Livsfarliga väglagningar!

Thundercat skrev:
Hur f*n kan vägverket eller kommunen laga vägarna genom att kleta ut tjära å sen bara vräka ut grus ovanpå? Det är ju livsfarligt! :mad:

Du jan väl alltid glädja dig att dom gör nånting i alla fall :rolleyes:

Här i tokstan verkar det som dom har lagt ner totalt :mad:

Thundercat skrev:
Hur f*n kan vägverket eller kommunen laga vägarna genom att kleta ut tjära å sen bara vräka ut grus ovanpå? Det är ju livsfarligt! :mad:

Kompisen avled pga en sådan lagning :gråta

det är samma här...ofta har jag märkt att dom
lappar & lagar, lappar & lagar.....och till sist gör dom om hela skiten och lägger på ny asfalt.....i många fall hade det ju varit billigare att göra det direkt....gillar ej "lapplisor"... :rolleyes:

När man kör över lagningarna så bara det sprutar grus upp på hojen. Fan! Jag kan ju inte komma hemifrån utan att nästan blästra hojen! :mad:

ligger ju massa äckligt grus överallt!!! :mad:

Thundercat --> :fatta! <-- vägverket

Goines skrev:
Dom där lagningarna känner jag till...

Jo tack....

Hittade ett gäng sådana i en kurva för några dagar sedan.
Gruset har ju samma färg som vägen så man ser ju inte det förrän man är mitt uppe i smeten.
Som tur var åkte jag på min eu-moppe som jag känner sedan 3 år så det gick rätt ok att hålla sig kvar på hjulen.
Hade jag haft hojjen vete katten för den har jag inte hunnit känna till fullo ännu.

körde förresten i en lagning med bilen idag. Ett hål som dom bara pytsat i lie asfalt och åkt iväg. ingen tillpackande av asfalten hade gjorts. Gissa om det smattrade runt min bil när framförvarande körde över lagningen...

Gäller visst att hålla ögonen på VV klantlagningar nu. det är ju säsong för det. Dom får mycket att stå i för det är x antal potthål och krokodilryggar att fixa.

Här kan dom inte heller göra snygga lagningar.
Ser ut som dom slängt på lite asfalt o sen stampat ner det med fötterna. Man kan väl försöka platta till den nya asfalten i höjd med den gamla...

Någon mer än jag som har dragit hakan i tanken på Tungelstavägen, där kan vi snacka dåligt lagad väg.
Skarvar med höjdskillnader på typ 3cm, inte roligt direkt ur kurvor med rejält gaspådrag... rekommenderar dock Tungelstavändan för dom som vill prova inställningen på sina styrdämpare. :crash jag hade i alla fall nytta av min...

Thundercat skrev:

likadant som på min favvo väg......lifsfarligt med rullgrus på hela vägbanan :( .jävla väg-gubbar.

Körde ner i ett väl maskerat hål i somras, bucklade till två av 4 fälgar som kostade 3-4 tusen att laga. Det kändes bra det :mad:
Gick kanske 30 eftersom jag visste om att vägen var dålig, försökte få tag i vägföreningen och skälla men det var svårt.

Höll på å köra åt helvete själv förra helgen när jag åkte runt 12-01 på nattkröken å de hadde lagat vägen så i en kurva.Tur att det inte gick förtare än drygt 100 pga regn å dålig sikt.
Hur puckad får man bli tänkte jag efter jag sansat mig...borde tydligt varna med blinkande lampor mm att det är oljegrus på vägen :finger till Vägverket.

Alla som läser detta borde skicka denna tråden till Vägverket´s mail adress så dom fick se vad vi hojåkare tycker om detta :fakta

Här tycker jag ni ska skriva några rader å länka hit så de vet vad vi tycker :skrämd

http://www.vv.se/faq/frag-direkt.htm

Thundercat skrev:

Håller med fullständigt !här hemma gjorde dom så för 2 år sedan på favvoslingan :mad: ....den släpper fortfarande i beläggningen :skrämd ...men man får väl inte bättre vägar för den lilla skattepeng man pröjsar i det här landet :zpy

Och Tjäran i sig är faan inte rolig att ta bort.
DVS om man INTE klotar...

Inte ofta det sitter en vägskylt som varnar om lagningarna heller...

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back