Hej..
Jag vet ine om ni såg men igås skrev jag följande i K7:tråden...
_________________________________________________________________
Jahopp...
Då skulle man ut o käka mil så man kan komma över inkörningsperioden...
Solen skiner och man flexar nåra timmar tidigare för att lufta hojen...
Ringer o tjatar på polarna om att de ska hänga på...
Åker hem till polarn och tillsammans ska vi se åka o möta en annan polare...
Åker ut på Brokindsleden och ligger på ganska lagom.. Åker om polaren och skall direkt efter byta körfält för vi skall svänga vänster förbi macken...
Vid filbytet känner jag att nått e tokigt och att röven liksom sticker iväg... "konstigt" tänker jag.. "det där gick ju inte så fort att det kunde släppa... o torrt o fint e det".. Vid korsnigen till SAAB kommer polaren ifatt o säger att jag har dåligt med luft i bakdäcket... Fan tänker jag och svänger in på bussfickan som ligger där..
En ap-stor spikjävel har dödat mitt BT015R som gått 40 mil!!!!
Bara att rulla hojen till macken o fylla i så mycket luft jag törs för att sen idiot-åka på cyckelväg hem till polaren så jag får in hojen i hans garage...
Det suger ordentligt att ha en flong-ny hoj som man inte ens kört in o sen behöva lägga cash på nytt däck kan jag säga..... MEN... Det hade sugit ännu värr om jag kört i... Jag kan så här i efterhand tycka att jag tillomed hade tur... tänk om det inte varit rött... då hade jag nog lagt hojen i kurvan vid saab...
Nehepp.... inte gråta över punkterade däck... bara att dra till garaget och skruva av skiten o montera nytt imorrn...
________________________________________________________________
Sagt o gjort så krängde jag av bakhjulet igår och lämna in det imorse.
När jag hämtade däcket så sa killen som bytt att det utan problem skulle gått att laga det förra men tyvärr hade han redan bytt när han såg skadan så det nya fick sitta kvar... Han sa att det lilla runda hålet var perfekt för an lagning..
Hur som helst hade jag ett lagat däck på min Mille för nåra år sen och blev varnad av killen jag köpte hojen av... han sa att man inte skall köra på lagade däck på en SH... När jag nämde detta för firman som bytte sa de att man nu för tiden kan laga på andra sätt och det är i stort sätt idoitsäkert... Han sa att man lagar inifrån med en plugg där botten är stor som en snusdosa och att det utan problem går att använda som vanligt sen..
Jahopp... då sitter man här med ett nytt bakdäck på hojen och ett 40mil gammalt i garaget som förmodligen skulle funka fin fint... åtskillia pengar fattigare...
Vad tror ni?? Är det Ok att köra med ett lagat däck eller ej??
(Om nån vill köpa däcket(BT015R 190/50/17) så kan ni få det billigt... nu har jag ju redan ett nytt.. = pm:a i så fall
Jag vet ine om ni såg men igås skrev jag följande i K7:tråden...
_________________________________________________________________
Jahopp...
Då skulle man ut o käka mil så man kan komma över inkörningsperioden...
Solen skiner och man flexar nåra timmar tidigare för att lufta hojen...
Ringer o tjatar på polarna om att de ska hänga på...
Åker hem till polarn och tillsammans ska vi se åka o möta en annan polare...
Åker ut på Brokindsleden och ligger på ganska lagom.. Åker om polaren och skall direkt efter byta körfält för vi skall svänga vänster förbi macken...
Vid filbytet känner jag att nått e tokigt och att röven liksom sticker iväg... "konstigt" tänker jag.. "det där gick ju inte så fort att det kunde släppa... o torrt o fint e det".. Vid korsnigen till SAAB kommer polaren ifatt o säger att jag har dåligt med luft i bakdäcket... Fan tänker jag och svänger in på bussfickan som ligger där..
En ap-stor spikjävel har dödat mitt BT015R som gått 40 mil!!!!
Bara att rulla hojen till macken o fylla i så mycket luft jag törs för att sen idiot-åka på cyckelväg hem till polaren så jag får in hojen i hans garage...
Det suger ordentligt att ha en flong-ny hoj som man inte ens kört in o sen behöva lägga cash på nytt däck kan jag säga..... MEN... Det hade sugit ännu värr om jag kört i... Jag kan så här i efterhand tycka att jag tillomed hade tur... tänk om det inte varit rött... då hade jag nog lagt hojen i kurvan vid saab...
Nehepp.... inte gråta över punkterade däck... bara att dra till garaget och skruva av skiten o montera nytt imorrn...
________________________________________________________________
Sagt o gjort så krängde jag av bakhjulet igår och lämna in det imorse.
När jag hämtade däcket så sa killen som bytt att det utan problem skulle gått att laga det förra men tyvärr hade han redan bytt när han såg skadan så det nya fick sitta kvar... Han sa att det lilla runda hålet var perfekt för an lagning..
Hur som helst hade jag ett lagat däck på min Mille för nåra år sen och blev varnad av killen jag köpte hojen av... han sa att man inte skall köra på lagade däck på en SH... När jag nämde detta för firman som bytte sa de att man nu för tiden kan laga på andra sätt och det är i stort sätt idoitsäkert... Han sa att man lagar inifrån med en plugg där botten är stor som en snusdosa och att det utan problem går att använda som vanligt sen..
Jahopp... då sitter man här med ett nytt bakdäck på hojen och ett 40mil gammalt i garaget som förmodligen skulle funka fin fint... åtskillia pengar fattigare...

Vad tror ni?? Är det Ok att köra med ett lagat däck eller ej??
(Om nån vill köpa däcket(BT015R 190/50/17) så kan ni få det billigt... nu har jag ju redan ett nytt.. = pm:a i så fall