Jag har haft ett problem jag har försökt lösa nu den senaste månaden, men ingen framgång. Så nu vänder jag mej till er:
När jag är ute och kör, och tar kurvor åt vänster, så händer det rätt ofta att bakhjulet hoppar till "ett hack". Mycket obehagligt för man känner då att man inte har koll på hojen, vilket i sin tur gjort att jag har lagt av med de härliga kurvorna mer och mer
(men på grus funkar det fin fint
) Asfalten jag har kört på har dock varit ok.
Men vad beror det på? Däcket är ett: Metzeler Torance, god för 240 km/h (som aldrig hojen kommer upp i). Har det hela att göra med att drivpaketet sitter på vänster sida?? Eller är det så att det är verkligen däcket som inte är gjort för "kraftiga kurvor" för det är ett "Trail" (stig) -däck? och var lugn.. däcket är inslitet i sann sporthoj.com-anda över hela kontaktytan (och det är inte nytt heller), och det är inget fel på mönstret heller för det har jag kollat noggrant. Jag har även provat variationer av lufttryck, och hojen spårar.
Någon som har varit med om detta innan, eller har någon bra förklaring?
/Poison
När jag är ute och kör, och tar kurvor åt vänster, så händer det rätt ofta att bakhjulet hoppar till "ett hack". Mycket obehagligt för man känner då att man inte har koll på hojen, vilket i sin tur gjort att jag har lagt av med de härliga kurvorna mer och mer
(men på grus funkar det fin fint
) Asfalten jag har kört på har dock varit ok.Men vad beror det på? Däcket är ett: Metzeler Torance, god för 240 km/h (som aldrig hojen kommer upp i). Har det hela att göra med att drivpaketet sitter på vänster sida?? Eller är det så att det är verkligen däcket som inte är gjort för "kraftiga kurvor" för det är ett "Trail" (stig) -däck? och var lugn.. däcket är inslitet i sann sporthoj.com-anda över hela kontaktytan (och det är inte nytt heller), och det är inget fel på mönstret heller för det har jag kollat noggrant. Jag har även provat variationer av lufttryck, och hojen spårar.
Någon som har varit med om detta innan, eller har någon bra förklaring?
/Poison