M!

korvgubbe skrev:
Ska leta... ...är de ute och cyklar som väldigt många kristna förespråkare eller vad säger de?

Tror de sa att gej är okej och huvudsaken är att alla är glada och kan leva tillsammans.

Markus skrev:
Tror de sa att gej är okej och huvudsaken är att alla är glada och kan leva tillsammans.

Tyckte inte det var något nytt under solen där... Lät ungefär som religösa brukar kunna göra när det handlar om homosexualitet och som vatikanens nya förkunnande verkar fastslå...

Religionens baksida... :arsele

korvgubbe skrev:
Ska leta... ...är de ute och cyklar som väldigt många kristna förespråkare eller vad säger de?

Ja fortsätt du med att blunda genom att köra med din relativism.

Själv tycker jag att en läkare kan få vara seriemördare på fritiden. Han ligger ju ändå på plus.

ah17 skrev:
Ja fortsätt du med att blunda genom att köra med din relativism.

Men då kan du väl förklara vad dessa Imamer sa som var så upprörande som skiljer sig från vad vatikanen säger?!

Tycker det är ganska roande att du kallar alla andra för blinda om de inte ser världen med samma svartvita glasögon som du.

Sist men inte minst måste jag säga att ditt plötsliga engagemang för de homosexuella är en aning överraskande.... eller har det inte med engagemang för de homosexuella att göra utan handlar bara om "ytterligare ett bevis för den förfärliga mångkulturens konsekvenser"?

korvgubbe skrev:
...vatikanens...

Ja, det där är fullt jämförbart - vi har ju många flyktingar i sverige från länder som Polen, Brasilien och Italien som direkt blir hängda av regimen i deras hemländer om de utvisas.

Med det ingenstans sagt att jag delar katolicismens syn på vare sig homo- eller sexualitet i övrigt, men det blir befängt att likställa det med Islams syn - och kanske framför allt att jämföra med Islams reaktioner gente homosexualitet.

korvgubbe skrev:
.... .... eller har det inte med engagemang för de homosexuella att göra utan handlar bara om "ytterligare ett bevis för den förfärliga mångkulturens konsekvenser"?

Aha. Inte nog med att Dom är överrepresenterade i våra fängelser, snor våra brudar och aldrig kan lära sig att leva i den svenska kulturen......dom är bögar också!!! :mad:

Markus skrev:
Ja, det där är fullt jämförbart - vi har ju många flyktingar i sverige från länder som Polen, Brasilien och Italien som direkt blir hängda av regimen i deras hemländer om de utvisas.

...nu var det iofs ingen av Imamerna som talade om några nackskott...
Däremot ska vi självklart inte utvisa homosexuella till länder där detta faktiskt är praxis.. Iran och Afghanistan är väl några exempel...

Tycker iofs att samhället bör se till att ha bättre insyn inom religösa samfund i allmänhet och möjligen en del muslimska i synnerhet. Jag ser inga förmildrande omständigheter för en Imam som skulle förespråka stening av homosexuella eller om de gömmer sig bakom begreppet "religionsfrihet" och förespråkar/hyllar låt säga terror o.s.v.

korvgubbe skrev:
.....Tycker iofs att samhället bör se till att ha bättre insyn inom religösa samfund i allmänhet och möjligen en del muslimska i synnerhet. ...

Jag håller med, men fan vet om man behöver passa muslimerna mer än de kristna. Det finns många vidriga avarter på kristna mitt ibland oss som smälter in bättre pga ursprung, men det är inga kul typer.

korvgubbe skrev:
Sist men inte minst måste jag säga att ditt plötsliga engagemang för de homosexuella är en aning överraskande.... eller har det inte med engagemang för de homosexuella att göra utan handlar bara om "ytterligare ett bevis för den förfärliga mångkulturens konsekvenser"?

Kanske har du hört talas om ordet tolerans och om hur allt blir bra bara vi "blir toleranta" mot de nya "svenskarna" (som ju är så toleranta själva hurra).

Chrille skrev:
Jag håller med, men fan vet om man behöver passa muslimerna mer än de kristna. Det finns många vidriga avarter på kristna mitt ibland oss som smälter in bättre pga ursprung, men det är inga kul typer.

Skillnaden är bla att man kan kritisera dem utan att bli kallad för rasist.

ah17 skrev:
Kanske har du hört talas om ordet tolerans och om hur allt blir bra bara vi "blir toleranta" mot de nya "svenskarna" (som ju är så toleranta själva hurra).

Ja, för alla invandrare hatar ju svenskar eller vad är det du påstår?

..."omvänd rasism", "hedersrelaterat våld/förtryck", "intolerans mot homosexuella i religionens namn" eller hyllande av terror o.s.v. har aldrig ingått i någon form av toleransrymd hos mig...... Men å andra sidan har jag aldrig upplevt det hos någon invandrare jag träffat så det är ju tur att du finns så jag får se att det är betydligt vanligare än jag hade förstått.... Jag tror ju att alla bara vill spela blockflöjt ihop... :rolleyes:

Men jag är ju helt indoktrinerad i den multikulturella konspirationen så jag kanske är ett hopplöst fall. :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg