Lowsider - lätt hänt?

Verkar vara bak som släpper först om man ska se till ombordbilderna. Lätt hänt? Tja detta är folk som kör på fuktigt underlag med slicks absolut så fort det bara går, farter vi vanliga dödliga inte ens skulle våga drömma om, då blir det lätt hänt..... :)

Jag har gjort precis likadant på Falken. Det började komma några regnstänk, men var inte riktigt blött. Jag körde på som innan för det verkade alla andra göra, och då släppte det bak, precis så där.

Mmmm, japp det kan vara lätt hänt..:näsblod
Det släppte bak i mitt fall iaf. Det kostar att vara dum.

Mmmm, japp det kan vara lätt hänt..:näsblod
Det släppte bak i mitt fall iaf. Det kostar att vara dum.

Heh ja du har vanan att krasha hojjar! Hur är det nere i Kongo f,ö? Se till och kom hem, vi ska ju till Gotland i Juli o Kemora bara en vecka efter!

Heh ja du har vanan att krasha hojjar! Hur är det nere i Kongo f,ö? Se till och kom hem, vi ska ju till Gotland i Juli o Kemora bara en vecka efter!

Jag har ju faktiskt bara haft det något tveksamma nöjet att göra empiriska undersökningar avseende hur man gör high- respektive lowsider. Mina ansträngningar och mina uppoffringar i vetenskapens namn borde ge mig minst en medalj, alternativt en dumstrut... :huvet

På väg snart..Gotland check. Vad gäller Kemora, så lovar jag att du skall få iaf minst en oerhört besvärlig elev:yoparty...har du provat att försöka instruera Instruktörer innan? Finns inget som är värre, jag lovar

Apropå det finns det visst platser kvar till Kemora..anmäl er nu :)

I Congo är det mmm, inte bra, men kunde vara mycket värre..Du skall få rapport när vi kommer till Gotland.

:backontop

Som sagt, jag är inte den förste som gjort en lowsider och inte den siste heller tyvärr.

Rent generellt så är det nog många som skulle må bra av att på ett säkert ställe få uppleva en lowsider för att inse hur j*vla lätt hänt det är.

Jag har gjort det 2 gånger (båda på bana) och sen den andra så har jag (hittils) aldrig slagit av i en kurva igen..

Rent generellt så är det nog många som skulle må bra av att på ett säkert ställe få uppleva en lowsider för att inse hur j*vla lätt hänt det är.

Jag har gjort det 2 gånger (båda på bana) och sen den andra så har jag (hittils) aldrig slagit av i en kurva igen..

Första gången jag fick ett ordentligt framhjulsläpp var på Knutstorp i torrt. Den gången var det rent instinktivt att jag gasade mer, har man lärt det till elever länge nog så sitter det i ryggraden trots man inte tränat på det, och visst funkade det utmärkt. Därefter har jag upplevt framhjulsläpp flera ggr men aldrig lagt mig på banan (ta i trä!)

Jag lyckades med en lowsider på en knix. Knäskrap i en kurva åkte jag över en asfaltsskarv, detta i kombination med inte så varma och bra däck gjorde att det gick åt helvete.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!