M!

korvgubbe skrev:
Jag tycker den är rätt så ointressant eftersom han använder den som ett argument till att få stänga gränserna.... Det vore lika korkat som att förbjuda tyskar att flytta hit av rädslan för att någon av dem är en gammal nazist.....

Apropå gränser. Låser du dörren till ditt hus resp bil? Släpper du bara in gäster som du bjudit in eller som du vet är bra folk och alltid är välkomna.

Om inte så finns det behov av bostäder bland alla amnestiflyktingar som vi nu beviljar asyl. Vore passande om du tog ditt ansvar.

Tänk dessutom så berikande det skulle vara för dig.

Inte det?

Nej verkligheten är skrämmande när den kommer nära.

korvgubbe skrev:
Jasså, inte det, då var ju hela exemplet rätt menlöst...

Men erkänn att det skulle vara berikande med en östafrikansk familj i ditt garage.

Jag skulle lätt låta flyktingar bo hos mig, om jag fick bra betalt. Ge mig 10.000/månad och jag fixar uppvärmt boende till 10 illegala, rakt av.

Själv hyr jag en trea i andrahand så länge.

korvgubbe skrev:
Så du har öppna dörrar för alla svenskar som vill bo hos dig? :va
Jasså, inte det, då var ju hela exemplet rätt menlöst...

Du begriper tydligen inte.

Likaväl som jag inte har öppna dörrar för alla till mitt hem så skall man inte ha det till ett land. Släpp inte inte in vem som helst och bjud inte in mer gäster till festen än att du kan förse alla med mat osv.

Skulle man sedan ha gjort misstaget att ha bjudit in någon som klagar på maten och tafsar på dottern så tillrättavisar man denna personen, eventuellt kastar ut den. Man bjuder inte in personens släktingar också och sätter dem i ett hörn med papptallrikar.

En liknelse som var lite för svår för dig tydligen.

ah17 skrev:
Du begriper tydligen inte.

En liknelse som var lite för svår för dig tydligen.

Fast du skulle ju aldrig bjuda in någon till en fest?!
:va

...men visst är det en självklarhet att vi ska ha chansen att kasta ut gäster som missköter sig...

korvgubbe skrev:
...men visst är det en självklarhet att vi ska ha chansen att kasta ut gäster som missköter sig...

Tror du chansen till det ökar eller minskar genom att man i praktiken delar ut medborgarskap som man delar ut en hjälpsändning i Mogadishu?

Markus skrev:
Tror du chansen till det ökar eller minskar genom att man i praktiken delar ut medborgarskap som man delar ut en hjälpsändning i Mogadishu?

Det är ju bara var tionde asylsökande som ges asyl?! Jag tycker inte det är så ofattbart mycket att jag hade jämnfört det med fri utdelning.... :va

korvgubbe skrev:
Det är ju bara var tionde asylsökande som ges asyl?! Jag tycker inte det är så ofattbart mycket att jag hade jämnfört det med fri utdelning.... :va

Nu blandar du ihop korten igen, jag har redogört förut för vilka siffror som gäller;)

Gör om gör rätt.

PS.
Jag satt ju fan och räknade procent på miniräknaren en gång för att få det rätt, och så bögar du bara bort allt. :4skrika

korvgubbe skrev:
"Andelen asylsökande som får tillstånd i första instans har sjunkit från 21 procent år 2002 till tio procent 2004. "
http://www.temaasyl.se/templatesTemaAsyl/TA_Article____5849.asp

Ja, men föffan nu pratar du ju om asylsökande!
Kolla irakflödet, registreras de som flyktingar tror du? Ja, en del gör ju det men merparten är ju föffan anhöriginvandrare - bara att komma, tack och hej.

Och ovan siffra har (enligt migrationsverket) sjunkit pga att det är mest bluffmakare som kommer, inte pga hårdare regler. Och jag kan lova dig att man skulle trumma ut om man införde hårdare regler, det finns inget så poppis som att lura folk att vi har hårda migrationslagar.

Liten sidofråga, är lite trötter så man kanske missat nåt men..

Vad är definitionen av "omvänd rasism" för er här i denna diskussion?

För mig betyder det att en person på grund av sin etniska härkomst får en positiv särbehandling av personer som annars är rädda att framstå som rasister.

Rasism, mot vita eller från vita är just det, rasism.

Orca69 skrev:
Liten sidofråga, är lite trötter så man kanske missat nåt men..

Vad är definitionen av "omvänd rasism" för er här i denna diskussion?

För mig betyder det att en person på grund av sin etniska härkomst får en positiv särbehandling av personer som annars är rädda att framstå som rasister.

Rasism, mot vita eller från vita är just det, rasism.

Jag tror de flesta syftar på att det uppenbarligen är så att alla gängvåldtäkter och misshandelsfall som drabbar helvita goda svenskar beror på att förövarna hatar oss svennar och därför ger igen på det sättet! :rolleyes:

Edit1:
- alltså handlar det om att invandrare ogillar svenskar....

korvgubbe skrev:
...alla gängvåldtäkter ...som drabbar ...svenskar beror på att förövarna hatar oss ...
Hur ska man annars förklara hur det ser ut*? Gör gärna ett försök, jag är uppriktigt intresserad.

*=Jag utgår ifrån att du vet, annars hade du väl inte skrivit något alls. :7peta

korvgubbe skrev:
Jag tror de flesta syftar på att det uppenbarligen är så att alla gängvåldtäkter och misshandelsfall som drabbar helvita goda svenskar beror på att förövarna hatar oss svennar och därför ger igen på det sättet! :rolleyes:

Edit1:
- alltså handlar det om att invandrare ogillar svenskar....
Ok då vet jag. Men för mig är det vanlig rasism, spelar ju ingen roll vilket håll den riktas åt, rasism är rasism.

Nitrogen skrev:
Det var mig ett jääävla gnäll i MIN tråd. Har ni ont någonstans eller vad är det frågan om?
:4skrika
Har själv inte hunnit med att gnälla nåt men jag känner fan för det. En massa jobb och får varken hojåka eller sex. Rågnäll! :mad:

Några underbara citat så länge:

-Mamma /..../ varnade mig för att bli som svenskarna, säger Ahmed.

– Myndigheter är rädda att lägga sig i andra kulturers angelägenheter. Det är som om de är rädda att bli kallade rasister, säger Abdullahi.

- Min mamma sa ständigt: ”Umgås inte med svenskarna, bete dig inte som de. Utbilda dig och plugga hårt, men du får inte bli som svenskarna.”

I dessa kretsar är disko ”haram”, syndigt, alkohol likaså. Och eftersom svenskar dricker och är omoraliska riskerar man att bli likadan om man umgås med dem.

http://www.svd.se/dynamiskt/idag/did_11139586.asp

Kan någon förklara nu hur ovanliga de här synsätten är?
Samtidigt kanske någon kan svara på hur man löser detta problem, och framför allt - vem i Riksdagen företräder dig och din åsikt?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg