lite frågor

Tror din "rörelseenergi"
kommer tas upp av ett stort träd!
en trotoarkant ett dike...

Du glider inte så många meter på asfalt om du kör på gata!

det viktigaste du ska köpa är ett BRA ryggskydd!
sen skinställ.
likvärdiga skydd i de flesta lite dyrare ställ.

det viktiga är inte att köpa motoGP grejjor.

utan att andvända de grejjorna man köper VARIGE gång man åler!

coolh skrev:
Men varför ska man nöja sig med, att de kanske räcker med de ställ som är standard, skulle man krascha, vill man juh ha det absoult bästa, så man kommer där ifrån med så många delar som möjligt, kvar, hela i kroppen :D

Och en annan sak, om man får punktering, är man helt död då också eller? förutsatt att man inte ligger i 30km/h och kan springa av cykeln ;)

I n g e t skinnställ i världen kan garantera att du överlever en vurpa.

Det här med att försöka skoja lite om vurpor och olyckor är väldigt osmakligt tycker jag.

Att man kör i 30km/h är inte heller helt riskfritt. Tro mig.

berggren_martin skrev:
Nä.. möjligtvis kan du få ett riktigt otrevligt vobbel, beror på vilken hoj och fart vi pratar om.

Framhjulspunka på en ZXR 750 i 150-170km/h med skjuts är inget problem för en riktig expert :cool: med ganska mycket tur

berggren_martin skrev:
Nä.. möjligtvis kan du få ett riktigt otrevligt vobbel, beror på vilken hoj och fart vi pratar om.
tala om en sak för mej - vilka sporthojar får inte vobbel :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
I n g e t skinnställ i världen kan garantera att du överlever en vurpa.

Det här med att försöka skoja lite om vurpor och olyckor är väldigt osmakligt tycker jag.

Att man kör i 30km/h är inte heller helt riskfritt. Tro mig.

Jag frågar inte efter något som skulle ta alla vurpor i världen, jag menade att man inte vill ha låg kvalitet, standard, om det finns bättre ställ att tillgå.¨
Tycker du skämten är osmakliga, ät något annat då ist. ;)

coolh skrev:
Jag frågar inte efter något som skulle ta alla vurpor i världen, jag menade att man inte vill ha låg kvalitet, standard, om det finns bättre ställ att tillgå.¨
Tycker du skämten är osmakliga, ät något annat då ist. ;)

Ditt krav lät som det. Du vill klara dig med livet i behåll iallafall.
Då har jag ett bra tips. Börja använda vad som sitter mellan dina axlar.
Om den dagen kommer, då du själv går omkull så vet du hur det känns och kommer nog inte sitta och skämta om det på ett mcforum där flera medlemmar har omkommit.

missuppfatta mig

Det är större risk att köra motorcykel, ja
Då vill man undersöka sätt att minska risken, ja
Att ha på sig bättre mckläder för ändamålet osv. vilket jag gärna vill..
sedan att vissa har emotionellt bagage, är inte jag intresserad av.
Tycker du inte om min, trevliga, halvt humoristiska ton, då jag frågar något, synd. Gå och sörj någon annanstans och analysera dina egna, istället för mig.

coolh skrev:
Det är större risk att köra motorcykel, ja
Då vill man undersöka sätt att minska risken, ja
Att ha på sig bättre mckläder för ändamålet osv. vilket jag gärna vill..
sedan att vissa har emotionellt bagage, är inte jag intresserad av.
Tycker du inte om min, trevliga, halvt humoristiska ton, då jag frågar något, synd. Gå och sörj någon annanstans och analysera dina egna, istället för mig.

Ursäkta mig. Tycker bara det låter som du har en sån otrolig lättsam inställning till vurpor och krascher. Lycka till med ditt körkort och att hitta utrustning. När du sen lärt känna folk här på forumet kommer du inse vad hårt det kan ta på psyket när någon omkommer.

Plåtniklas skrev:
Kan man inte automatfiltrera alla moppefuckon?

Skulle va kalas om det gick.Då skulle detta forum reduceras till en fjärdedel och väntetiden på mitt sura modem reduceras. :tummenupp

helt klart är ju att coolh övertagit den roll som bmwjohan med tvivelaktig förtjänst tidigare innehade. får väl se om Bingo nosar upp den här tråden o säger några väl valda ord :rolleyes:

TLR-00 skrev:
Skulle va kalas om det gick.Då skulle detta forum reduceras till en fjärdedel och väntetiden på mitt sura modem reduceras. :tummenupp

Då skulle ju inte jag finnas kvar, jag jobbar på att bli ett riktigt moppefucko. :huvet

Det här kanske är tråden för mig :rolleyes:

Jag krashade rätt duktigt förra året på rikets banor.. kan säga att iaf fem av dem hade jag troligen inte överlevt i trafiken! Att ligga på gränsen är inte att tänka på om man vill köra på allmän väg.

Pucklen på ryggen (nån kanske redan har förklarat, pallar inte läsa allt) är huvudsakligen en aerodynamisk grej, men den skyddar rygg/huvud/nacken om du ladar på rygg eller huvet :) ..finns bara på helställ(och ett sånt ska du ha!) i prisklassen 7000 och uppåt.

Föresten lägg ner R1 planerna och köp nått med en sisådär 50häst till o börja med :tummenupp

hahahahahhaha. fy fan vilken guldtråd.
Lustigt med folk som vet nada och inte heller orkar söka reda på nån information innan de öppnar käften och gör sig dummare än vanligt.

Eller är det bara ett skämt?, rätt lyckat isf.

Skämt eller allvar?

coolh skrev:
Tjenare, har precis börjat intressera mig för MC som helst :)
oj blev lite långt, ha d :hoppa

Hmm... varför inte fortsätta litet till med inlines? Om du nu ändå vill börja åka tvåhjuligt motorfordon är inte det värsta något att börja med. En Hayabusa är uppe i 235 km/tim efter fyra hundra meter! D v s från ett rödljus till ett annat! Den typ av hojar är definitivt inget att börja med.

Ett par hundra kubik och max 30 häst är det bästa att börja med. Du har samma känsla o egenskaper men något mindre risk.

Vill inte läsa om dig i tidningen.....

Coolh, med din inställning borde du nog tänka både 300 och 759 ggr till med mc köp.
150 blås igenom en kurva å sen upptäcka att man har en 30ton´s lastbil som välkommnar dig runt hörnet.
Mycket trevligt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...