Manligaste självsjukvård/uppoffringen.

Med adrenalinet flödande är det ingen utmaning. Gör det tre dagar senare istället med en gripklo och broskbildning :näsblod

Visste inte ens att ja kn'ckt n'san f;rr'ns ja kn'ckte tillbaka den f;r att den va sne. Fick n'san kn'ckt av en h'st. Tror s'kert det g;r mer ont n[gon dag senare. Fick iaf kn'cka om den men med bed;vning d[, n[n vecka senare. Tycker nte d e n[got speciellt, va mer ett retinl'gg. Folk har ju skadat sig s[ mycket mer. :D:tummenupp

Visste inte ens att ja kn'ckt n'san f;rr'ns ja kn'ckte tillbaka den f;r att den va sne. Fick n'san kn'ckt av en h'st. Tror s'kert det g;r mer ont n[gon dag senare. Fick iaf kn'cka om den men med bed;vning d[, n[n vecka senare. Tycker nte d e n[got speciellt, va mer ett retinl'gg. Folk har ju skadat sig s[ mycket mer. :D:tummenupp

Väldigt snygg text där! :tummenupp

Ramlade i en båt och råkade att ramla över ankaret som låg i båten. Ankaret stack in cirka 10cm in i benet med hulling och allt. Det var som sagt ett ankare så det var ju fastknutet i båten, alltså för att ta sig därifrån så var man ju tvungen att dra ut skiten... Har kvar en fin "grop" i benet från äventyret :)

Typ ett sånt här ankare, fast med hullingar...
780025.JPG

Skrattade gott åt alla klantskallar i den här tråden.

Sedan pratade någon om nålar.

Och det finns ju en viss idiot i min nära omgivning som lyckades köra en stoppnål genom handen. Med den trubbiga änden först...

I övrigt innehåller min samling livsvisdom bl a följande budord:

Häll inte smält tenn på ditt pekfinger.

Spela inte medvetslös mitt på en myrstig.

Vet inte riktigt vad man gjort som man kan ta upp här på rak arm, har ramlat med snowboard så några leder i axeln krossades, lyckades endå ta av mig tröjan, det var då det började göra ont så de va väll i den vevan skulderbladet lossnade från sitt fäste mot nyckelbenet t.ex, bestämde mig då för att inte ta liften upp igen som jag hade tankar på för att ta mig till stugan via backen, går med brädan under armen till nått sjukställe visar det och han erbjuder morfin, jao varför inte var första tanken "du kan bli lite dålig i magen" ALDRIG svarade jag bara, hatar o vara risig i magen! :P sen när jag tog mig till en säng la jag mig tvärs över där och låg i 14 timmar snett över, vaknade som jag somnade, kunde inte lägga mig riktigt.

Jappz, så var fallet här med. bara att det var träslöjdläraren som fick backa tillbaka maskinen...o han drog åt fel håll med! stackars lilla tjejen..hon satt helt knäpptyst och blek i ansiktet. :rofl

Va gjorde träslöjdsläraren på syslöjden ? :va :D

självsjukvård de e grejjer de , men har dock slutat med det sen tummen blev fet pajj pågrund av hemmavård ..

Jobbar som plåtslagare

Jag slog mig helt sonika på Tummen allt vad jag pallade och svimmade nästan.
när det slutade snurra i skallen så märkte jag att tummen hade blivit väällldigt blå med en gång , och efter att jag hade slutat jobba så tänkte jag att det kan ju vara bra att göra hål i nageln så jag tog ett litet 1mm borr och borrade hål i tummnageln som hade förstorats upp MAGISKT under dan , dock så borrade jag
lite för djupt så jag fick ju lite mer smärta en va jag redan hade , dagen efter så hade jag skit ont fortfarande Då frågade en arbetskamrat om jag steralicerat borret och det hade jag ju inte gjort , gick iväg till läkarn och konstaterade att jag hade fått nån infektion i skiten så jag fick käka tabletter på löpande band , och nu 2 år senare med en ny uppvuxen nagel
så är den svart delvis och jag har ont i den från o till...

Vaxat pungen en gång... fan vad ont det gjorde men blev riktigt lent... riktigt jobbigt när remsan fastnade och man fick rycka flera gånger i samma strip. Hua! Aldrig mer!

Häll inte smält tenn på ditt pekfinger.

Den kan jag skriva under på, som knatte skulle det gjutas tennsoldater, spisen på full fräs, ett stort stycke av Televerkets finaste tennstav i stöpsleven och gjutformen i den andra....

Än i dag envisas nageln på det fingret att växa ut lite snett åt sidan.

För några år sedan rev jag loss ena bröstvårtan på en krok i garaget, den hängde kvar i en ytters liten skinnflik, och första instinkten var att rycka loss den helt, jag besinnade mig dock och vek upp den istället, och den växte lyckligtvis fast igen...

Sjukvårdsingrepp har jag väl inga speciella, klippt upp en fingertop som visade sig vara full av var med en vass sax är väl det närmaste, men särdeles manligt var det väl inte, jag hade redan så jävla ont att det snarast var en lättnad.

Jag hade tänkt och raka bort allt hår från röven. Men håret som sitter mellan pungen och röven var så långt så jag kom på den smarta idén att man kanske ska klippa lite först. Så jag tar en sax och lyckas pricka undersidan på pungen med en liten del av saxen, vilket leder till att jag rycker till; och att jag i sin tur lyckas klippa av en liten del. HELVETE.

Sen har man brutit näsan, x-antal revben, alla fingrar förutom vänster tumme, armarna, en handled, fått sprickor på kotor, dragit av korsband, fått kotkomprimeringar osv.

Men jag måste säga att pungklippet gjorde mest ont.

Last edited:
Jag hade tänkt och raka bort allt hår från röven. Men håret som sitter mellan pungen och röven var så långt så jag kom på den smarta idén att man kanske ska klippa lite först. Så jag tar en sax och lyckas pricka undersidan på pungen med en liten del av saxen, vilket leder till att jag rycker till; och att jag i sin tur lyckas klippa av en liten del. AJ.

Och det vågar du säja öppet, det är manligt... :tungan

Jag hade tänkt och raka bort allt hår från röven. Men håret som sitter mellan pungen och röven var så långt så jag kom på den smarta idén att man kanske ska klippa lite först. Så jag tar en sax och lyckas pricka undersidan på pungen med en liten del av saxen, vilket leder till att jag rycker till; och att jag i sin tur lyckas klippa av en liten del. HELVETE.

Sen har man brutit näsan, x-antal revben, alla fingrar förutom vänster tumme, armarna, en handled, fått sprickor på kotor, dragit av korsband, fått kotkomprimeringar osv.

Men jag måste säga att pungklippet gjorde mest ont.
Hit skall du: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=185612&page=24

Retroaktiv biktning.

För några år sedan rev jag loss ena bröstvårtan på en krok i garaget, den hängde kvar i en ytters liten skinnflik, och första instinkten var att rycka loss den helt, jag besinnade mig dock och vek upp den istället, och den växte lyckligtvis fast igen...

Vilket får mig att tänka på min lillebror :D Han hade en ful jävla moppe en gång i tiden och en dag så kvaddade han den precis utanför huset och han slår över framlänges varpå hans rostiga framskärm i plåt sliter loss ena bröstvårtan :yoparty Jepp, han körde i bar överkropp. Jepp, han kommer gåendes över gräsmattan med handen över ena bröstvårtan och när han visar det för mig så var jag nära att spy men sen hämtade jag mig och garvade läppen av mig.
Men det gick dock rätt bra för precis som dig så satt paketet kvar i en skinnflik så med lite kompresser mm så ser det inte så farligt ut idag.
Men idiotjäveln gör om det hela senare fast då genom att fastna i en gren på väg nedför ett träd. Andra bröstvårtan, dock inte lika illa.

.

:D:D:D:D:D:tummenupp

Flera av er har säkert sett den sk spankwire-filmen. Genital självamputation och bin. Perfekt film att mysa till på första dejten. Jag tänker inte länka till den här men den som söker skall finna.

Själv har jag fastnat med fingret mellan rem och stor remskiva. Fick såklart vrida runt ett halvt varv. Gjorde sjukt ont men en jävla lättnad när man väl kom loss. Har även klippt naglarna lite för kort så att det svider, det var inte lika illa. :]

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla