Laga kylare...

Oh yeah!

Nu har hojen varit igång!! :banana :tummenupp Fan, det är ju bara kylaren kvar så är den körbar sen...

newstead skrev:
Vart lagar man kylare i Örebro? Det handlar om att löda en cell. Skulle behöva få det gjort snarast så man kan åka hoj till Fiskeboda på lördag... :hihi Kylarfabriken verkar inte finnas längre...

Om det bara är en cell så går det att "nypa av" flödet genom den. Visst får du lite lägre värkningsgrad men det går att åka! :tummenupp

Tengil skrev:
Om det bara är en cell så går det att "nypa av" flödet genom den. Visst får du lite lägre värkningsgrad men det går att åka! :tummenupp

Ja, det blir nog till att ta fram tången.. kylare & hydraul (+nåt mer) kunde ha lagat den om det inte varit aluminium... :huvet

Nöp ihop skiten och varmkörde ordentligt.. det verkar fan hålla tätt! :tummenupp
Däremot så kan jag inte säga att hojen går särskilt bra... typ 5000 varv sen är det tvärstopp. :huvet

crashtestdummy skrev:

no help there... det är ju inte så mycket trycksättning av luffarturbon när hojen står still och man gasar.
den svarar helt enkelt inte på gas. ett par troliga alternativ är väl att den inte får tillräckligt med soppa eller nåt elektriskt.. typ att strömmen inte räcker till eftersom det är dåligt med kräm i batteriet. laddar för fullt och ska prova sen igen.

Edit: efter ett par timmars laddning så ger den svar på tal (gas) :tummenupp :tummenupp

Last edited:
newstead skrev:
...typ att strömmen inte räcker till eftersom det är dåligt med kräm i batteriet. laddar för fullt och ska prova sen igen.

Edit: efter ett par timmars laddning så ger den svar på tal (gas) :tummenupp :tummenupp
Åfan. Så det är det elmotor på en sån dära. :rolleyes: :D

Kyckling skrev:
Åfan. Så det är det elmotor på en sån dära. :rolleyes: :D

Japp! Kör miljövänligt vettu :tummenupp

Första provturen är avklarad. Blev ståendes på vägen med FI-lampan (Fuel Injection) tänd... Kul! Där stod jag med en hoj utan regskylt, uppbrutet tändningslås, obesiktat, avställt, inga backspeglar, trasig blinkers och kåpor som med nöd och näppe hänger kvar. Fattades bara att snuten hade kommit... då hade man stått där med skägget i brevlådan :tomten

Tänkte att jag skulle prova med att nollställa cdi-boxen och eftersom jag inte har några nycklar så blev det till att bryta upp låset till cutsen. När jag väl fick upp cutsen såg jag att tippsensorn låg lös och naturligtvis inte åt rätt håll. Lyckades kila fast den rättvänd och sen startade hojen igen :fyllisar :tuttar :banana

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa