Ravetrancer skrev:tror det finns ett stort mörkertal.....så bara för att det e WHO så vet dom o har koll på allt????
vet inte... men
vad har dom fel i?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ravetrancer skrev:tror det finns ett stort mörkertal.....så bara för att det e WHO så vet dom o har koll på allt????
Chrille skrev:Det kanske är långsökt men i tråden finns ju en kille som har haft en psykos enligt egen utsago.
Att jag ofta har hört berättas av folk som jobbar med att ta hand om folk som behöver vård i samband med dessa psykoser påverkar mig också. Rejält dessutom , för det som dom berättar är inget roligt.
steff skrev:en annan fråga jag kom på. hur vet dom som tar hand om personerna att det är en "haschpsykos" dom hamnat i?
Chrille skrev:Medicinsk erfarenhet, THC i kroppsvävnad, utbildning....
När jag torska på blindtarmen så spände jag inte ögona i kirurgen som ville öppna mig och sa "Hur vet du det?"
lyckat kan jag inte kalla det att låta människor bruka droger, känns som ett steg åt fel håll. Att dödligheten är mindre i överdosfall har du inte reflekterat på varför eller???Chris Ash skrev:Eftersom länken inte verkar funka så klipper jag ut en del av texten här: (Källaeter Bistoletti, överläkare och docent vid Karolinska institutet)
Hollands lyckade experiment
Cannabis får säljas straffritt i ett begränsad antal, omkring 1200 * 1500 coffee-shops. Det finns stränga riktlinjer som gäller vid försäljning av cannabis i coffee-shops: 1) ingen reklam, 2) ingen försäljning av "hårda man ställer tre relevanta frågor: 1) Har från experimentet i Holland: 1) ingen omedelbar ökning av cannabisanvändningen, utan samma stigande trend under den senaste tioårsperioden, som i flertal andra Europeiska länder och i USA 2) fler använder cannabis i länder där är irrationellt och inte baserat på fakta och kunskap. Cannabis är ingen fara för samhället, däremot kan det vara farligt att fortsätta driva den under jorden.
Ravetrancer skrev:lyckat kan jag inte kalla det att låta människor bruka droger, känns som ett steg åt fel håll. Att dödligheten är mindre i överdosfall har du inte reflekterat på varför eller???
I Sverige är det så mycket mer skit i knarket än vad det är i Holland, därav ojämn kvalite i sverige som ofta leder till att folk överdoserat
Sen ditt yada yada om vi har forskning hit o dit, den förbannade forskningen stämmer inte överrens med verkligheten hela tiden, fatta det!!!!!
steff skrev:...
Vetenskap handlar om att ta reda på vilket det är.
steff skrev:en annan fråga jag kom på. hur vet dom som tar hand om personerna att det är en "haschpsykos" dom hamnat i?
Chrille skrev:Och om du sitter på anstalt med en diagnostiserad haschpsykos så har de bara gissat?? Haschpsykos tillsammans med latent psykisk ohälsa ska vara en härlig kombination bla.
Men återigen, hur ska jag med ett kritisk sinne hantera kirurgen som säger att han vill ta min blindtarm? Det måste ju finnas vetenskap bakom det hela och vet du vad. Dom tar inte prover på den förrän EFTER dom har tagit bort den.
steff skrev:Kan man få psykoser av cannabis?
Bj.O.rn skrev:Men vafaan.. igen?![]()
Psykos kanske? ett tecken är tydligen minnesförlust..![]()
/B
Bj.O.rn skrev:Men vafaan.. igen?![]()
Psykos kanske? ett tecken är tydligen minnesförlust..![]()
/B
steff skrev:ja attackera folk personligen i disskutioner är alltid kul![]()
Bj.O.rn skrev:för det behöver man inte upprepa sig..
/B
steff skrev:skulle visa chrille
Bj.O.rn skrev:Äh, det säger du bara, du hade glömt..han liksom jag läser allt vi kan morala oss över nämligen
/B
jajajaja, men kör upp din firskning igen då, för min polare rökte på i 5 år, bara brajj o han fick haschpsykos.....punkt slut.steff skrev:Kan man få psykoser av cannabis?
Det finns för lite forskning om detta för att kunna dra några definitiva slutsatser.
Det finns vissa belägg för att cannabis i höga doser kan leda till en akut psykos med symtom som förvirring, panik och hallucinationer. Dessa är övergående och varar bara så länge som ruset, dvs i några timmar (1). Det finns också indikationer på att cannabis skulle kunna orsaka en något längre psykos som varar över flera dagar eller längre om intaget av cannabis fortsätter men även den går över efter några dagars avhållsamhet och/eller behandling (2a,3).
"Dessa relativt sällsynta och otrevliga psykologiska effekter av cannabis anses inte medföra några seriösa hinder för den potentiellt medicinska användningen av drogen, om man förutsätter att patienter som lider av schizofreni eller andra psykoser undantas." (2b).
Om det finns en verklig cannabispsykos är den relativt kortvarig, lättbehandlad och mycket sällsynt. Jämfört med andra droger som kan orsaka psykoser (som alkohol) är risken minimal att en frisk vuxen människa ska drabbas.
(1) "Cannabis: Our Position for a Canadian Public Policy" -Report of the Senate Special Committee on Illegal Drugs -Kapitel 7
(2) "UK House of Lords Report on Cannabis" a) kapitel 4.11 b) kapitel 4:12
(3) Leo E. Hollister, "Health Aspects of Cannabis" kapitel E4
Fakta mot vad sjuksjöterskor(hur det nu stavas) har sagt.
Chrille skrev:Och om du sitter på anstalt med en diagnostiserad haschpsykos så har de bara gissat?? Haschpsykos tillsammans med latent psykisk ohälsa ska vara en härlig kombination bla.
Men återigen, hur ska jag med ett kritisk sinne hantera kirurgen som säger att han vill ta min blindtarm? Det måste ju finnas vetenskap bakom det hela och vet du vad. Dom tar inte prover på den förrän EFTER dom har tagit bort den.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |