Med anledning av tidigare diskussioner

Ska man släppa cannabis fritt?

• Antal röstningar
    0
Nej, därför att det är väl onödigt att legalisera något som är farligt.
Alkohol må vara lika farligt, men det blir nog svårt att få bort det...

Skillnaden på alkohol och cannabis är ju beroendefaktorn som sällan tas upp när de båda jämförs.

yonsson skrev:
Skillnaden på alkohol och cannabis är ju beroendefaktorn som sällan tas upp när de båda jämförs.
Det är en viktig aspekt som ofta glöms bort. Ingen har blivit beroende av canabis.

ja! Hyckleri att det e olagligt med majja o hasch men skallen kan man supa i bitar.

Nu var det längesen jag rökte nått (läs flera år) men ser inget fel med att ta en joppe vid festliga tillfällen. :brinnerup

Hmm, Det är ju sitt eget ansvar om man tar det eller inte? Om det blir lagligt så kanske det inte är så roligt längre eller så blir det tvärtom, dvs att alla börjar. Man borde tänka innan man tar det men har man dåligt självförtroende så slankar man lätt med grupptrycket!

yonsson skrev:

Ganska uppenbart att du har nollkoll så varför ens skriva nått.. Det enda man i så fall blir beroende av är tobaken man blandar ut det med..

Alltså myterna är ju enorma, det är haschpsykoser o allt vad det är, ändå vet inet en jävel nån som råkat ut för sånt.

Det blir aldrig lagligt här i vilket fall, men jag anser att de som vill boffa på lite cannabis kan få göra det, det stör inet mig.
OCH jag tror inet fler av dem blir vaneknarkare än vi andra blir alkoholister.

Jag röstade ja därför att...

Man borde få bestämma över vad man själv utsätter sin kropp för.
MEN risken är ju 99% säker att oskyldiga människor skadas i trafiken och sånt.. DET är däremot inget bra...

RED_LiME skrev:
Jag röstade ja därför att...

Man borde få bestämma över vad man själv utsätter sin kropp för.
MEN risken är ju 99% säker att oskyldiga människor skadas i trafiken och sånt.. DET är däremot inget bra...

Jo, men sen får samhället betala för dig när du provat lite för mycket roliga pulver.

Förstår inte varför Storebror alltid ska fatta alla beslut åt mig - vill jag ta en feting är det väl upp till mig, på samma sätt som det är upp till mig om jag vill supa till det...

Last edited:
Skulle alkoholen kommit idag så hade den förbjudits.
Visst, dessa "lättare droger" som cannabis o.s.v. är inte helt nya, men dom är långt ifrån lika gamla som alkoholen.

Tjoffe skrev:
Ganska uppenbart att du har nollkoll så varför ens skriva nått.. Det enda man i så fall blir beroende av är tobaken man blandar ut det med..

Han skriver iofs inte att det är cannabis som är beroendeframkallande... vad jag vet är det inte helt ovanligt o bli beroende av alkohol... något som mycket riktigt sällan tas upp i diskussioner som dessa...

Samuel_LJackson skrev:
Han skriver iofs inte att det är cannabis som är beroendeframkallande... vad jag vet är det inte helt ovanligt o bli beroende av alkohol... något som mycket riktigt sällan tas upp i diskussioner som dessa...
Ta upp det nu då.

Alkohol är helt enkelt helt accepterat.

Back