Mass razzia mot motorcyklister i Sigtuna idag, någon här som syndade?

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-

3 bussar, 6-7 bilar och en helikopter.
Bilarn stog nere vid Våfflan som ligger vid hamnen, där sammlas ungefär 100-200+ hojar varje onsdag.

Var det någon här som såg det eller hade oturen att åka fast?

Vilken tur att man arbetade idag då. :rolleyes:

Någon som vet varför ?
Eller var det bara en ordinarie trafikkontroll.
Var dom hårda på tex. avgassystem, miniskyltar eller dyl ?

Likadant på Sveavägen, ca 5 mc-snutar som plockade in folk längs med vägen. Däremot var skogis och tyresö helt snut-fritt för en gångs skull :yoparty

Wiseguy skrev:
Vilken tur att man arbetade idag då. :rolleyes:

Någon som vet varför ?
Eller var det bara en ordinarie trafikkontroll.
Var dom hårda på tex. avgassystem, miniskyltar eller dyl ?
Nix ingen trafikrazzia här inte. Tyvärr var det en idiot som försökte råna den lilla kiosken i hällsbo :kocko Tycker synd om den gamla tanten som blev utsatt för eländet!!!!

More skrev:

3 bussar, 6-7 bilar och en helikopter.
Bilarn stog nere vid Våfflan som ligger vid hamnen, där sammlas ungefär 100-200+ hojar varje onsdag.

Var det någon här som såg det eller haoturen att åka fast?
Vad hände?? bor i sigtuna men gillade inte vädret, iofs så åker jag oftast till söder ort för att ta rygg på hayabusa idioten!

Trött skrev:
Vad hände?? bor i sigtuna men gillade inte vädret, iofs så åker jag oftast till söder ort för att ta rygg på hayabusa idioten!

Bor du i sigtuna så vet du säkert vart den lilla kiosken på vallgatan i hällsbo ligger. Den blev utsatt för ett väpnat rånförsök av nån dåre.
Därav det stora antalet konstaplar i området.

själv blev man omkörd av polisen på 90-väg då man låg o finåkte i 140...
tur som man har så fortsatte dom :yoparty

Vad led dom av ikväll?

Blev hotad med 500 kr böter, för att jag parkat min hoj på trottoaren på sveavägen, det är väl lapplisornas uppgift? ... dom verkade vara tillsagda av högre chiefs "dra in massa stålars ikväll.." lr nåt.

Patetiska innerstads cop's,. medan polisen i nacka senare på kvällen, i princip gjorde "tummen upp" efter en wheelie över bron mellan donken å nacka forum :tungan

No more sveavägen, där får man böter som helt oskyldig medborgare.. Blir så lack, ni poliser - åk ut å patrullera ställen där våldtäkter kan ske eller ofta sker, varför jävlas me snälla killar med miniblinkers och felplacerad skylt - vad skadar det samhället i övrigt? Tycker ni inte det är pinsamt själva?

Patetiskt ju..

Ikväll va sinnes... dom va överallt i stan, men strunta i allt väsentligt utanför eller inom tullarna ... inte konstigt, att när syrran ringde 112 - pga av en pågående misshandel på medborgarplatsen, så fick hon höra "det är många som ringer just nu...lalala..men vi svarar så fort vi kan.."

Sjukt..

Last edited:
IronMike skrev:
No more sveavägen
Vad gör ni egentligen på Sveavägen? Tittar på varandras motorcyklar? Det verkar vara en så oerhört meningslös sysselsättning att brumma fram och tillbaka på Sveavägen för att sen stanna vid McD, varför är ni inte ute och kör? Men det är väl jag som är för gammal för att förstå...

sgtpepper skrev:
Vad gör ni egentligen på Sveavägen? Tittar på varandras motorcyklar? Det verkar vara en så oerhört meningslös sysselsättning att brumma fram och tillbaka på Sveavägen för att sen stanna vid McD, varför är ni inte ute och kör? Men det är väl jag som är för gammal för att förstå...

Sveavägen var ett hojtillhåll redan när en tjugoårig Jerry Williams lade omkull sin Kawa trepip inför den samlade pressen som var där och dokumenterade den nya "trenden" dvs hänga på Sveavägen med hojen.

Innan dess var det ngnstans vid Midsommarkransen.

Vad har du emot samlingsplatser? Klart alla vill visa upp sina eloxerade kåpskruvar, arbetskamraterna kanske lessnat på att höra om hojen.

Om man ända samlas för att hänga lite så spelar väl det ingen roll om det inte är "hojvägar" i närheten?

Man åker till Sveavägen för att träffa polare och kika på hojar och käka nyttig mat. När klockan är 21-22 på kvällen så vill iallafall inte jag vara ute och smiska krokväg, det klarar jag av innan.

Åkte oxå förbi Sveavägen igår, såg att de stod med laser och plockade in bilar i båda riktning....men som alltid så håller man ju de lagstadgade hastighetsbegränsningarna :tungan

sgtpepper skrev:
Det fungerar ju även lite som samlingsplats inför en hojtur, det ligger mitt i, och likalångt därifrån till bogesund eller södertörn, lika för alla =) bra ställe att utgå ifrån, samt samlas efteråt :tummenupp

Det första man borde göra är att byta dag, och förvirra dom lite, och ha olika dagar varje vecka..kan dock bli svårt eftersom snytarna ofta läser div forum :huvet

sgtpepper skrev:

Jag gillar hamburgare och att titta på hojar mellan körpassen...utom Speed 3:or förstås :rolleyes:

Chronic skrev:
Sveavägen var ett hojtillhåll redan när en tjugoårig Jerry Williams lade omkull sin Kawa trepip inför den samlade pressen som var där och dokumenterade den nya "trenden" dvs hänga på Sveavägen med hojen.

Innan dess var det ngnstans vid Midsommarkransen.

Vad har du emot samlingsplatser? Klart alla vill visa upp sina eloxerade kåpskruvar, arbetskamraterna kanske lessnat på att höra om hojen.

Om man ända samlas för att hänga lite så spelar väl det ingen roll om det inte är "hojvägar" i närheten?

WORD!! :tummenupp

Chronic skrev:
Jag har inget emot mötesplatser, det är mest så att McD på Sveavägen mer känns som ett ställe där man står med sin "coola" hoj och visar upp sig för allmänheten, en sysselsättning som jag personligen finner.. erhm.. konstig.. för att uttrycka mig oändligt milt.

En mötesplats för mig är någonstans nära schyssta vägar där polarna samlas för att fortsätta ut mot roliga vägar, inte en hamburgerrestaurang mitt inne i stan. Men det är ju ett fritt land så alla får ju göra det dom gillar bäst, vissa gillar att köra hoj, andra gillar att posera för gånggängare på väg hem från jobbet.

Jag kan dock inte komma ifrån den obehagliga känslan av att aktiviteten "hojåka på Sveavägen på kvällen" är oerhört närbesläktat med aktiviteten "köra raggarbil runt Gällivare city".

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park