Mörka invandrare Vs Ljusa invandrare Vs Svenskar

Ett problem är väl att man inte får tycka tex att det är ganska vettigt av Vellinge kommun att inse att de inte klarar av 2 oplanerade skolklasser av barn med språksvårigheter för då är man rasist. folkpartiet röstade ner medborgartestet och den största anledningen var tydligen att de inte ville förknippas med SD:s politik, men innan dess var det ett bra förslag. Socialdemokraterna välkomnar centern och folkpartiet till deras block för att slippa SD som vågmästare.
Hela Sverige tar ju dövövat till vad (en del) folk tycker och då måste man skrika högre.

Men seriöst, du måste ju förfan ha lässvårigheter... Eller också har du sådana snedvridna fördomar att du tolkar allt du läser till fördel för dom.

En gång till då... sen ger jag upp.
Procentuellt är kriminaliteten högre hos människor som har det dåligt ställt gentemot människor som har det bra ställt. Procentuellt sett är invandrare i förhållande till sitt eget antal överrepresenterade av dom som har det sämre ställt. Därför är det också procentuellt fler invandrare som begår brott i förhållande till hur många dom är.

Alltså, man begår inte ett brott p.g.a. sin etnicitet. Är det så jävla svårt att förstå?

Eftersom du tycks ha fastnat i att invandrare våldtar mer och när de gör det så är det grövre. Skulle du kunna backa upp dit absurda påstående med fakta istället för att bara slänga med till synes grundlösa påståenden baserade på dina egna fördomar?

Jag är den första att erkänna att jag har fel om jag får se fakta som säger att ett brotts grovhet har en direkt relation till en persons etnicitet.

Edit:
Att brott skulle kunna förklaras pga kulturkrockar, ja det är jag full med på. Absolut. Men jag köper inte anledningen "annan etnicitet". Det är rent skitsnack och i mina öron ren och skär rasism.

Fan och jävlar på dig själv liksom. :blah
Jag har ingenstans skrivit om att någon skulle gjort någonting på grund av etnicitet, tvärtom faktiskt:

"Tror du den är genetisk? Usch, nej det tror inte jag."

Så jag tror det är du som fan och jävlar får ta och gå och läsa på litet, jag vet faktiskt inte varifrån du fått det där med att invandrares etnicitet skulel spela in, det är ju absurt. Dessutom verkar vi vara överens om kulturkrockarna.

En gång till, sen ger inte jag upp för den som vet att den har rätt ger sällan upp. :)

Du skriver:

Därför är det också procentuellt fler invandrare som begår brott i förhållande till hur många dom är.

Det är både rätt och fel, det är rätt för viss typ av brottslighet och det är fel för annan typ av brottslighet. S.k. "socioekonomiska" orsaker (modeord i kulturvänstern) är en viktig anledning men inte hela anledningen.

Fan och jävlar!

Ett problem är väl att man inte får tycka tex att det är ganska vettigt av Vellinge kommun att inse att de inte klarar av 2 oplanerade skolklasser av barn med språksvårigheter för då är man rasist. folkpartiet röstade ner medborgartestet och den största anledningen var tydligen att de inte ville förknippas med SD:s politik, men innan dess var det ett bra förslag. Socialdemokraterna välkomnar centern och folkpartiet till deras block för att slippa SD som vågmästare.
Hela Sverige tar ju dövövat till vad (en del) folk tycker och då måste man skrika högre.

Faktiskt, man måste ju kunna neka tillträde till kommunen på detta vis utan att anses vara främlingsfientliga. När de inte ens har råd att få kommunen att gå runt utan dessa flyktinar så måste de få neka så att flyktingarna hamnar någonstans där de har råd att tillgodose deras behov.
Och när vi inte har råd någonstans i Sverige så får vi prioritera helt enkelt och ta in de som riskerar livet konstant men sen stänga gränsen för vidare invandring tills vi har råd igen.
Är det så konstigt, är det inte så det fungerar världen över?

Nu säger jag inte att det SKA vara så här men någonstans tycker jag att det bör vara så här det fungerar. Självklart ska man inte neka nåkon rätten att komma till ett säkert land och självklart ska vi inte sätta dem i skymundan och låtsas som att de inte finns, på bästa sossemanér.
Men jag har en känsla av att det inte är dessa personer det rör sig om i grund och botten, eller så har jag fel för en gång skull.

Nej jag är på låtsas... :rolleyes:

Men du har rätt, jag var nog lite snabb med att svara på två inlägg och du fick smaka på lite obefogad kritik. Mitt fel. Det där med feltolkning står dock kvar.

Nu får du komma ut från din mammas kjolar o förklara dig .
Vad exakt har jag feltolkat?
Och dina insinuationer om att jag spelar SD i händerna får du okså utveckla.
Blir rätt så irriterad på sådana påhopp så fort inte ordvalen passar vissa herrar.
Skärpning:sissy

Faktiskt, man måste ju kunna neka tillträde till kommunen på detta vis utan att anses vara främlingsfientliga. När de inte ens har råd att få kommunen att gå runt utan dessa flyktinar så måste de få neka så att flyktingarna hamnar någonstans där de har råd att tillgodose deras behov.

Är det så? I Vellinge? Isf kanske de borde höja sig till andra kommuners skattenivå?

Är det så? I Vellinge? Isf kanske de borde höja sig till andra kommuners skattenivå?

Ja för sjutton! Punga på med mer skatt bara! Snälla kan inte nån bara ta hela min lön och ge bort den? :rolleyes:

Ja för sjutton! Punga på med mer skatt bara! Snälla kan inte nån bara ta hela min lön och ge bort den? :rolleyes:

Inte bara det, någon borde se till att om det någonstans på jorden finns politiker som faktiskt gör som befolkningen vill så bör de bestraffas å det hårdaste!

Hur är det med läskunnigheten?
Jag svarade på citatet: "När de inte ens har råd att få kommunen att gå runt utan dessa flyktinar så måste de få neka"

Vellinge har väl inte direkt högsta kommunalskatten i Sverige...?

Jag tolkar det så när de inte har råd med att ta emot flyktingar. I min kommun har de heller inte råd antar jag, då bokslutet visade på ett kraftigt underskott.
Men självklart kan man/ska man prioritera vissa saker. Till exempel så anser jag att man kan lägga de 700 000:- som min kommun betalar för att ge de anställda KRAV-märkt kaffe på några ensamma flyktingbarn istället.
Dels för att kommunen inte bör bjuda sina anställda på kaffe då de ändå inte jobbar speciellt hårt, men framför allt för att kaffe känns mindre viktigt o sammanhanget.

Det står ju att kommunen inte gick runt INNAN flyktingfrågan kom upp!

Hur lyckas man med det med Sveriges lägsta kommunalskatt???

Nej, de trivs vl med det får man anta.
Du kan väl betala om du vill sponsra något socialt projekt.

Sen när är en kommun ett socialt projekt?
Läs om, läs rätt, läs en gång till.

Last edited:
Det står ju att kommunen inte gick runt INNAN flyktingfrågan kom upp!

Hur lyckas man med det med Sveriges lägsta kommunalskatt???

Som sagt, bara mina antaganden och inget annat. Har de så jävla låg skatt så kan de gott dela med sig, vi bör genast bygga flyktinganstalt både i Vellinge och på Lidingö :mattias

Som sagt, bara mina antaganden och inget annat. Har de så jävla låg skatt så kan de gott dela med sig, vi bör genast bygga flyktinganstalt både i Vellinge och på Lidingö :mattias

Jag har inte sagt varken ett ord om flyktingarna än...men visst, att kommunen med sveriges lägsta kommunalskatt inte kan ta hand om 15 flyktingBARN är bara skrattretande...

Jag har inte sagt varken ett ord om flyktingarna än...men visst, att kommunen med sveriges lägsta kommunalskatt inte kan ta hand om 15 flyktingBARN är bara skrattretande...

Varför skrev du BARN med stora bokstäver?

Back