Låtsaspoliser eller hojtjuvar

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Personligen tycker jag den här ivran att visa sig fria från fördommar är lite tröttande.
Vanliga trådar spårar ur i nån jävla jakt på rasister.
Rådet till trådstartare är att utlämna alla beskrivningar som ens kan härröras till någon nationalitet helt.
Och man behöver inet uppvisa att man minsan är fördomsfri i varje tråd, det är bra nu, spar krutet åt de riktiga nötterna i stället.
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Mr J skrev:
Bar en liten rättning..

Stämmer inte riktigt det där. Tex U användes långt in även på år 04. Vet folk som köpte ny bil Maj/juni 04 som fortfarande fick U på reggskylten. :)
Och jag har en -03:a som har T.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tråkig tråd.

Signalement är signalement. Ring Efterlyst o kalla dom för rasister oxå... ?
 

existenz

.......
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Mr J skrev:
Bar en liten rättning..

Stämmer inte riktigt det där. Tex U användes långt in även på år 04. Vet folk som köpte ny bil Maj/juni 04 som fortfarande fick U på reggskylten. :)
Precis och S användes 2002
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Silwer skrev:
Troligen för att de ansågs att det skulle blandas ihop.
W kanske syns bättre än V och valdes av den orsaken.

Det är väl främst vid bokstaveringar som det kan bli fel, jag jobbar ju med bilar och det är faktiskt lite bra att man vet att bara W finns när man får reggnummer upplästa.
Problemet är inte V - W utan V - U. Svårt att se skillnad på om man har bråttom eller inte ser så tydligt.

Och som folk sagt tidigare, bokstäverna stämmer inte exakt överens med årtal, det är lite flytande och dessutom återanvänds gamla nummer (iof oftast tidigare i alfabetet men det kan komma sena också).
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Swedie skrev:
Tråkig tråd.

Signalement är signalement. Ring Efterlyst o kalla dom för rasister oxå... ?

Helt rätt!! jÄvligt tråkig tråd.Precis som efterlyst så går dom i repris hela tiden dessutom.
Du kan väl länka de här trådarna till efterlyst så de hamnar där de ska.Förutom att paranoiafolket kanske kör hoj så är det ju inte så jävla mc-relaterad diskusssion att lägga ut signalement på folk som inte har gjort ngt.
Vet många som kör mc som inte besöker den här sajten längre pga
allt sånt skitsnack.Alla hojåkare är ju inte ariska 10 generationer tillbaks.
Men det kanske är okej att tappa de forumanvändarna.Vad vet jag.

För min del handlar det inte om va fördomsfri,hänga ut rasister lr whatever.
Är här för Mc-snack.Vill man vädra annat finns det ju ot-trådar.Har man modem å slö dator som jag vill man ju inte wasta tid och pengar på att öppna trådar man tror handlar om hojåkning/hojar för att hamna i ngn
Hasse Aro goes aryan brotherhood tråd.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag tror nog det ska mer till än de eventuella rasisttrådar som förekommer här för att sluta läsa forumet.
Forumet är inte en helhet utan består av massor av medlemar från hela norden i princip, det är ju nästan omöjligt att kontrollera allas inlägg hela tiden.
Jag har heller inte märkt nåt påhejande av rasism som stått obesvarat någonsin.
Trist är att folk överdriver en sån grej som signalementet som jag antar var till för att beskriva personerna.
Sen att tråden mer hörde hemma i "överflödiga diskussioner" än bland "mc-diskussioner" var ju tokigt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mr J skrev:
Bar en liten rättning..

Stämmer inte riktigt det där. Tex U användes långt in även på år 04. Vet folk som köpte ny bil Maj/juni 04 som fortfarande fick U på reggskylten. :)

Men då kanske de var reggade 2003?
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:lol den var ju bra mmmm tänk om dom bara snode regnummret hihihi

anja skrev:
jojo. det finns såna typer här. jag vågar inte köra längre, av rädsla att nån skulle se mitt regnummer och skriva upp det. tänk så hemskt om nån skulle stjäla mitt regnummer!!
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Markus skrev:
Men då kanske de var reggade 2003?

Nej, tror inte det. De flesta bilar nu för tiden byggs ju inte ihop förrens man skrivit på papper hos bilhandlaren. Jag köpte min 04:a i maj och fick U. Min Duke har T och är en 03:a som kom i delar i maj förra året så den borde inte heller varit inreggad tidigare.

Tror du fått det om bakfoten helt enkelt. :tungan
 

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Markus skrev:
Nu drar det igång igen, någon har skrivit ett signalement - både på bil och förare - och alla spelar lustiga. Om det inte spelar någon roll hur förföljarna såg ut, vad spelar det då för roll vad det var för bil? Om trådstartaren hade skrivit att det var två män i 40 års åldern, hade det då varit diskriminerande mot män i allmänhet? Varför klankar ingen ner på att han skrev ut bilmodellen?

För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va

Litet tillägg:
Om hojen/bilen är en importare så kan en -95 få ett U tex.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Markus skrev:
Nu drar det igång igen, någon har skrivit ett signalement - både på bil och förare - och alla spelar lustiga. Om det inte spelar någon roll hur förföljarna såg ut, vad spelar det då för roll vad det var för bil? Om trådstartaren hade skrivit att det var två män i 40 års åldern, hade det då varit diskriminerande mot män i allmänhet? Varför klankar ingen ner på att han skrev ut bilmodellen?

För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va


V var för likt ett U tyckte dom farliga med blålampor. :D
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
När jag startade tråden så hade det inget med paranoia aller rasism att göra. Utan jag tänkte bara gå ut med lite info och se om nån annan har stött på samma personer alternativt om nån annan kommer stöta på personerna/bilen. Isf finns det ett mönster och då är det dags att bli paranoid, vem vet det kanske var "juggarna"?! Se: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=58742
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Markus skrev:
Nu drar det igång igen, någon har skrivit ett signalement - både på bil och förare - och alla spelar lustiga. Om det inte spelar någon roll hur förföljarna såg ut, vad spelar det då för roll vad det var för bil? Om trådstartaren hade skrivit att det var två män i 40 års åldern, hade det då varit diskriminerande mot män i allmänhet? Varför klankar ingen ner på att han skrev ut bilmodellen?

För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va


U kan vara -04 också.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top