M!

korvgubbe skrev:
Ja, för alla invandrare hatar ju svenskar eller vad är det du påstår?

Naturligtvis inte, men menar du att en obetydande del av dem gör det?
I så fall får väl bonny avkräva dig lite underlag till den uppgiften.
Vi kan ju inte ha vilket ounderbyggt strunt som helst cirkulerandes. ;)

Markus skrev:
Naturligtvis inte, men menar du att en obetydande del av dem gör det?

Jag har aldrig råkat ut för den där "omvända rasismen" som ni verkar försöka ge sken av att vara den dominerande inställningen hos våra invandrare.... Men visst existerar den och den är ju lika vidrig som den "vanliga rasismen"...

korvgubbe skrev:
Jag har aldrig råkat ut för den där "omvända rasismen" som ni verkar försöka ge sken av att vara den dominerande inställningen hos våra invandrare.... Men visst existerar den och den är ju lika vidrig som den "vanliga rasismen"...

Naturligtvis är den inte dominerande, den är dock anmärkningsvärt sällan förekommande i media i förhållande till verkligheten. Det råder en obalans i förhållande till vad som sägs respektive vad som händer så att säga.

I ovan slutsats ryms min inställning att våld mot svenskar från invandrare oftast* är rasistiskt - en föreställning du säkert inte delar så där lär vi ju inte komma längre.

*= Nej, jag har ingen** siffra.

**= Nej sa jag!

Markus skrev:
Jag är fortfarande hedrad av att du visar mig så stor respekt att du verkar ta till dig en del av det jag står för, typ att fakta är bättre än rykten och ser fram till när du och jag tillsammans skall ifrågasätta konstiga eller förvånande siffror som ibland florerar här på forumet. :D

Markus skrev:
Men i de fall det inte finns fakta, kan man inte dra egna slutsatser då?
Givetvis!!!
Dessutom är det väl så att även om det finns "fakta" så drar man ju egna slutsatser. Om vi kan ta ett exempel som ofta är uppe om invandrares kriminalitet. Fakta är att invandrare är något överrepresenterade, sedan är det ju upp till var och en att utifrån det och egna erfarenheter dra slutsatser om varför och hur farligt detta är eller vilka konsekvenser det kommer att få för framtiden. Vilket sedan blir det roliga underlaget för oss att kasta skit på varandra....

Bifogat

• fnys.jpg
    fnys.jpg
    22.3 KB · Visningar: 87
korvgubbe skrev:

"– Jag tror inte på politisk korrekthet. Jag fick nyligen brev från en klass med flickor i 14-årsåldern. Det genomgående är att de känner sig förolämpade av invandrarpojkarnas sätt att tala till dem. "

Danmarks integrationsminister.
http://sydsvenskan.se/sverige/article128825.ece

Jag har själv aldrig råkat ut för cancer men för den sakens skull förnekar jag inte dess existens.

Märkligt att invandrardiskussioner skall krypa fram överallt. Ja jag brukar också bidra. Den tråden skulle ju handla om MI. Fnys.

Danmarks ingtegrationsminister var faktiskt ganska rolig:
-Alla som söker uppehållstillstånd i Danmark måste skriva på ett kontrakt med sjutton punkter. I det lovar de bland annat att inte slå sin fru och att inte könsstympa sina döttrar. Hur ser du på att många uppfattar det som kränkande att misstänkas för att göra något sådant?

Last edited:
korvgubbe skrev:
...nån enstaka... bra bidrag..förakt.. :hihi

hrm.. är det här anledningen till dagens bitterhet?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,736987,00.html

.....plötsligt börjar jag ana vem som står med ryggen till på den här bilden: :rofl

Ja det är sensation när någon frågar efter folkets vilja i invandrarfrågan.

Pinsamt för alla som kallar sig demokrater...

Mer tolerans:

”Domens dag ska inte komma förrän muslimerna kämpar mot judarna. Muslimerna ska döda dem och judarna ska gömma sig bakom stenar och träd. Stenarna och träden ska säga: Åh, muslim, det är en jude bakom mig. Kom och döda honom.”

Så här lät en del av innehållet i den ena kassetten som är köpt i Stockholmsmoskéns bokhandel på Södermalm i Stockholm.

http://www.sr.se/cgi-bin/isidorpub/PrinterFriendlyArticle.asp?artikel=742418&ProgramID=83

:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Såja kom nu med något kristet exempel.

Så det jämnar ut sig. :7peta

ah17 skrev:
Så här lät en del av innehållet i den ena kassetten som är köpt i Stockholmsmoskéns bokhandel på Södermalm i Stockholm.

Det där är väl ett typexempel av sådant som ingen kan acceptera och som gör det viktigt att hålla koll på vad olika religösa samfund har för sig...

Skillnaden mellan dig och mig är att du anser att den kassetten är representativ för 900 miljoner muslimer och att jag ser den som en avart som kan motarbetas utan att för den skull stänga gränserna och skicka hem alla som har koranen hemma istället för en gammal hederlig bibel...

ah17 skrev:
....
...

Är du helt hjärnblödig? Det pågår väl fortfarande rättsliga efterspel när det gäller den homofoba prästen som i en kyrka förklarar att bögar är en cancersvulst i samhället? Jag har träffat nassar där det helt klart är trendriktigt att tro på Gud. Och sen har vi pärlor som Jehovas....

ah17 skrev:
Ja det är sensation när någon frågar efter folkets vilja i invandrarfrågan. Pinsamt för alla som kallar sig demokrater...

Tycker gamle AH har en poäng här. I min världsbild så finns det ett vitt etablerat judehat i mellanöstern. Om inte stora satan, USA, skulle backa upp lilla satan, Israel, så skulle Israel försvinna snabbare än snabbt.
Betyder dock inte att muslimer i hela världen skulle hata judar.

General E skrev:
Tycker gamle AH har en poäng här..

Jag tycker den är rätt så ointressant eftersom han använder den som ett argument till att få stänga gränserna.... Det vore lika korkat som att förbjuda tyskar att flytta hit av rädslan för att någon av dem är en gammal nazist.....

Chrille skrev:
Är du helt hjärnblödig? Det pågår väl fortfarande rättsliga efterspel när det gäller den homofoba prästen som i en kyrka förklarar att bögar är en cancersvulst i samhället? Jag har träffat nassar där det helt klart är trendriktigt att tro på Gud. Och sen har vi pärlor som Jehovas....

Ja just det. Vad var hans uppmaning? Döda alla bögar?

Dessutom så gjorde han det i syfte att provocera fram en rättegång om var gränsen går mellan religionsfrihet, yttrandefrihet och HMF.

Dina muslimska vänner går inte via rättsapparaten, uppenbarligen.

Hirsi Ali, van Gogh, Salman Rushdie, hedersvåld m.m.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg