MC med parkinson

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Min hoj rycker på låga varv. Voffodådå?

Varför kör du på låga varv :va

Vilket varvtal räknar du som lågt, tomgång eller bara allmänt under 3000rpm :hej

Vad har du för hoj?
Vad kör du på för växel och varvtal och i vilken hastighet?
Vad har du på dig?

edit: :)

Förlåt att jag inte har riktig koll på alla modeller och varianter, insprut eller fuggar :rolleyes:

Tjuvluft brukar ge såna symptom speciellt i lågvarvsområdet, är den orolig på tomgång?
Annars så kan det vara läge att sota ur motorn, ligg mot varvstoppet på femman från Norrtull till Uppsala och tillbaka :tummenupp

När ska du börja växla Anna? Du kan inte åka på 1an hela livet :arsele

Du! Här sliter vi ut en växel i taget va! Först ettan, när den inte funkar, växel två. :strategi.

Och ja, jag är för luttrad för att skriva tvåan på SH.

cbr 929 så var med ryckig på insprutningen under 3000 varv, efter det gick den rent o fint.

köp en diselhoj om du ska köra på sånna varvtal :banana

edit:

10 hästar vid 3600 rpm, e du ju mitt i effektområdet om du kör på 3-4000rpm :D

Last edited:
Förlåt att jag inte har riktig koll på alla modeller och varianter, insprut eller fuggar :rolleyes:

Tjuvluft brukar ge såna symptom speciellt i lågvarvsområdet, är den orolig på tomgång?
Annars så kan det vara läge att sota ur motorn, ligg mot varvstoppet på femman från Norrtull till Uppsala och tillbaka :tummenupp

Vet ej, får lyssna imorrn.

Nu känner jag inte till Fireblade, men om den har förgasarmotor liknar dina symptom de man får, då nål och emulsionsrör är slitna. Det finns vissa kitt som slits fort då nålarna är av aluminium om jag förstått rätt. Dåligt synkade förgasare är oxå en möjlig orsak.

Kolla att kedjespänningen är korrekt. Slapp kedja kan ge sånadärinaga fenomen.

cbr 929 så var med ryckig på insprutningen under 3000 varv, efter det gick den rent o fint.

Ok, kanske inget att bry sig om då? Min första hoj var sån, på servicen sa dom att det berodde på att den inte gick på alla cylindrar så jag tänkte mer om det var nåt fel som var trasigt på den här med.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph