Med anledning av tidigare diskussioner

Ska man släppa cannabis fritt?

• Antal röstningar
    0
Tjoffe skrev:
Det är ju just det som är grejen Majja är inte nästa steg på farlighetsskalan.

Problemet är att små puttarna i 14-15 års åldern som idag får tag i Sprit oxo kommer att få tag i maja (om dom inte redan Kan det)
i den åldern e det svårt att veta när det e lagom eller vad man nu ska kalla det.

"Man vill ju testa mer häftiga saker"

Det e jävligt lätt som 25-30 åring att sitta och säga att bara för jag rökar lita Hasch betyder det inte att jag om 3 år sitter med en Cigg med Heroin i munnen.
Kan man säga likedant om en 15 åring som Börjat röka Maja kontinuerligt, nja inte lika säker iallafall.

Ps.Hadde alcohol varit en ny drog i sverige hadde den blivit förbjuden direkt. Ds.

Hurtig skrev:
Jag tycker inte att det ska släppas fritt...

Jag har varit i Holland flera gånger och det man har sett där så finns det mycket fler knarkare och annat slödder, dom finns ju överallt där nere... inget vidare kul att möta höga pundare som har fått snetändning. Visst det kanske inte är av majan men det är väl det som ofta är inkörsporten till värre droger.

Och för er som tror att det är ofarligt och inte tror på psykoser och snetändningar av att röka på kan ju tänka om .
En FD polare till mig hängde med fel gäng ett tag och dom rökte på ganska mycket och ofta... det hela slutade med att han och 3 andra snubbar blev portade på ett uteställe så de gick hem, rökte på, tog knivar, rökte mer och hetsade varann till att springa ner på stan och hugga ner dörrvakten.. tror att vakten fick 19 knivhugg i sig men som tur var så överlevde han, och det slutade med att alla inklusive polaren fick 1,5 års fängelse för typ mordförsök samt att han satt på torken innan straffet avtjänades... Det ska till läggas att innan han började röka på så var han hur trevlig som helst, slogs aldrig eller något sånt men efter ett tag med rökat så spårade han ur totalt... Detta utspelades sig i ett samhälle som har ca 10 000 invånare, där typ alla känner alla.

Så när ni som är för att det ska bli lagligt kanske tänker om när det händer någon av era polare...

Då vill du förbjuda alkohol också alltså?

Hur många har inte blivit knivskurna av alkoholpåverkade personer då?
Man kan faktiskt få snedtändning av alkohol med. Men jag håller på det att om man sålde det lagligt så kommer man inte i kontakt med lustigt folk som försöker sälja andra droger till dej oxå, och då lär risken för att börja med andra saker minska rejält. Det är dom som är inkörsporten till tyngre droger, och inte majjan.

Hurtig skrev:
Nej alkoholen är en del av våran kultur.
Jag tror att det skulle bli svårt att hålla styr på det.

Så du menar att det är helt okej med ovan beskrivna scenario om det är vore del av vår kultur?
Intressant på ett så annars kulturfientligt forum.

Citat: Men jag håller på det att om man sålde det lagligt så kommer man inte i kontakt med lustigt folk som försöker sälja andra droger till dej oxå, och då lär risken för att börja med andra saker minska rejält. Det är dom som är inkörsporten till tyngre droger, och inte majjan.

Du tror väll inte att en mångmiljard industri kommer att upphöra för att man legaliserar majjan :7peta :7peta

Det finns en anledning till varför folk provar starkare och starkare droger..

1 kicken räcker inte till ( kolla bara på oss Hoj åkare, om man tycker det är en kick att wheela så e det skit fett i början, efter ett tag är det inte så märkvärdigt längre utan man vill fortsätta med något som ger större kickar) samma sak gäller ju Droger

2. sprit säljs ju legalt inte har man fått stop på den illigala sprit handlen

Tysken skrev:
Så du menar att det är helt okej med ovan beskrivna scenario om det är vore del av vår kultur?
Intressant på ett så annars kulturfientligt forum.
Nej men jag tror inte att vi i Sverige skulle klara av att hålla det på en "lagom nivå" (om ni fattar vad jag menar). jag tror att det skulle bli en bom av folk som röker på.

