Lockpriser?!

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
Men varå? Jag hittade en tokfräsch Gixxer 1000 från 2009 som bara kostar 5000dollar på Ebay jöh! :confused:

Tämligen intelligent jämförelse. Det du beskriver är ju ett vanligt förekommande bedrägeriförsök, jag förutsätter att våra bostadsannonser inte är det.

Skärp dig nu. Jag tycker det är en löjlig företeelse. jag ser inga problem i att det fungerar som det gör nu utan tycker att folk som kommer med sådant här trams borde växa upp och se över sina affärer i stället för att gnälla som blodsockerlåghaltiga barn över något som inte spelar någon roll.

Ja, du kan kalla det vad du vill. Jag tycker att det är en löjlig försäljningsmetod som endast tyder på ett oseriöst beteende.

Vill du att blöjskvadronen skall torka dig i rumpan också?

Det här är helt otroligt. Jag trodde ändå att det var en minoritet som menade på att köparen skulle ha större rätt att KÖPA lägenheten än säljaren har att BEHÅLLA den.
Bostadsrättsmarknaden är med andra ord inte för alla. Skaffa hyresrätt istället.

Hehe, folk är vana vid att det är köparens (Blockethuliganernas) marknad med fordon och annat. Sen tycker jag förvisso att bostadsmarknaden är sjuk. Att behöva pynta flera millar för att få tak över huvudet på ett respektabelt ställe är så himla tråkigt, men det är vad det är. De pengarna hade man kunnat ha så jäkla mycket kul för istället.

Tämligen intelligent jämförelse. Det du beskriver är ju ett vanligt förekommande bedrägeriförsök, jag förutsätter att våra bostadsannonser inte är det.

Det var inte så jag menade. Var nog lite oklar. Vad jag menade var att jag har hört folk säga så fast det i själva verket är en budgivning på den och den självklart kommer gå upp i pris samt har ett reservationspris. Samma snack hör man ibland vad gäller bostäder. Oftast från folk som bor och alltid har bott i hyresrätt.

Ja, du kan kalla det vad du vill. Jag tycker att det är en löjlig försäljningsmetod som endast tyder på ett oseriöst beteende.

Men flertalet av oss andra väljer budgivningsförsäljning så då har vi väl helt olika åsikter bara. Som sagt så finns det fastprisförsäljning också så alla blir glada å nöjda.

Hehe, folk är vana vid att det är köparens (Blockethuliganernas) marknad med fordon och annat. Sen tycker jag förvisso att bostadsmarknaden är sjuk. Att behöva pynta flera millar för att få tak över huvudet på ett respektabelt ställe är så himla tråkigt, men det är vad det är. De pengarna hade man kunnat ha så jäkla mycket kul för istället.
Det är väl bara att smöra dit ett större lånelöfte :tummenupp

Räntan är ju låg (Sneglar på alla barnfamiljer ca30år som köper villor á 6-7 miljoner, renoverar för en mille till och har 0:- i kapital för framtiden. Förutom barnbidraget som giiiiiiivetvis skickas in i en indexfond). :lol

Fredagar plockar alltid fram stor-kant i mig. Normalt sitter mini-kant bara på axeln och kommer med pikanta tips.

Kommer du helt ärligt ha ett fast pris när du säljer din bostad? Då losar du förmodligen flera hundra tusen. Det finns en anledning till att det går till som det gör. Men glöm för all del inte pm:a Tikki innan så han kan göra en bra deal. :tungan

Men flertalet av oss andra väljer budgivningsförsäljning så då har vi väl helt olika åsikter bara. Som sagt så finns det fastprisförsäljning också så alla blir glada å nöjda.

Jag köper gärna på budgivning, vad jag inte förstår är värdet av ett utgångspris som ingen kan tänka sig att sälja för. Varför har du då ett sådant om det inte indikerar någonting?

Det är väl bara att smöra dit ett större lånelöfte :tummenupp

Räntan är ju låg (Sneglar på alla barnfamiljer ca30år som köper villor á 6-7 miljoner, renoverar för en mille till och har 0:- i kapital för framtiden. Förutom barnbidraget som giiiiiiivetvis skickas in i en indexfond). :lol

Fredagar plockar alltid fram stor-kant i mig. Normalt sitter mini-kant bara på axeln och kommer med pikanta tips.

Precis! Alla tror de är mångmiljonärer nuförtiden. SUCK.....uuuUUUuuUUCK!

Gillar Stor-Cunt. Ibland iaf. :D

Kommer du helt ärligt ha ett fast pris när du säljer din bostad? Då losar du förmodligen flera hundra tusen. Det finns en anledning till att det går till som det gör. Men glöm för all del inte pm:a Tikki innan så han kan göra en bra deal. :tungan
:rofl

Jag har såklart sålt med budgivning. Jag satte ett sådant pris att jag hade kunnat sälja till utgångspris om det knep :)

Har, såvitt jag kan se, aldrig hävdat att budgivning är av ondo. Däremot att det inte tjänar någon att sätta missvisande utgångspris som inte har någon substans.

Jag har såklart sålt med budgivning. Jag satte ett sådant pris att jag hade kunnat sälja till utgångspris om det knep :)

Har, såvitt jag kan se, aldrig hävdat att budgivning är av ondo. Däremot att det inte tjänar någon att sätta missvisande utgångspris som inte har någon substans.

Okej, det är nog ganska ovanligt att någon accepterar utgångspris i dagsläget.

Jag köper gärna på budgivning, vad jag inte förstår är värdet av ett utgångspris som ingen kan tänka sig att sälja för. Varför har du då ett sådant om det inte indikerar någonting?

För att det är en auktion, en budgivning. Den startar någonstans på ett pris som säljaren och mäklaren kommer överens om. Jag har själv satt ett annat utgångspris än vad mäklaren då föreslog. Jag får sätta vilket pris jag vill på min lägenhet och jag behöver inte sälja min lägenhet sedan om jag inte vill. Det är min rättighet som ägare av lägenheten.

För att det är en auktion, en budgivning. Den startar någonstans på ett pris som säljaren och mäklaren kommer överens om. Jag har själv satt ett annat utgångspris än vad mäklaren då föreslog. Jag får sätta vilket pris jag vill på min lägenhet och jag behöver inte sälja min lägenhet sedan om jag inte vill. Det är min rättighet som ägare av lägenheten.

Ja, det hade jag nästan kunnat lista ut av den här tråden.

Ibland blir jag sugen att sätta ut vårt hus till ett jääävligt högt acceptpris, & se vad som händer.....hur köpkåta blir folk när priset är högt, men fast?

Ibland blir jag sugen att sätta ut vårt hus till ett jääävligt högt acceptpris, & se vad som händer.....hur köpkåta blir folk när priset är högt, men fast?

Jag tror att ett högt utgångspris gynnar slutpriset ur säljarsynvinkel.

Ja, att du är av den åsikten hade jag nästan kunnat lista ut av den här tråden.

Ja det är en hemsk åsikt att jag som ägare av min bil, motorcyckel, boende, adidasbyxa anser mig har större rättigheter till dessa än en potentiell köpare.
Att det är jag som sätter förutsättningarna för hur en eventuell affär ska gå till.

Det borde i själva verket vara så att om jag ska köpa en motorcyckel så kan jag kräva att få provköra den och sedan ett marknadsmässigt pris och då även att säljaren måste släppa sin hoj för det om jag erbjuder honom det. Det ska säljaren inte ha något att säga till om.

Jag tror att ett högt utgångspris gynnar slutpriset ur säljarsynvinkel.

Det tror ingen annan.

Last edited:
Ja det är en hemsk åsikt att jag som ägare av min bil, motorcyckel, boende, adidasbyxa anser mig har större rättigheter till dessa än en potentiell köpare.
Att det är jag som sätter förutsättningarna för hur en eventuell affär ska gå till.

Det borde i själva verket vara så att om jag ska köpa en motorcyckel så kan jag kräva att få provköra den och sedan ett marknadsmässigt pris och då även att säljaren måste släppa sin hoj för det om jag erbjuder honom det. Det ska säljaren inte ha något att säga till om.

Jag har aldrig hävdat motsatsen, om du läst vad jag skrivit? Jag ifrågasätter värdet och funktionen av ett utgångspris/utropspris som saknar värde.

Det tror ingen annan.

Nej, din åsikt är uppenbarligen allsmäktig! :Bugar

Okej, det är nog ganska ovanligt att någon accepterar utgångspris i dagsläget.

Sedan är det ju även så att marknadspriserna pendlar en hel del beroende på när på året samt räntor, mm. Ingenstans är det så osäkert som innan för sthlmstullarna så utgångspriserna håller sig nog en bit ner av säkerhetsskäl.

Säljer just nu en lägenhet i Visby för utgångspris. Marknaden ser markant olika ut beroende på var i landet.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra