Låtsaspoliser eller hojtjuvar

Fan vilken snurrig tråd, asso! :hihi

Handlar den om regnummer, signalement, rasisim eller hojtjuvar i.. .. Audis?! :va :arsele

Markus skrev:
Nu drar det igång igen, någon har skrivit ett signalement - både på bil och förare - och alla spelar lustiga. Om det inte spelar någon roll hur förföljarna såg ut, vad spelar det då för roll vad det var för bil? Om trådstartaren hade skrivit att det var två män i 40 års åldern, hade det då varit diskriminerande mot män i allmänhet? Varför klankar ingen ner på att han skrev ut bilmodellen?

För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va

om de är samma hur kan det komma sig att jag har u.... som första men det är en -00

RS "Alex" skrev:
om de är samma hur kan det komma sig att jag har u.... som första men det är en -00
den kanske är importerad den kanske reggades i sverige 03,04????

Om jag ska försöka hålla mig utanför min givna del av spelplanen så vill jag bara undra en liten sak.

Hur jobbigt hade det varit för Gixxerjensa om det hade varit två lönnfeta ursvenskar som var ute för att ha lite kul? Ni vet - provköra nya turbobilen, följa efter andra trafikanter för de blir så roliga när de känner sig föföljda eller bara försöka komma ikapp igen och få till ett rejs.

Jag vet en kille som alltid följer efter brandbilar under utryckning(ända fram till branden!). Du kan tro att brandmännen har svårt att sova. "Ska vi verkligen inte vika reg-skylten nästa gång vi drar ut grabbar?"

Last edited:
Markus skrev:
För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va
Jag har en hoj som börjar med U men den är årsmodell 04 uttagen 05 :va

ksann skrev:
Jag har en hoj som börjar med U men den är årsmodell 04 uttagen 05 :va

nej nej lyssna på farbrorn du har en -03 tråkigt att jag skulle behöva vara den att berätta det :rofl

a men det stämmer nog jag tog in den -04 till sverige , men aja

acura skrev:
Bah! Det är bara en ren slump att det blivit så i de flesta fallen. Vad skulle hända efter Z då? Börja om på A, tvinga alla med A ibörjan att byta reg.nr? Hehe...
Slump? Knappast, man börjar på en ny bokstav varje år, men givetvis återanvänds registreringsnummer från skrotade bilar också. Om du tänker efter lite och jämför antalet kombinationer av registreringsnummer med antalet registrerade fordon i Sverige, inser du snabbt att det inte är någon fara på taket.

valmers skrev:
Slump? Knappast, man börjar på en ny bokstav varje år, men givetvis återanvänds registreringsnummer från skrotade bilar också. Om du tänker efter lite och jämför antalet kombinationer av registreringsnummer med antalet registrerade fordon i Sverige, inser du snabbt att det inte är någon fara på taket.

Det är så typiskt att regnumret aldrig stämmer på bilar som körs av potentiella hojtjyvar, Särskild om det är nysvenskar i kombinatione med aud, då är en 00´a med ett u eller ett v, eller ett W. :rolleyes: BMW har alltid den bokstaven som avslöjar direktimport.

Chrille skrev:
Om jag ska försöka hålla mig utanför min givna del av spelplanen så vill jag bara undra en liten sak.

Hur jobbigt hade det varit för Gixxerjensa om det hade varit två lönnfeta ursvenskar som var ute för att ha lite kul? Ni vet - provköra nya turbobilen, följa efter andra trafikanter för de blir så roliga när de känner sig föföljda eller bara försöka komma ikapp igen och få till ett rejs.

Jag vet en kille som alltid följer efter brandbilar under utryckning(ända fram till branden!). Du kan tro att brandmännen har svårt att sova. "Ska vi verkligen inte vika reg-skylten nästa gång vi drar ut grabbar?"

:rofl

Mr J skrev:
Bar en liten rättning..

Stämmer inte riktigt det där. Tex U användes långt in även på år 04. Vet folk som köpte ny bil Maj/juni 04 som fortfarande fick U på reggskylten. :)

Japp, hade själv en Audi A3 -02 som började med S....men de börjar med en bokstav nåt år och sen tar det väl ca ett och ett halvt innan det byts igen.....vill minnas att S höll i sig jävligt länge.....tror t o m att det började 2000 med S, så det håller sig inte riktigt till årsvis, sen kan en bil ju vara importerad så då stämmer det inte alls med reg.plåt och årsmodell.....

VM i trådlyft igen ? :)

Det händer lite nu och då att det hakar på folk i bil (eller på andra hojar). Tjuvar eller ej - en ordentligt smutsig regskylt är inte helt fel. Säkrast att skaka av sig dem och skulle det vara civilare som är ute och far, får man väl kalla det för brottsprovokation eller nåt :3freak

TomK skrev:
VM i trådlyft igen ? :)

Det händer lite nu och då att det hakar på folk i bil (eller på andra hojar). Tjuvar eller ej - en ordentligt smutsig regskylt är inte helt fel. Säkrast att skaka av sig dem och skulle det vara civilare som är ute och far, får man väl kalla det för brottsprovokation eller nåt :3freak
Jag hänger av alla bilar som följer efter mig, även i det här fallet. Bara det att jag hade ett par tröga kompisar som inte fattade galoppen riktigt och inte upptäckte att dom var förföljda.. och mycket riktigt hade dom med sig en silvergrå audi när dom kom inlrullades på parkeringen några minuter efter mig. Vilka vänner va?

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back