Hurtig skrev:
Nej men jag tror inte att vi i Sverige skulle klara av att hålla det på en "lagom nivå" (om ni fattar vad jag menar). jag tror att det skulle bli en bom av folk som röker på.

Ja säkerligen skulle många testa bara för att det har blivit lagligt. Skulle dom bli knarkare för det? Svar: nej

Dom som fastnar i ett beroende har ju underliggande problem som gör att dom tar till en verklighetsflykt. Fastnar man för Hasch eller Marijuana och det blir en inkörsport till tyngre droger är det nog troligt att man precis lika lätt skulle ha fastnat för en annan drog.

Last edited:
jag röstar nej för att de flesta knarkliberaler i denna tråd stavar som krattor så något måste ha gått fel helt enkelt....

Last edited:
Hurtig skrev:

Jag tror det skulle fungera utmärkt. Det ni inte tänker på är att en mycket stor del av Sveriges befolkning redan nyttjar denna "drog".
Som jag redan uttryckt i tidigare inlägg tror jag att övergången till tyngre droger skulle minska drastiskt om vi släppte restriktionerna på dessa lättdroger pga att kontakten med tunga langare helt skulle upphöra för oss vanliga, hederliga medborgare.
Dock är det, som flertalet skrivit tidigare, helt lönlöst att ens föra en diskussion om detta då vi aldrig någonsin kommer att ändra lagstiftningen angående bruk av dessa varor.

Intressant, alla dricker sprit för att bli kardäng, inte för att en öl är gott till maten!

Rökningen är aldrig gott och att vara full är väl inte så djälva skoj att man måste hitta alternativa sätt att skaffa sig denna rusning genom att trixa med kroppens hormoner på ett sådant sätt, bättre att gå och köra go-kart eller nått annat!

Dessutom vill jag minnas att skadorna av alkoholen vs allt annat skiljer sig, dvs levern tar mest skada av alkohol medans det andra är koncentrerat på att fippla med nerverna och slutligen har brutit sönder centrala nervsystemet, det är därför det är svårt att återhämta sig från en snedtripp där CNS är söndertrasat, en lever gör ont, men hjärnan funkar iallafall hyffsat trots viss nedbrytning...

Esquire skrev:
Antalet haschpsykoser i Sverige i dagsläget per år kan du nog räkna på dina egna fingrar. Antalet leverskador orsakade av alkohol per år i ett normalt hyreshus kan du räkna på dina egna fingrar. (rena spekulationer)

Varför skriva saker som fakta för att sedan avfärda allt du skrivit som rena spekulationer? :va

CalleE skrev:
Intressant, alla dricker sprit för att bli kardäng, inte för att en öl är gott till maten!

Jag dricker inte sprit för att bli full längre, det är ju bara jobbigt att bli full. Ett gott vin eller en god öl till maten är ju däremot toppen!

Klistrar in ett citat från en kompis här, vi satt och diskuterade på ICQ:

"Om man skall släppa fritt för att folk ska få ta eget ansvar så skall det vara 100% dvs ingen hjälp finns sedan att få från sjukvård eller socialen. Bråkar sen en sådan med någon om pengar eller vad som hellst så kan polisen bara knacka personen till gatan och låta ligga."

Fast vi vill inte ha döingar liggande, så brottslingar kan få göra samhällstjänsten och bära till de skattefinansierade krematorierna...

Goodstuff skrev:
Jag dricker inte sprit för att bli full längre, det är ju bara jobbigt att bli full. Ett gott vin eller en god öl till maten är ju däremot toppen!

Precis så jag menade!

Jag skulle vilja se omvänt resonemang! Så fick vi död på den debatten!! :gnissla

Gustav1 skrev:
Nej, därför att det är väl onödigt att legalisera något som är farligt.
Alkohol må vara lika farligt, men det blir nog svårt att få bort det...
MC körning ärjue farligt och legaliserat så varför inte :) skulle inte komma på tanken å röka nått själv... iof

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman