Mörka invandrare Vs Ljusa invandrare Vs Svenskar

Senast jag kollade var det inte kränkande att rösta. Inte ens på SD. :va

Nä men konsekvenserna är väl lite större via valsedeln än att skriva några ord på ett forum, personen som skriver kanske inte alls är så otrevlig eller dylikt som man kan tro.

Normalt ska man ju inte hänga ut folk som inte är dömda för ett brott. Misstanke ska inte resultera i att man hängs ut som brottsling i media. Kanske därför de maskerat fotot?

Ekonomisk nedgång och sviktande utbildningsnivå?
Fan, du har rätt. Det är inte så svårt.
Fel,fel,fel.
Vellinge har ju ständig högkonjuktur och många högutbildade.
Måste vara ngt annat som får dig att känna dig rasistisk.......

Normalt ska man ju inte hänga ut folk som inte är dömda för ett brott. Misstanke ska inte resultera i att man hängs ut som brottsling i media. Kanske därför de maskerat fotot?

Jodå, självklart.

Men jag förstår inte varför svarta ofta blir vita när det väl ska blurras.
Görs det med flit eller kan folk inte hantera photoshop/whatevah?

Men jag förstår inte varför svarta ofta blir vita när det väl ska blurras.
Görs det med flit eller kan folk inte hantera photoshop/whatevah?

Det görs med flit. Photoshop eller annat bildredigeringsprogram förändrar inte färginformationen så sett, utan ska färg/nyansen ändras, vilket sker på vissa censureringar, så görs det i ännu ett steg i retuscheringen.
Det är mycket medvetet val och med flit.

invandrare som kommit hit för att landet som de befann sig i är mindre trevligt etc. att befinna sig i och sedan begår brott etc. när de väl är här tänker ju inte speciellt mycket på sina landsmän då de försämrar möjligheterna för de som är kvar där att komma hit.

Som invandrarförälder till barn som blivit födda här som beter sig illa skulle jag ta ungen ordentligt i örat och lämna hemlandet som alternativ då det förmodligen är fler som vill ha möjlighet att lämna det landet.

Nä men konsekvenserna är väl lite större via valsedeln än att skriva några ord på ett forum, personen som skriver kanske inte alls är så otrevlig eller dylikt som man kan tro.

Jo det kan nog stämma. Politisk makt är ju absolut och kan vara förödande i fel händer.

När du slutar våldta och rånmörda. Tror jag.

Ja det är väl så... det dröjer väl inte länge innan vi ser ordet invandrare som synonym till mördare i våra Svensk ordböcker :gnissla

En sak som jag funderat på är detta uttryck; tredjegenerationens invandrare. När fan blir man Svensk egentligen?

Finns inga svenska noshörningar. Känner inte en invandrare som vill bli kallad för svensk.
Finns inget fel i att vara stolt över sitt ursprung, vare sig man är invandrare eller svensk.

3generationens invandrare som bryter mer än personen som varit här 3år ska han bli kallad "svensk" enligt dig?

Skulle de låta hudfärgen synas tydligt så blir det ju inte så många 28:åriga allsvenska-guld-vinnare kvar att välja på och då skulle ju syftet med att avpersonifiera/anonymisera bilderna vara meningslös...

Då kan man ju ifrågasätta hela poängen med bild öht....

Bilder på personer med nordisk etnicitet har ju en tendens att även de vara maskerade så illa att det tar timmar innan någon hittat originalbilden....

Finns inga svenska noshörningar. Känner inte en invandrare som vill bli kallad för svensk.
Finns inget fel i att vara stolt över sitt ursprung, vare sig man är invandrare eller svensk.

3generationens invandrare som bryter mer än personen som varit här 3år ska han bli kallad "svensk" enligt dig?

Med det resonemanget kan man ju undra varför man ger icke ursvenskar Svenskt medborgarskap överhuvud taget? Det har inget med stolthet att göra. Någon gång måste man väl bli accepterad som Svensk om man vill det. Om min pappa var född i Sverige och min farfar var född i Sverige, då skulle jag nog se mig själv som svensk.

Tycker du att Svenskarna vars förfäder emigrerade till Amerika får kalla sig Amerikaner? Eller de kanske bör kalla sig 20:e generationens invandrare.

Att man bryter beror nog på helt andra saker. Dock kan jag nog med säkerhet säga att de som är tredje generationens invandrare och bryter, hör till den absoluta minoriteten.

edit:
man måste också göra skillnad på att bryta och att prata slang. Två vitt skilda saker som kan uppfattas som samma av den oinvigde.

Last edited:
Last edited:

En sak som jag funderat på är detta uttryck; tredjegenerationens invandrare. När fan blir man Svensk egentligen?

Zlatan Ibrahimovic är ju väldigt svensk numera :gnissla Spola tillbaks några år - så var det ju annorlunda.

Såg ett intressant fenomen i helgen vid demonstationen som var i tokholm.
Vet ej vilken grupp det var som demonstrerade direkt någon kan gärna upplysa mig men var polispådrag iaf och en motståndsrörelse var det garanterat.
Sedan går jag och min sambo förbi sergels torg så står det en grupp.
Men icke svensk ursprung och reklamerar att nazigruppen skall slängas ut ur sverige.
Visst inget fel egentligen men det blev ju lite skevt om man säger som så.
Varför tas inte rasism upp som är från dem som kommit hit och vi ger dem trygghet,ekonomi samt någonstans att bo.

I skolan skulle vi ta att det var OK att 2 killar gick o misshandlade för de hade haft det jobbigt.
När sedan en kille som blivit misshandlad sedan barnsben fick den ena reprimanden efter den andra.
Visst att komma från ett ställe där det varit misär är nog föga roligt och sätter garanterat sina spår men för den sakens skull kan man inte få bete sig hur man vill.
Sade som någon innan med o dra sina andra o tredje generations i örat är nog på sin plats.
Men det skylls på kultur skillnader och det ena med det 3e.
Kommer jag till ett nytt ställe så får man ta seden dit man kommer.
De som begår brott skicka hem dem igen med en enda gång.
Skulle jag komma till ett land där jag får hjälp och vet om att missköter jag mig skulle jag nog mest troligt inte göra det.

Back