Lockpriser?!

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
Auktionsförrättaren sätter ett grundpris som är lagom för att locka så många budgivare som möjligt. ´

Är det verkligen önskvärt att ha 40 budgivare, varav största delen hänger med mindre än halva vägen till slutpris?

Vore det inte bättre med ett någorlunda verklighetsförankrat utgångspris, och ett fåtal budgivare som uppenbart har råd att buda till det förväntade slutpriset?

(plus mäklarens bulvan som bara är med för att trissa priset så klart)

Är det verkligen önskvärt att ha 40 budgivare, varav största delen hänger med mindre än halva vägen till slutpris?

Vore det inte bättre med ett någorlunda verklighetsförankrat utgångspris, och ett fåtal budgivare som uppenbart har råd att buda till det förväntade slutpriset?

40 kanske låter väl häftigt, men o andra sidan sticker priset väldigt snabbt då. o många fegar ur. Så nivån blir mer lagom

Btw jag köpte min kåk till under utropspris:arsele

mäklare har bara en fördel när det gäller att lägga ett lågt "lockpris" för det ser som sagt bra ut på statistiken när det gäller att ragga nya personer som vill anlita dem för att sälja sina objekt.

Typ: Wow han verkar vara grym på sälja, från 900 000 fick han den såld för 2300 000. Om man väljer honom lär han sälja mitt objekt med stor vinst.

Lugna puckar, kommer lagstiftning som löser problemet inom överskådlig framtid.

OhYesss, mer lagar åt folket. Det har ju alltid grejat biffen tidigare.:rolleyes:

Rent generellt har jag alltid undrat varför man inte använder dom som finns istället för att hitta på nya.

Jag antar att det står ungefär så här i lagen.

Man får inte slå i hjäl människor.

Skit putte hade ihjäl Nils med ett knippe brocolli. Vad gör vi nu det står inget om brocolli som mordvapen i lagen ?

Lugn boys and girls vi skapar en ny lag "Lex Nils" där vi specifierar att man inte får slå ihjäl någon med vare sig en brocolli eller en hel knippa.

Nu går vi ut och bränner 5 månadslöner för en genomsnittsinkomsttagare på krogen. Det är vi värda efter att ha löst problemet med brocollimord.

Under tiden sitter Putte (jo han blev frikänd eftersom Lex Nils inte fanns när han hade ihjäl Nils) och funderar på vilken grönsak (ej nämnd som mordvapen i lagen) han skall använda nästa gång.

Last edited:
OhYesss, mer lagar åt folket. Det har ju alltid grejat biffen tidigare.:rolleyes:

Rent generellt har jag alltid undrat varför man inte använder dom som finns istället för att hitta på nya.

Jag antar att det står ungefär så här i lagen.

Man får inte slå i hjäl människor.

Skit putte hade ihjäl Nils med ett knippe brocolli. Vad gör vi nu det står inget om brocolli som mordvapen i lagen ?

Lugn boys and girls vi skapar en ny lag "Lex Nils" där vi specifierar att man inte får slå ihjäl någon med vare sig en brocolli eller en hel knippa.

Nu går vi ut och bränner 5 månadslöner för en genomsnittsinkomsttagare på krogen. Det är vi värda efter att ha löst problemet med brocollimord.

Under tiden sitter Putte (jo han blev frikänd eftersom Lex Nils inte fanns när han hade ihjäl Nils) och funderar på vilken grönsak (ej nämnd som mordvapen i lagen) han skall använda nästa gång.

Hahaha... Så rätt! Hur många ggr har man inte läst att dom inte kunnat dömma en person för att det inte funnits en lag som passat in, och att dom diskuterar i ett år för att få till en ny lag så att inte nån går fri igen för samma sak... :huvet

För mig är lockpriser när Elgiganten tar hem 2 skrivare per butik säljer de under inköpspris i stora reklamblad.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti