Mörka invandrare Vs Ljusa invandrare Vs Svenskar

En sak som jag funderat på är detta uttryck; tredjegenerationens invandrare. När fan blir man Svensk egentligen?

Håller i stort med dig om allt jag klippte bort...

Men: Man blir väl svensk när man dricker nubbe på julafton, kan "Helan går" och som vuxen kan få godkänt i svenska A på gymnasienivå utan ansträngning?

Enl min tolkning har vi egentligen alltså ganska få "äkta" svenskar, eftersom språkbruket (förmodligen pga sms, forum, fejjan etc) idag är sanslöst obildat.

....igår nämnde jag utmedpackarinläggen i artikeln om saltvattenkraftverket. Senare på dagen dök det upp SD-propaganda i kommentarerna om en kille som fick p-böter trots att han hade foto på biljetten ochn kontoutdrag. Nu läste jag en artikel om att polisen skall hälsa på hos fartsyndare och även där dyker de upp och svamlar fröämlingsfientliga kommentarer i diskussionen om p-böter....

...och så undrar trådstartaren varför de inte tillåter anonyma kommentarer på alla artiklar...

Att invandrare våldtar mer och råare än vad svenskar gör kan du inte förklara med nivån på socialbidraget.

Läs om läs rätt. Och jo, hur man har det ställt spelar in på kriminaliteten. Framförallt i ett land med en högre grad av välfärd. Det kan nog de flest insatta i ämnet hålla med om.

Läs om läs rätt. Och jo, hur man har det ställt spelar in på kriminaliteten. Framförallt i ett land med en högre grad av välfärd. Det kan nog de flest insatta i ämnet hålla med om.

Man våldtar inte för att man är fattig, oavsett vad "insatta" tutar i kreti och pleti.

Lustigt att dom gör så tycker jag.

Om man ser ut så här är det kanske inte så konstigt att man missköter sitt jobb, tycker egentligen det är konstigare att men ens fick en anställning.

325198964.gif

Last edited:
Man våldtar inte för att man är fattig, oavsett vad "insatta" tutar i kreti och pleti.
Våldtar man för att man är muslim då? Eller kanske bara för att man är dum i huvudet? Eller för att man är frireligiös smålänning? Eller... Eller kanske rentav har ett förnamn som börjar på Y och ett jefligt lustigt efternamn som börjar på B?

Våldtar man för att man är muslim då? Eller kanske bara för att man är dum i huvudet? Eller för att man är frireligiös smålänning? Eller... Eller kanske rentav har ett förnamn som börjar på Y och ett jefligt lustigt efternamn som börjar på B?

Det är inte en ‘ja’- eller ‘nej’-fråga. Jag vet att kvinnosynen i muslimska länder är annorlunda vår och jag vet att muslimer inte dricker alkohol, jag drar därför slutsatsen att deras kvinnosyn inte är kompatibel med vår frigjorda syn på sexualitet även för kvinnor. Faktum är ju att män från muslimska länder är kraftigt överrepresenterade vid våldtäkter och jag tror att svaret finns i kulturen och religionen, ja. Om det är samma sak som att man automatiskt våldtar för att man är muslim? Nej det tror jag absolut inte. Men vad kan annars anledningen vara? Tror du den är genetisk? Usch, nej det tror inte jag. En adopterad eller sekulär fd medborgare i ett muslimskt land är sannolikt inte alls överrepresenterad i sexualbrottsstatistik. Är det fattigdoM? Nej, de är väl inte fattigare än andra invandrare och våldtäkt råder knappast bot på fattigdom.

Kan många brott förklaras med fattigdom? Ja det tror jag
Kan alla brott förklaras med fattigdom? Nej det tror jag inte
Kan vissa brott förklaras med underliggande kulturella skillnader?Ja det tror jag

Varför är det här så svårt att föreställa sig, många kommer från regioner där kvinnan skall vara inlåst och alkohol = dödsstraff. Hit kommer de på två veckor och här går tjejerna i kort-kort, beter sig lösaktigt på gott och ont och går på fest utan vakt och dessutom är de fulla och visar lökarna. Tro fan att det slår slint.

Men usch nej, vi skyller på fattigdomen så slipper vi fundera på det mer.

Det är inte en ‘ja’- eller ‘nej’-fråga. Jag vet att kvinnosynen i muslimska länder är annorlunda vår och jag vet att muslimer inte dricker alkohol, jag drar därför slutsatsen att deras kvinnosyn inte är kompatibel med vår frigjorda syn på sexualitet även för kvinnor. Faktum är ju att män från muslimska länder är kraftigt överrepresenterade vid våldtäkter och jag tror att svaret finns i kulturen och religionen, ja. Om det är samma sak som att man automatiskt våldtar för att man är muslim? Nej det tror jag absolut inte. Men vad kan annars anledningen vara? Tror du den är genetisk? Usch, nej det tror inte jag. En adopterad eller sekulär fd medborgare i ett muslimskt land är sannolikt inte alls överrepresenterad i sexualbrottsstatistik. Är det fattigdoM? Nej, de är väl inte fattigare än andra invandrare och våldtäkt råder knappast bot på fattigdom.

Kan många brott förklaras med fattigdom? Ja det tror jag
Kan vissa brott förklaras med underliggande kulturella skillnader?Ja det tror jag

Varför är det här så svårt att föreställa sig, många kommer från regioner där kvinnan skall vara inlåst och alkohol = dödsstraff. Hit kommer de på två veckor och här går tjejerna i kort-kort, beter sig lösaktigt på gott och ont och går på fest utan vakt och dessutom är de fulla och visar lökarna. Tro fan att det slår slint.

Tjitt! Jag skulle raljera lite lojt (eftersom jag i allmänhet är rätt ointresserad av både mussar, krillar och allsköns religiöst pack) och så kom en sådan utläggning. Du är verkligen hard-on-internet discussions! Krädd till dig.

I övrigt så ville jag försöka nämna utan att nämna vem fotbollsspelaren som är åtalad för våldtäkt är. Fast det får en ju reda på rätt fort mha tillbakablicksforumet, s.a.s..

Land X: Modernt samhälle med jämställdhet och frigjorda kvinnor. "Sexualiserat samhälle" som någon sharia-lags-kämpe sa på svt för några veckor sedan.

Land Y: 90% av kvinnliga befolkningen våldtagen. Ingen demokrati, inga mänskliga rättigheter. Ett liv är inte värt mer än ett par dollar och våldtagna kvinnor stenas till döds för att de har smutsat ner familjens rykte.

Inte så svårt att lista ut vad som händer när de 2 möts eller?

Kulturkrock.. någon? :D

Jag har inte gått igenom hela tråden, men måste bara inflika att jag tycker att uttrycket och innebörden av rasism är helt befängt men att man måste få vara kritisk mot olika religioner och kulturer utan att vara rasist.
Jag tycker riktigt illa om vissa kulturer eftersom jag är uppfostrad i en mijlö där dessa kulturer framstår som helt obegripliga. Observera att jag inte enbart syftar på islamistiska organisationer utan tex även kastsamhället i Indien, eller den kinesiska så kallade "demokratin".
Jag har dock inga rasistiska tankar. Att vara rasist för mig betyder att man dömer folk efter vilken genuppsättning de har (vilken "ras" av homosapiens de tillhör). Det är helt befängt i min mening. Men att det finns kulturer där det är kutym att bete sig som svin och ha (i mina ögon) helt vansinniga värderingar, där tex systematiskt förtryck uppmuntras är en annan sak. Det är inte OK och bör motarbetas tycker jag. Det är väldigt synd att det har blivit så laddat att kritisera kulturer för att det av någon anledning förknippas med rasism och till och med nazistiska rasteorier.

Ordet rasism är förlegat. Jag tror sällan att det handlar om att folk ser ner på andra för deras hudfärgs skull. De som gör det är helt ute och cyklar och borde försöka ta sig ut ur sin lilla Sjöbobubbla.

Kan vi inte mynta ordet kulturktitik istället för att ta bort tabut och faktiskt belysa vad det handlar om i grund och botten?

Men seriöst, du måste ju förfan ha lässvårigheter... Eller också har du sådana snedvridna fördomar att du tolkar allt du läser till fördel för dom.

En gång till då... sen ger jag upp.
Procentuellt är kriminaliteten högre hos människor som har det dåligt ställt gentemot människor som har det bra ställt. Procentuellt sett är invandrare i förhållande till sitt eget antal överrepresenterade av dom som har det sämre ställt. Därför är det också procentuellt fler invandrare som begår brott i förhållande till hur många dom är.

Alltså, man begår inte ett brott p.g.a. sin etnicitet. Är det så jävla svårt att förstå?

Eftersom du tycks ha fastnat i att invandrare våldtar mer och när de gör det så är det grövre. Skulle du kunna backa upp dit absurda påstående med fakta istället för att bara slänga med till synes grundlösa påståenden baserade på dina egna fördomar?

Jag är den första att erkänna att jag har fel om jag får se fakta som säger att ett brotts grovhet har en direkt relation till en persons etnicitet.

Edit:
Att brott skulle kunna förklaras pga kulturkrockar, ja det är jag full med på. Absolut. Men jag köper inte anledningen "annan etnicitet". Det är rent skitsnack och i mina öron ren och skär rasism.

Last edited:

Verkar som du har fått i dig en hel del torgmötespropaganda på sistone, från din ledare , Åkesson.

Som på samma sätt bunta ihop allt och skyller på en gemensam fiende....

Och universiallösningen presenteras då på nästa sida av er?

Men snälla du...

Men du också, snälla, kom igen...

Oj jäklar vad hetsigt. Ett par ömma tår där kanske? Det var några märkliga tolkningar ni gjorde. Det är ju detta som är det tragiska. Snedvridna fördomar som drar alla över en kam. Men här har vi två rätt så bra exempel på vad jag tror är en av anledningarna till att SD växer.

Kan ni inte läsa vad jag skrivit innan också. Jag har försökt att få ut några av mina tankar kring problemet och påstår inte att det är den absoluta sanningen. Och snälla gör inga felcitat eller försök att få det att låta som att jag sagt något som står i rak motsats till era fördomar. Tack.
E du på riktigt ,eller?
Kan du speca mina fördomar?

Back