Löpare på Sporthoj.com ?

Bingo skrev:
Vet ej, deltagarlistan är inte numrerad. Men "några" tusen blir det nog.

Vilka bra tider alla springer på, btw. Göteborgsvarvet är väl ganska backigt? Själv siktade jag på 1.35, vilket skulle räckt till topp 100 i motionärsklassen förra året. I Broloppet alltså. Tyvärr skadade jag högerknäet för några veckor sedan och det är inte bra än, så tiden får bli vad den blir. Får sikta på en bra tid i Sölvesborg i augusti istället.

Du har ju två broar att ta dig över, sen är det uppför från Lilla bommen till Götaplatsen. Sen rundar man Poseidon och har nerförsbacke ett par hundra meter sen känns det som det är svagt uppförslut de sista 3,5 kilometerna. :huvet

Btw. hur långt är broloppet?

Thundercat skrev:
Du har ju två broar att ta dig över, sen är det uppför från Lilla bommen till Götaplatsen. Sen rundar man Poseidon och har nerförsbacke ett par hundra meter sen känns det som det är svagt uppförslut de sista 3,5 kilometerna. :huvet

Btw. hur långt är broloppet?
Jaha, inte värre ändå. Jag trodde ni kutade i backarna runt Masthugget och liknande. Broloppet är en halvmara. Ca en mil på bron, resten på land. Bansträckning mm hittar du på www.broloppet.com.

Haha, ju nu var Scaniamilen avklarad då ... blev fiasko för min del. Första 5-6km gick bra och höll ett tempo strax över 5 min per km sen hände nåt i kroppen. Fick kronhåll lite då och då så jag var tvungen att gå stundtals. Runt 8km kom blåsorna under fötterna ... efter en ordentlig spurt så kom jag in på 57:40-nånting ... fan!

Vinnaren var en snabb rackare som sprang på 33:20 tror jag. Helt sjukt !

Nästa år så.

Skakar liv i den gamla löpartråden då!

Här var det ett bra tag sedan jag skrev något och en gäng lopp har averkats sedan dess. Både långa och korta i Gbg, Sthlm, Gamleby och på Öland. Sthlm Maraton som jag skrivit om i den här tråden blen DNS förra året pga migrän men i år kom jag till start och lyckades göra den på 03.59.07 vilket får vara godkänt för mara nr.1 :-)

Nåväl.....är det någon mer tapper själ från sporthoj som ska springa det omtyckta Victorialoppet imorgon lördag? 9 KM i sköna Borgholm. Efteranmälning på plats funkar bra. Många som vill sammåka och springa lopp lr? Ha ha...inte så stora odds på en hojsajt kanske.

Hittade ingen bättre löpartråd än denna, så inlägget hamnar här.

Har äntligen kommit igång med löpningen igen efter en lång tids slappande. Fick kids och med det mycket jobb och lite fritid, så förra året sprang jag typ 3 ggr, så det räknas knappt. Nu i juli har det blivit kanske 10 mil. Springer 7-10 km/gång med varierande tempo. Målet för den här säsongen får bli att springa milen på ca 55 min (ligger på strax över 60 nu)

Fler som kutar?

Jag kör en del, mest terränglöpning. :) Det är så mycket roligare att ge sig ut i en stökig och backig slinga med rötter, lera och berghällar än att nöta slät asfalt - ger mer med.

Jag kör en del, mest terränglöpning. :) Det är så mycket roligare att ge sig ut i en stökig och backig slinga med rötter, lera och berghällar än att nöta slät asfalt - ger mer med.

Skulle gärna kuta i skogen bland rötter och gegga, men det är ont om såna spår i Sthlms innerstad. Händer ibland att jag kutar i Hagaparken, men det är 2-3 km bara att springa dit, så Haga blir bara sällan. Har hänt att jag tagit moppen dit vid något tillfälle så att man får mer kilometer i "skogen".

Flyttar nästa vår, och då får jag ett fint grönområde runt knuten. ska bli kul med lite miljöombyte eftersom jag sprungit i de här takterna i mer än 15 år nu.

Skulle gärna kuta i skogen bland rötter och gegga, men det är ont om såna spår i Sthlms innerstad. Händer ibland att jag kutar i Hagaparken, men det är 2-3 km bara att springa dit, så Haga blir bara sällan. Har hänt att jag tagit moppen dit vid något tillfälle så att man får mer kilometer i "skogen".

Liljansskogen.

Nått tips mot skavsår både förebyggande och vad man gör åt blåsorna?

Tejp..... Den tjocka kletiga hudfärgade på apoteket. Punktera blåstaket, snygga till kanterna och dubbeltejpa.

Efter för många år av passionerat kroppsligt förfall har jag i år börjat motionera på allvar.
Taktar nu på med ca 25 km löpning och 3-4 rejäla intervallpass på träningscykeln per vecka.

På jobbet skojjas ibland om Göteborgsvarvet nästa år.....får se.

Testade i vintras/våras med löpning, blev några veckor tills höftböjaren bokstavligen sa upp sig... Då tog jag upp cyklingen istället. Men men löpning är effektivare så vilket år som helst ska jag träna upp kroppen, höftböjaren, och på't igen :tummenupp

Jobbar på speeden till Lidingöloppet, sprang på 2.44 förra året med VFF (fivefingers) vilket var ett felval, snabbt första 2 milen sedan tokstum i vader och ont i fotsulorna, sista milen tog 1h+.
I år blir det revansch, going for silver (2.15) men allt under 2.30 är jag nöjd med...
Blir 1-2 intervallpass/2-3 längre pass/vecka, 5-7 mil, samt 1-2 långpass på cykel inemellan :-). Försöker få in simpass också men det är så tråkigt.
Fan, när jag summerar känns det nästan lite fanatiskt:rolleyes: :tungan

Jobbar på speeden till Lidingöloppet, sprang på 2.44 förra året med VFF (fivefingers) vilket var ett felval, snabbt första 2 milen sedan tokstum i vader och ont i fotsulorna, sista milen tog 1h+.
I år blir det revansch, going for silver (2.15) men allt under 2.30 är jag nöjd med...
Blir 1-2 intervallpass/2-3 längre pass/vecka, 5-7 mil, samt 1-2 långpass på cykel inemellan :-). Försöker få in simpass också men det är så tråkigt.
Fan, när jag summerar känns det nästan lite fanatiskt:rolleyes: :tungan

Tja, skall man åstadkomma något så får man ligga i. 2.30 på Lidingöloppet är inte illa. Jag skulle vara nöjd om jag kom runt överhuvudtaget. De som vet säger att det är jobbigare än en mara (?)

Back