem, endast för att jag varit för slööööööööö

annars är det kalas att vara med man får en bra tidning, rabatt på försäkringen å dom har kanon bra utb.

Ja, ja jag vet, ska snart gå med. :rolleyes:
 

sandstream

Guest
Jag är med av samma anledningar som många andra anger ovan plus att jag känner Galne Dansken som sitter i styrelsen och någon måste ju betala hans lön :D

Årets Sporthojs-projekt med utbildning av nya instruktörer är väl något som talar klart och tydligt emot att det skulle vara en gubbförening.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
År 2004 fanns 235196 mc registrerade och 77035 medlemmar i SMC. Knappt 1/3 är medlemmar, vad är det som är fel, varför är inte alla med?

Är det mitt eget fel att jag har fått "fel" bild" av SMC? Om något inte lockar mig varför ska jag då gå med och själv jobba för förbättringar?

Visst är det jättebra att SMC finns, de kämpar ju för min hobby. Och för er som tog mitt förra inlägg illa, jag hoppas för guds skull att ni är medlemmar i Motormännen (om ni har bil) och Hyresgästföreningen (om ni bor i hyresrätt) också.

//Linus
 

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
vill gå med, får billigare försäkring då.
vad är adressen till deras hemsida?
/mvh erik
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
chili skrev:
Jag är medlem, men endast för att jag sparar över 1000:- på försäkringen.

Annars anser jag att det är en organisation som håller på att "förgubbas".

Jag lockas inte alls av massa korvgrillningar och fester med "rock a billy" band och annat tjafs. Och den här "bror duktig" attityden som många SMC:are har gillar jag inte alls.

Nu blir väl en del :mad: rosenasande - men ta istället åt er kritiken och gör nåt åt det istället.

//Linus

Hmmm, pratar vi om hur SMC är nu eller hur det har varit?

Din beskrivning matchar iaf inte det SMC som jag känner till, utvecklingen där går väl precis i motsatt håll mot det du beskriver.

För övrigt är väl SMC en förening som bygger på medlemmarnas arbete, dvs vill man ha en förändring så får man kräva/arbeta för den.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
tyson skrev:
vill gå med, får billigare försäkring då.
vad är adressen till deras hemsida?
/mvh erik

SMCs webbsida: http://www.motorcyklisterna.org/

Medlemsansökan direkt här: http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/ansokan.asp

Är med i SMC sedan "hedenhös", inte alltid dragit 100% jämt med hur SMC fungerar osv, men tex SMC Sthlms Broms & Kurvkurser genom alla åren, sista årets Sporthojskurser, och faktum att SMC nog är den MC-intresse-organisation som har störst procentuell anslutning i Europa, och därmed är en tung instans när myndigheter tar in remisser/frågar runt, gör att det för mig är självklart vara med i SMC! Helt otroligt att så många ställer upp och hjälper till bevaka våra intressen, till stor del på obetald tid! :tummenupp

/B
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
chili skrev:
Annars anser jag att det är en organisation som håller på att "förgubbas".
Det tycker jag har vänt och SMC har något för alla idag.

chili skrev:
Och den här "bror duktig" attityden som många SMC:are har gillar jag inte alls.
De finns i alla föreningar, och de syns ofta mer än andra. Det får man leva med.

chili skrev:
År 2004 fanns 235196 mc registrerade och 77035 medlemmar i SMC. Knappt 1/3 är medlemmar, vad är det som är fel, varför är inte alla med?
Det tycker jag är en fantastiskt hög siffra.
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
chili skrev:
Om något inte lockar mig varför ska jag då gå med och själv jobba för förbättringar?

Jag kanske missuppfattade ditt tidigare inlägg men var du inte redan medlem?
Då fanns det väl något som lockade? Enbart rabatten på försäkring kanske? Det kan jag mycket väl förstå med tanke på premien på dylikt idag.

Om man som medlem vill ha förändringar så bör man väl även jobba för det och inte kräva att de andra medlemmarna skall förändra föreningen för å passa mig/dig? Eller har jag fel?

Om man inte är medlem så är naturligtvis situationen lite annorlunda, antingen så sitter man utanför å vill att medlemmarna förändrar föreningen så att den lockar mig/dig eller så går man med ändå och försöker förändra.

chili skrev:
Visst är det jättebra att SMC finns, de kämpar ju för min hobby. Och för er som tog mitt förra inlägg illa, jag hoppas för guds skull att ni är medlemmar i Motormännen (om ni har bil) och Hyresgästföreningen (om ni bor i hyresrätt) också.
//Linus

Vet inte om det var mig du menade, tog inte illa vid mig men jag antar att mitt inlägg kunde uppfattas som kritik mot dig.
Mitt inlägg handlade inte om att man måste vara medlem i SMC bara för att man kör hoj utan om ifall man gjort det medvetna valet å vara medlem i en förening så bör man även bidra sjäv å inte enbart kräva att de andra medlemmarna skall göra allt jobbet. Självklart finns det grader av allting men jag tycker att det är trist att så många verkar anse att allting är upp till någon annan å fixa.

Vänligen
-/K
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
RedBaron skrev:
Det tycker jag är en fantastiskt hög siffra.
Det är en extremt hög siffra som bara visar hur folk tolkar samma sak helt olika och tyvärr negativt när det är något positivt. Jämför man med amerikanska motsvarigheten AMA så har de 264.000 medlemmar utav 6,6 miljoner motorcyklister, det är 4% det.
 
Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Klart jag är medlem: Som alla ovan har skrivit, har jag samma orsaker
:tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top