lite frågor

berggren_martin skrev:
Nä.. möjligtvis kan du få ett riktigt otrevligt vobbel, beror på vilken hoj och fart vi pratar om.
tala om en sak för mej - vilka sporthojar får inte vobbel :rolleyes:
väntar fortfarande på svar...

Skorpan skrev:
tala om en sak för mej - vilka sporthojar får inte vobbel :rolleyes:
Fick PM:et nu, såg inte ditt inlägg förut.

Vad jag menade var att man har större chanser att klara sig på en modern hoj i låga hastigheter än med ett gammalt ånglok i höga hastigheter.

berggren_martin skrev:
Fick PM:et nu, såg inte ditt inlägg förut.

Vad jag menade var att man har större chanser att klara sig på en modern hoj i låga hastigheter än med ett gammalt ånglok i höga hastigheter.
killen prata om "typ Busan, Ninjan, R1:an osv.." är det gamla ånglok tycker du??

Bikerbitch skrev:
I n g e t skinnställ i världen kan garantera att du överlever en vurpa.

Det här med att försöka skoja lite om vurpor och olyckor är väldigt osmakligt tycker jag.

Att man kör i 30km/h är inte heller helt riskfritt. Tro mig.

Bra sagt! På banan överlever du pga det inte finns några hinder i anslutning till banan. En gammal vän till mig var ute och åkte här i Linköping förra sommaren tillsammans med sin vän. Min kompis låg strax efter den andra killen som i en kurva fick släpp på hojen, lade sig ner o kanade ut i kurvan. Det som hände var att den här killen fångades upp av fronten på en mötande bil o dog omedelbart (23 år gammal). Du kan köpa hur bra skydd du vill... men riskerar ändå att dö om du inte kör riskmedvetet och med försiktighet. Speciellt om du helt saknar erfarenhet!!

Skorpan skrev:
killen prata om "typ Busan, Ninjan, R1:an osv.." är det gamla ånglok tycker du??
Antar att jag måste svara så du inte skickar nya PM.

Jag uppfattade det som en generell fråga, vilket givetvis kan ha varit en felbedömning. Vad är det i sak som du reagerar på? Du som verkar mer insatt i ämnet än mig kanske kan ge en redogörelse för olycksriskerna med punka?

berggren_martin skrev:
Antar att jag måste svara så du inte skickar nya PM.

Jag uppfattade det som en generell fråga, vilket givetvis kan ha varit en felbedömning. Vad är det i sak som du reagerar på? Du som verkar mer insatt i ämnet än mig kanske kan ge en redogörelse för olycksriskerna med punka?
jag är ju tvungen o skicka PM till dej om du inte svarar för o få ett svar...
du spammar ju som en tok då gör det väl inget om du får svara på en enkel liten fråga på ett svar som du själv har skrivit eller??
sen är jag inte mer insatt än dej i olycksriskerna herr besserwisser,däremot undrar jag vad du skriver om ibland :confused:

Skorpan skrev:
jag är ju tvungen o skicka PM till dej om du inte svarar för o få ett svar...
du spammar ju som en tok då gör det väl inget om du får svara på en enkel liten fråga på ett svar som du själv har skrivit eller??
sen är jag inte mer insatt än dej i olycksriskerna herr besserwisser,däremot undrar jag vad du skriver om ibland :confused:
Hmm... du är den första som skriver det här. Förutom i skämtsamma sammanhang någon enstaka gång i samband med att man skrivit några inlägg efter krogen eller så ;)

Du kanske har rätt, jag vet ärligt talat inte. Man kan helt enkelt inte ha koll på allt, men jag utgår från egna och andras erfarenheter och sen får man va beredd att ge sig ifall det visar sig att man har fel. Fler än skorpan som tycker att jag skriver för mkt felaktiga saker? I så fall ska jag helt klart tänka över saken.

Äsch, ta det inte så seriöst Martin... Skorpan har nog hinkat ett par bira vid det här laget... :fyllisar Han har dock rutin ang. styrvobbel å krascher å annat. :fakta

Å du martin, fortsätt vara aktiv! Svara, ställ frågor och liva upp forumet. Jag vill inte göra det helt själv. :)

Å du skårrrrpppaaaan, puss på dej :slicka

/hd, har tråkigt på jobbet.

berggren_martin skrev:
Hmm... du är den första som skriver det här. Förutom i skämtsamma sammanhang någon enstaka gång i samband med att man skrivit några inlägg efter krogen eller så ;)

Du kanske har rätt, jag vet ärligt talat inte. Man kan helt enkelt inte ha koll på allt, men jag utgår från egna och andras erfarenheter och sen får man va beredd att ge sig ifall det visar sig att man har fel. Fler än skorpan som tycker att jag skriver för mkt felaktiga saker? I så fall ska jag helt klart tänka över saken.
du får gärna skriva,det var inte så jag menade
det som jag menade var att du skriver om sånt som inte hör till eller stämmer ibland (kan nästan tro att du skriver för o samla poäng ibland)
som det här tex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37454

hållundan skrev:
Äsch, ta det inte så seriöst Martin... Skorpan har nog hinkat ett par bira vid det här laget... :fyllisar Han har dock rutin ang. styrvobbel å krascher å annat. :fakta

Å du martin, fortsätt vara aktiv! Svara, ställ frågor och liva upp forumet. Jag vill inte göra det helt själv. :)

Å du skårrrrpppaaaan, puss på dej :slicka

/hd, har tråkigt på jobbet.
nope,är spiknykter

Skorpan skrev:
du får gärna skriva,det var inte så jag menade
det som jag menade var att du skriver om sånt som inte hör till eller stämmer ibland (kan nästan tro att du skriver för o samla poäng ibland)
som det här tex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37454
Hahah, det var roligt =) Han sa ju iofs sin åsikt. Som egentligen inte var något direkt svar på frågan, men ändå =)

Heja skorpan. Heja berggren.

:banana

Skorpan skrev:
Ok, i det fallet byggde min uppfattning på att jag spelade en del hojspel för några år sen och tyckte alltihop var totalt värdelöst. Trodde verkligen att det var en hopplös uppgift att nånsin få till ett bra sånt spel. Utvecklingen tycks dock ha gått framåt och hade jag inte nämnt nåt i den tråden hade jag inte heller fått reda på det.

Nu ger jag mig i den här tråden eftersom diskussionen är helt OT. Men det är bra att man får höra sånt här så inte folk går och irriterar sig på en utan att man vet om varför. PM:a om det är nåt mer.

tjo

Nu är jag tillbaka. Här får man inte mycket info inte, men det kanske är så att det inte hänt så mycket runt skydden, på typ 20 år. Slappa på sig lite skinn, möta första bästa långtradare. Kan nog inte lura fysiken bättre idag än vad man kunde tidigare.

Hej jag är tre år, och har precis upptäckt hur man postar på ett forum, och sporthojar verkar coolt, för de går snabbt.

Hela gruppkänslan är fin, 'flaming' har fungerat sedan usenet, (ni vet unixtiden, innan internet, och fula forum med smiles).

Det är klart jag helt nonchalerar alla risker och köper mig en fin supersport innan jag äns kan bromsa.

Det måste vara jobbigt, att ta allting ordagrant, och hela tiden bli upprörd. Måste också passa på att tacka ´Ingel´ för snuffporren han bidrog med. Vilket verkligen tillrättalade mig, nu är jag helt på det klara, hur det ser ut när man blir mos på vägen, tack.

Men visst jag kan köpa, att ni får en miljard posts kring detta, hela året runt.
Det måste dock vara guld att sitta på en hög pedestal och titta ner på alla tokiga mc-förare, som är precis som ni var, då ni var i den åldern.
Precis som förorts killen som begått brott, hela sin uppväxt, och sedan vid 25 får ett kall, och ska hjälpa till i gettokvarteren. Gör det helt okay att ge råd, för han vet juh så bra. Sedan att han var efterbliven och gjorde helt fel från början, det gör ingenting. Nu är juh allting bra igen. Moralkaksmaffian slår till igen.

Men det är klart, det är kanon att de finns någon, som tillrättavisar alla som, kommer hit och vill tillhöra gruppen mcförare. Majoriteten är det säkert redan kört för, de har säkert redan skapat sig ett fint paket med dumma idéer om hur lätt allting är.

Och det är klart man måste tar det lugnt, statistiken säger juh inget annat, men sporthoj ska jag skaffa mig iaf, även fast ´lugnagatan´ säger att hela världen är på tok för farlig.

Kajlyl: jo, jag trodde var ungefär de, hellställ verkar vara rätta approach.

Flamebait. Erkänn!

nja

tänkte mer jag inte skulle få en reaktion, som var av typen
"hehe, du är juh ett moppefucko" men jag ber nog om för mycket.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman