Såhär går stölden till

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date

kjuze

Guest
Är väl inget nytt jag har att komma med men kanske bra att få det komfimerat..

Efter att ha läst här på forumet så snackade jag med en person över nätet som jag vet hållt sig lite i gråzonen för vad som är lagligt och inte.

Jag frågade om han kunde kirra en shysst MC till mig underförstått snodd.
Till min förvåning svarade han, vad vill du ha, R1:a, ninja eller haybusa?

Enligt han själv så snodde han inte själv utan han kunde ge mig numret till "juggarna" han kände så skulle vi diskutera priser. Frågade vad han trodde det skulle ligga på, han sa 40lökar. Dock nämndes aldrig något om årsmodell eller så.

Sen varnade han mig faktiskt att för att köra runt med en "baxad" MC. Att det kunde bli strul. Så jag frågade, varför snor dem då om dem inte kan få sålt pga av det. Och han sa att dem sålde allt i delar.

Sen hur dem snodde dem så gick dem i princip och kollade regnummer. Kollade med VV och tog den på natten.
Om den var fastsatt i något använder dem vinkelslip och sen slängde upp den på flaket. Och dem var jämnt 4-5 st.

Då frågade jag vad som händer om ägaren kommer och då sa han att "då har vi inte så mycket val än att dunka honom"

Vad väl typ allt tror jag. Som sagt, kanske inte nytt. Men ni bör kanske tänka er för innan ni rusar in i garaget om någon är därinne. Kan gå illa.

Var försiktiga därute!

kjuze skrev:
Är väl inget nytt jag har att komma med men kanske bra att få det komfimerat..

Efter att ha läst här på forumet så snackade jag med en person över nätet som jag vet hållt sig lite i gråzonen för vad som är lagligt och inte.

Jag frågade om han kunde kirra en shysst MC till mig underförstått snodd.
Till min förvåning svarade han, vad vill du ha, R1:a, ninja eller haybusa?

Enligt han själv så snodde han inte själv utan han kunde ge mig numret till "juggarna" han kände så skulle vi diskutera priser. Frågade vad han trodde det skulle ligga på, han sa 40lökar. Dock nämndes aldrig något om årsmodell eller så.

Sen varnade han mig faktiskt att för att köra runt med en "baxad" MC. Att det kunde bli strul. Så jag frågade, varför snor dem då om dem inte kan få sålt pga av det. Och han sa att dem sålde allt i delar.

Sen hur dem snodde dem så gick dem i princip och kollade regnummer. Kollade med VV och tog den på natten.
Om den var fastsatt i något använder dem vinkelslip och sen slängde upp den på flaket. Och dem var jämnt 4-5 st.

Då frågade jag vad som händer om ägaren kommer och då sa han att "då har vi inte så mycket val än att dunka honom"

Vad väl typ allt tror jag. Som sagt, kanske inte nytt. Men ni bör kanske tänka er för innan ni rusar in i garaget om någon är därinne. Kan gå illa.

Var försiktiga därute!

"Efter att ha läst här på forumet så snackade jag med en person över nätet som jag vet hållt sig lite i gråzonen för vad som är lagligt och inte. "

"då har vi inte så mycket val än att dunka honom"

Kallar du det "gråzon" om han säger att han inte har annat val än att "dunka" honom? Ta för fan & ring farbror blå & sätt åt fanskapet direkt! Jävla slödder är vad de är. Vad mig anbelangar så kan det vara de svinen som försökte sno min hoj, men "bara" fixade 2 månaders reparationer med 6000:- i självrisk!

Överväger du ens att köpa en hoj av honom så är du precis lika mycket slödder själv! *spottar* :fatta! :kocko :brinnerup

Eftersom du har kontakt med fanskapet är det din skyldighet som medborgare att sätta dit honom :Bugar

X-up skrev:
"Efter att ha läst här på forumet så snackade jag med en person över nätet som jag vet hållt sig lite i gråzonen för vad som är lagligt och inte. "

Kallar du det "gråzon" om han säger att han inte har annat val än att "dunka" honom? Ta för fan & ring farbror blå & sätt åt fanskapet direkt! Jävla slödder är vad de är. Vad mig anbelangar så kan det vara de svinen som försökte sno min hoj, men "bara" fixade 2 månaders reparationer med 6000:- i självrisk!

Överväger du ens att köpa en hoj av honom så är du precis lika mycket slödder själv! *spottar* :fatta! :kocko :brinnerup

WORD!!! :hördu

X-up skrev:

Vad jag visste INNAN så var han lite i gråzonen. Alltså hört lite att han sysslar med mobiltelefoner och dylikt.
Jag tror på honom när han säger att det inte är han själv som snor. När han skrev "vi har inget val" så kanske det var för att vara cool eller något. Att sätta dit den här killen skulle inte göra någon nytta. Kan nämnas att han är ung.

Det är klart jag inte överväger, jag skrev det mest på skoj för att kolla om han höll på med sånt och vart väldigt förvånad när jag fick till svar "R1a eller ninja?"
Tat lungt va ;-)

pidda skrev:
Eftersom du har kontakt med fanskapet är det din skyldighet som medborgare att sätta dit honom :Bugar

Jag har snackat med han på nätet ja. Vet inte IRL namn eller så.
Hur som helst, om du hade läst så hade du vetat att han själv inte sysslar med just det. Tror det är för avancerat. Kanske är storebröder eller äldre kompisar eller så.

Last edited:
Kan vi inte slå oss ihop ett gäng och lura in packen i en liten fälla. Vi låter dom komma till ett garage där vi väntar på dom och ger dom en sån jävla omgång som dom sent skall glömma :fatta!

Eller så gör man kanske inte :ajjabajja

pidda skrev:
Kan vi inte slå oss ihop ett gäng och lura in packen i en liten fälla. Vi låter dom komma till ett garage där vi väntar på dom och ger dom en sån jävla omgång som dom sent skall glömma :fatta!

"så kanske man inte gör", men det är fan så man borde göra!

Är väl ingen nyhet att det inte är helt ofarliga människor som pysslar med detta eller?

Inte heller tillvägagångssättet. finns väl i princip inget stöldskydd som hindrar folk med ordentligt med tid om din hoj är "beställd".

förlåt men finns planer på att skaffa mc snart? E mycket snack...

pidda skrev:

Tycker jag låter som en aldeles utmärkt idé. Hör av er till bolagen och hör om det finns något område som utsätts för extra mycket stöld just nu. Fixa sen ett tillsynes dåligt bevakat garage med många fina hojjar. Sen sätter ni ut annons med höga priser så ingen kommer vilja köpa utom tjuvar...

Sen bara SMACK!!

Tjuvsvin!

bagerah skrev:
Är väl ingen nyhet att det inte är helt ofarliga människor som pysslar med detta eller?

Inte heller tillvägagångssättet. finns väl i princip inget stöldskydd som hindrar folk med ordentligt med tid om din hoj är "beställd".

förlåt men finns planer på att skaffa mc snart? E mycket snack...

Det jag tänkte mest var alla dem som skriver på forumet hela tiden "Fan om någon jävle försöker sno min hoj och jag kommer på dem så ska jag ##/&#. Min poäng var just den att tänk över det först medtanke på att det kan vara flera st.

Och sen det också att det verkar inte spela någon roll om man sätter fast hojjjen i något om dem nu har med sig vinkelslip.

Last edited:
kjuze skrev:
Sen bara SMACK!!

Om vi inte väljer att döda dom så skall dom väl inte få veta våra regnr. Man måste kunna få in dom i fällan utan att dom vet något annat än att där finns motorcyklar.

pidda skrev:
Om vi inte väljer att döda dom så skall dom väl inte få veta våra regnr. Man måste kunna få in dom i fällan utan att dom vet något annat än att där finns motorcyklar.

låter riktigt bra det där :näsblod
skulle inte tveka mer än 2sek på att försöka slå ihjäl nån jävel som höll på att sno min hoj! :fatta!

granath_ skrev:
skulle inte tveka mer än 2sek på att försöka slå ihjäl nån jävel som höll på att sno min hoj! :fatta!

hur smart är det att mucka med 5 tjuvar :kocko

väx upp

Last edited:
granath_ skrev:

I en annan tråd var det många som tyckte det var fruktansvärt med alla dessa våldsamma ideér som vissa (bl.a. jag själv) har mot tjuvarna. Så istället för att banka skiten ur dom så skall man kanske filma dom istället och lämna filmen till polisen. Hmm... svårt det här om man vill vara alla till lags :va

pidda skrev:
I en annan tråd var det många som tyckte det var fruktansvärt med alla dessa våldsamma ideér som vissa (bl.a. jag själv) har mot tjuvarna. Så istället för att banka skiten ur dom så skall man kanske filma dom istället och lämna filmen till polisen. Hmm... svårt det här om man vill vara alla till lags :va

Efter vad svinen som försökte sno min hoj gjorde så skulle jag inte tveka en sekund att låta dem få prata med antingen en av mina golfklubbor eller min knölpåk.

Hur kul är det att först pröjsa halvårspremien på 6500:- & bara några månader senare 6000:- i självrisk för något man inte orsakat själv???

kjuze skrev:
Vad jag visste INNAN så var han lite i gråzonen. Alltså hört lite att han sysslar med mobiltelefoner och dylikt.
Jag tror på honom när han säger att det inte är han själv som snor. När han skrev "vi har inget val" så kanske det var för att vara cool eller något. Att sätta dit den här killen skulle inte göra någon nytta. Kan nämnas att han är ung.

Det är klart jag inte överväger, jag skrev det mest på skoj för att kolla om han höll på med sånt och vart väldigt förvånad när jag fick till svar "R1a eller ninja?"
Tat lungt va ;-)

Jag har snackat med han på nätet ja. Vet inte IRL namn eller så.
Hur som helst, om du hade läst så hade du vetat att han själv inte sysslar med just det. Tror det är för avancerat. Kanske är storebröder eller äldre kompisar eller så.

Kolla svinets IP# på www.ripe.net sedan så skickar du alla uppgifter till polisen eller f-bolagen. Skiter i hur ung han är, må fanskapet få sig en läxa han lär sig av.

jolio skrev:
hur smart är det att mucka med 5 "juggar"

väx upp
Hur smart är det att mucka med nån över huvud taget, spelar ingen roll om det är en fjortis med bultsax som du spöar skiten ur. När du minst anar det så kommer han tillbaks och tänder eld på hojen för dig.. dessutom kanske du har blivit dömd för misshandel vid det här laget och avtjänar samhällstjänst eller sitter inne. Tyvärr finns det inte mycket annat man kan göra än att försöka hålla kvar tjuven eller nån av tjuvarna till farbror blå kommer. Alternativt försöka identifiera nån av dom.

Hmm.. Som jolio säger är det nog inte det smartaste att kaxa med några juggar. Står du där med knölpåk/golfklubbor hjälper inte det nämn värt mot kulor... Och om du e ensam mot 5 pers så... Svårt att slå alla 5 amtidigt lixom.

Rigga någon kamera/se till att farbror blå kan komma snabbt. Blocka alla utflykts vägar? Satsa på och lägg lite krut på och tänka igenom istället för och bara banka på...

Men det är bara min personliga åsikt.

FreddaAbborre skrev:
Hmm.. Som jolio säger är det nog inte det smartaste att kaxa med några juggar. Står du där med knölpåk/golfklubbor hjälper inte det nämn värt mot kulor... Och om du e ensam mot 5 pers så... Svårt att slå alla 5 amtidigt lixom.

Rigga någon kamera/se till att farbror blå kan komma snabbt. Blocka alla utflykts vägar? Satsa på och lägg lite krut på och tänka igenom istället för och bara banka på...

Men det är bara min personliga åsikt.

Tror knappast att man bryr sig så mycket om man blir så jävla förbanad och får så jävla mycket adrenalin i kroppen,då är det knapas något som stopar en förens man har något ben borta eller dylikt, adrenalinet gör så att man inte känner så mycket. Jämför det med en älg som blir skjuten när han är skrämd eller dylikt han dör inte lika lätt som en älg som bara går och strövar om kring. Visst kulor dödar + hårda slag men det biter inte lika mycket på en förband och ilsken person som har mycket adrenalin i kroppen, men efter att det mesta adrenalinet har försvunnet så kommer smärtan m.m. Sen skiljer det nog mycket till person till person också.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back