Laga visirmekanism Arai?

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Tjo,

Klåfingring och envis som man är så pilla jag för mycket på min gamla Arai Chaser. Jag skulle försöka få loss visiret på ena sidan då det satt reält.
Fick med en liten plastbit på köpet när visiret väl lossnade :gnissla

Någon som vet vart man kan laga för en billig peng?

Vill inte göra dig förbannad men reservdelarna är nästan lika dyra som en ny hjälm. Jag slängde skiten när mitt ena fästa lossnade (utan påverkan). Aldrig mer en dyr Arai.

Vill inte göra dig förbannad men reservdelarna är nästan lika dyra som en ny hjälm. Jag slängde skiten när mitt ena fästa lossnade (utan påverkan). Aldrig mer en dyr Arai.

Tråkigt fördig. Jag köpte 2st visirmekanismer och 2st täckplattor för någonstans runt 500kr till min Arai Corsair RX7. (nya ur butik)

Vilken sida är det som gått sönder? Jag har en extra till höger sida ligger någonstans i garaget, är det rätt sida kan du få den.

Last edited:
Tråkigt fördig. Jag köpte 2st visirmekanismer och 2st täckplattor för någonstans runt 500kr till min Arai Corsair RX7. (nya ur butik)

Vilken sida är det som gått sönder? Jag har en extra till höger sida ligger någonstans i garaget, är det rätt sida kan du få den.

Fan va gulligt avi dig! :krama
Tyvärr var det vänstersidan som pajja :död
Tack ändå!

Var shoppa du dom om man får fråga?
Sen kollade jag bakom kindkuddarna, är de nån form av 6 kanting för att skruva ur täckplattan?

Fan va gulligt avi dig! :krama
Tyvärr var det vänstersidan som pajja :död
Tack ändå!

Var shoppa du dom om man får fråga?
Sen kollade jag bakom kindkuddarna, är de nån form av 6 kanting för att skruva ur täckplattan?

Tråkigt nog hade jag en vänstermekanism ;)

Täckplattan får du loss genom visirmekanismen, iaf på min. Om det är samma sitter den en röd plastbit precis i kanten av täckplattan, trycker du på den ska täckplattan lossna.

edit: rollers mc har allt du behöver :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...