Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jepp ser ut att gå att knacka ut underifrån (ta bort tank och sedan pumpen i botten). Vad du helst inte ska göra är att spackla igen en så stor buckla då man kan ha otur och tappa lagningen efter en del körning och vibrationer.
Annars prata med en bilfirma om vilken plåtknackare de kan tänkas rekomendera, dom brukar ha bra koll på det.
Sånt där kan man ju nästan fixa själv. Knacka in det som sticker ut utanför orginalformen, sen slipar du bort lös färg, smuts mm och spacklar upp tanken, slipa till rätt form, slipa av resten av tanken så den blir matt och klistermärkena försvinner, sen är det bara att lacka den! Ett tips då är ju att sätta på Honda-klistermärkena innan klarlacken läggs på.
Tro mig, har letat på alla sidor! Hittar ingen tank på ebay.de eller ebay.co.uk. Har kollat runt på lite skrotar/demontering också... det är ju en rätt så ny hoj = lite reservdelar.
Men ska kolla runt lite till så får vi se hur jag gör. Tack för all hjälp gubbar.
Annars lämnar du in tanken till närmsta plåt o svets gymnasium och ber dom skära ut den skadade delen och forma en ny. Kostar ca 2 pricess tårtor. Spackla får du göra själv![]()
Ja men om man inte kommer att sakna 1 dl bensin som bucklan stjäl så ska man inte skära bort bucklan. Bättre att forma en ny bit och svetsa utanpå och inte skära hål i tanken.
Du kan trycka ut en del av bucklan med vatten. Använd inte tryckluft! Och om du ska svetsa i tanken, fyll den FULL med antingen bensin eller vatten. Svetsa inte i en tom bränsletank. Belive me!
Jag fick denna skada ( http://pici.se/pictures/ycPXBaBfa.jpg
http://pici.se/pictures/pqCXHvean.jpg ) fixad för ca. 3000kr ink lack. I priset ingick även lackning av framskärm samt lagning av en mindre skada på framskärmen.
Bara att gå runt och fråga...
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!