Är det så petigt med lämpet?

Status
Ej öppen för fler svar.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Ringde länsstyrelsen idag för att jag inte fått svar på körkortsansökningen.

Dom svarade med att jag har ett brott som dom fått in förundersökningen på och skulle granska fallet lite närmare och återkomma med svar..
Låter inget vidare.. :(

Tycker inte om att erkänna detta men jag får väl bäst respons om ni vet vad jag gjort.
För snart 2 år sedan åkte jag dit på Ringa Narkotikabrott. Fick straff på 3 bloss hasch som var 1400kr i böter och ett snack med Socialen.
Socialen konstaterade att jag är en mkt skärpt person, och vet innebörden av ad jag gjort och antagligen inte kommer göra om det, vilket jag intve har gjort.

Men nu verkar det som om lämpet ligger i farozonen för en sån liten grejj som inträffat för snart 2 år sen.. Helt sjukt.. Skulle skriva upp snart och börja övningsköra så fort jag fått lämpet.

Än är det inte förlorat men chansen finns, så vad tror ni? Kan dom verkligen skjuta upp mitt lämplighetsintyg bara för det lilla? Har hört att en person inte fick sitt lämp pga at than skjutsade en person på cykel en mörk natt..

Det är väl inte så himlans sjukt egentligen. Knarkare ska inte framföra fordon.
Det är väl bra att de undersöker det i vilket fall.

Narkotikabrott är ett grovt brott (visst ringa, men iaf) och bli inte helt förvånad över att du kanske får vänta ett tag.. Men jag håller tummarna för dig :tummenupp

Eftersom du har prövat så finns väl risken att du prövar igen och kör samtidigt, det är väl så de tänker skulle jag tro!

Ge fan i skiten från början och slipp allt krångel i framtiden!! :fatta!

/M. Oraltant

Jag tycker iofs inte det är sjukt att länsstyrelsen kollar upp det ordentligt, eller att det var speciellt skärpt gjort... hade du varit skärpt, varför hascha i så fall?

Henkka skrev:
Eftersom du har prövat så finns väl risken att du prövar igen och kör samtidigt, det är väl så de tänker skulle jag tro!

Ge fan i skiten från början och slipp allt krångel i framtiden!! :fatta!

/M. Oraltant

Men det är snart 2 år sedan och jag har inte gjort det igen heller.
Kan dom inte drogtesta mej?
Dessutom skrev ju socialen BARA bra saker om mej, så det kanske gör att dom går med på det?

Om jag inte får lämpet så vet jag inte vad jag gör...
Har en TZR -99 på väg hem just nu från tyskland och var jätteglad imorse när han började köra hit den, men nu känner jag NOLL glädje över NÅT...

Boostmax skrev:
Jag tycker iofs inte det är sjukt att länsstyrelsen kollar upp det ordentligt, eller att det var speciellt skärpt gjort... hade du varit skärpt, varför hascha i så fall?

Jag tycker iofs inte det är så konstigt att man provat. Man har väl vart ung o dum.. Huvudsaken är väl ändå att det stannade där.

RED_LiME skrev:
Dessutom skrev ju socialen BARA bra saker om mej, så det kanske gör att dom går med på det?

Har en TZR -99 på väg hem just nu från tyskland och var jätteglad imorse när han började köra hit den, men nu känner jag NOLL glädje över NÅT...

Men du har GJORT det, och åkt fast för det. Då får man ta följderna av sina handlingar.

Skaffa en vettig hobby istället! Att röka skit och knappa virus är inte nyttigt!

Hoppas du en dag växer upp och mognar till lite. Då kanske du kan få chansen att ta körkort, inte tidigare!
:fatta!

RED_LiME skrev:

Ja, om socialen skriver bra saker om dej, då är väl att ok, socialen funkar ju så jäkla bra, och har ju ALLTID rätt.... :kocko

Bara att ta en rejäl tugga i skitmackan du brett åt dig själv.

Vilka kan ärligt säga att dom INTE har provat nån form av drog då? Skillnaden var endast att trådstartaren åkte dit på det. Ska man köra på teorin att har man provat en gång så kanske man provar igen så borde de som åkt dit för fortkörning aldrig få tillbaka sina körkort för tänk, dom kanske gör om det. Tror dom flesta har gjort en hel del dumheter i sin ungdom, men det betyder ingalunda att man gör om det.

RED_LiME skrev:

Du har PM.....

Gilgo skrev:
Vilka kan ärligt säga att dom INTE har provat nån form av drog då? Skillnaden var endast att trådstartaren åkte dit på det. Ska man köra på teorin att har man provat en gång så kanske man provar igen så borde de som åkt dit för fortkörning aldrig få tillbaka sina körkort för tänk, dom kanske gör om det. Tror dom flesta har gjort en hel del dumheter i sin ungdom, men det betyder ingalunda att man gör om det.

Om du inte räknar Alkohol som en drog så kan jag säga att jag aldrig provat någon form av droger :fyllisar
Och nej jag har inte ens testat röka :)

Gilgo skrev:

HAR ALDRIG PRÖVAT ELLER ENS HAFT NÅGON TANKE PÅ DET! :tummenupp
Alkohol och tobak är lagliga droger så dom räknas inte.

Visst har man busat när man var yngre, pallat äpplen, skjutit med ärt rör på fönster, spelat hatchfiol (eller vad det heter??) och liknande. Men då har man vetat om vad man gjort och blev man påkommen så fick man springa som fan för att inte få skit för det. Men det var ju ändå inte olagligt.

Att försvara droger är bara dumt, det visar bara på dåligt omdömme!

Henkka skrev:
HAR ALDRIG PRÖVAT ELLER ENS HAFT NÅGON TANKE PÅ DET! :tummenupp
Alkohol och tobak är lagliga droger så dom räknas inte.

Visst har man busat när man var yngre, pallat äpplen, skjutit med ärt rör på fönster, spelat hatchfiol (eller vad det heter??) och liknande. Men då har man vetat om vad man gjort och blev man påkommen så fick man springa som fan för att inte få skit för det. Men det var ju ändå inte olagligt.

Att försvara droger är bara dumt, det visar bara på dåligt omdömme!

Att palla äpplen, spela hatchfiol (vad nu det är) och att skjuta med ärtrör på fönster är väl också dåligt omdöme. När man är ung tenderar man att göra mkt dumt. Tror ingen försvara droger här men lite överseende får man väl ha.

RED_LiME skrev:
Dom svarade med att jag har ett brott som dom fått in förundersökningen på och skulle granska fallet lite närmare och återkomma med svar..
Låter inget vidare.. :(
Än är det inte förlorat men chansen finns, så vad tror ni? Kan dom verkligen skjuta upp mitt lämplighetsintyg bara för det lilla? Har hört att en person inte fick sitt lämp pga at than skjutsade en person på cykel en mörk natt..

Ja.. se där. Många rövarhistorier har man hört. Det var samma sak på körskolan... "Akta dig för den och den uppkörningsinspektören bla bla bla.."
Att de såg att det fanns ett brott på dig behöver inte betyda att de vet vad det handlar om över huvud taget förräns de har granskat det. Har du snott massa bilar i din ungdom, eller flytt från en brottsplats i bilen eller med hjälp av något annat fordon så kan du nog oroa dig, men jag tror att så snart de ser att du inte gjort någonting som har med trafiken att göra så är du på säker mark.
Reserverar mig för vissa kommentarer om att narkotika självklart är farligt i trafiken, och det håller jag med om... Men det här är ju annorlunda.

Va ni hackar på killen... Man kan väl göra en miss nån gång i livet och han har ju kammat till sej säger han??

Själv torska jag på en helt annan grej för snart sex år sen + att ja torska på fortkörning förra sommarn 119 på 90 väg (på gränsen att lappen rök) o pga av de får jag inte ta ordningsvakts förordnande trots att ja jobbat i dörren i över ett år samt skött mej exemplariskt sen jag torska för 6 år sen.. Surt tycker ja. Dom borde nästan göra en individuell bedömning, men de kostar väl en massa slantar så ja förstår att dom inte kör på den linjen...

Man kan göra misstag här i livet men inte va dum i huvet för de...

eisbaer skrev:
Att palla äpplen, spela hatchfiol (vad nu det är) och att skjuta med ärtrör på fönster är väl också dåligt omdöme. När man är ung tenderar man att göra mkt dumt. Tror ingen försvara droger här men lite överseende får man väl ha.

Visst var det dumt, men inte olagligt. Busa lite oskyldigt när man var 10-12 är lite skillnad mot att röka skit och knappa virus.
Tänk hur många som blivit mördade och påkörda i trafiken pågrund av att föraren vart påverkad av droger eller alkohol. Tror knappast att staten vill att folk ska få sina KK hur som hellst utan nogrann koll först.

Man måste själv ta sitt straff för sina handlingar! Man har bara sig själv att skylla på. Noll tolerans mot droger, speciellt i motor/trafik relaterade sammanhang.

Plelle skrev:
Va ni hackar på killen... Man kan väl göra en miss nån gång i livet och han har ju kammat till sej säger han??

Själv torska jag på en helt annan grej för snart sex år sen + att ja torska på fortkörning förra sommarn 119 på 90 väg (på gränsen att lappen rök) o pga av de får jag inte ta ordningsvakts förordnande trots att ja jobbat i dörren i över ett år samt skött mej exemplariskt sen jag torska för 6 år sen.. Surt tycker ja. Dom borde nästan göra en individuell bedömning, men de kostar väl en massa slantar så ja förstår att dom inte kör på den linjen...

Man kan göra misstag här i livet men inte va dum i huvet för de...

Håller med, tycker alla förtjänar en andra chans :tuttar

Status
Ej öppen för fler svar.
Back