Låtsaspoliser eller hojtjuvar

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fan vilken snurrig tråd, asso! :hihi

Handlar den om regnummer, signalement, rasisim eller hojtjuvar i.. .. Audis?! :va :arsele
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Markus skrev:
Nu drar det igång igen, någon har skrivit ett signalement - både på bil och förare - och alla spelar lustiga. Om det inte spelar någon roll hur förföljarna såg ut, vad spelar det då för roll vad det var för bil? Om trådstartaren hade skrivit att det var två män i 40 års åldern, hade det då varit diskriminerande mot män i allmänhet? Varför klankar ingen ner på att han skrev ut bilmodellen?

För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va

om de är samma hur kan det komma sig att jag har u.... som första men det är en -00
 

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
..
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
RS "Alex" skrev:
om de är samma hur kan det komma sig att jag har u.... som första men det är en -00
den kanske är importerad den kanske reggades i sverige 03,04????
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Om jag ska försöka hålla mig utanför min givna del av spelplanen så vill jag bara undra en liten sak.

Hur jobbigt hade det varit för Gixxerjensa om det hade varit två lönnfeta ursvenskar som var ute för att ha lite kul? Ni vet - provköra nya turbobilen, följa efter andra trafikanter för de blir så roliga när de känner sig föföljda eller bara försöka komma ikapp igen och få till ett rejs.

Jag vet en kille som alltid följer efter brandbilar under utryckning(ända fram till branden!). Du kan tro att brandmännen har svårt att sova. "Ska vi verkligen inte vika reg-skylten nästa gång vi drar ut grabbar?"
 
Last edited:

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Markus skrev:
För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va
Jag har en hoj som börjar med U men den är årsmodell 04 uttagen 05 :va
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
ksann skrev:
Jag har en hoj som börjar med U men den är årsmodell 04 uttagen 05 :va

nej nej lyssna på farbrorn du har en -03 tråkigt att jag skulle behöva vara den att berätta det :rofl

a men det stämmer nog jag tog in den -04 till sverige , men aja
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
acura skrev:
Bah! Det är bara en ren slump att det blivit så i de flesta fallen. Vad skulle hända efter Z då? Börja om på A, tvinga alla med A ibörjan att byta reg.nr? Hehe...
Slump? Knappast, man börjar på en ny bokstav varje år, men givetvis återanvänds registreringsnummer från skrotade bilar också. Om du tänker efter lite och jämför antalet kombinationer av registreringsnummer med antalet registrerade fordon i Sverige, inser du snabbt att det inte är någon fara på taket.
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
valmers skrev:
Slump? Knappast, man börjar på en ny bokstav varje år, men givetvis återanvänds registreringsnummer från skrotade bilar också. Om du tänker efter lite och jämför antalet kombinationer av registreringsnummer med antalet registrerade fordon i Sverige, inser du snabbt att det inte är någon fara på taket.

Det är så typiskt att regnumret aldrig stämmer på bilar som körs av potentiella hojtjyvar, Särskild om det är nysvenskar i kombinatione med aud, då är en 00´a med ett u eller ett v, eller ett W. :rolleyes: BMW har alltid den bokstaven som avslöjar direktimport.
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Chrille skrev:
Om jag ska försöka hålla mig utanför min givna del av spelplanen så vill jag bara undra en liten sak.

Hur jobbigt hade det varit för Gixxerjensa om det hade varit två lönnfeta ursvenskar som var ute för att ha lite kul? Ni vet - provköra nya turbobilen, följa efter andra trafikanter för de blir så roliga när de känner sig föföljda eller bara försöka komma ikapp igen och få till ett rejs.

Jag vet en kille som alltid följer efter brandbilar under utryckning(ända fram till branden!). Du kan tro att brandmännen har svårt att sova. "Ska vi verkligen inte vika reg-skylten nästa gång vi drar ut grabbar?"

:rofl
 

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Mr J skrev:
Bar en liten rättning..

Stämmer inte riktigt det där. Tex U användes långt in även på år 04. Vet folk som köpte ny bil Maj/juni 04 som fortfarande fick U på reggskylten. :)


Japp, hade själv en Audi A3 -02 som började med S....men de börjar med en bokstav nåt år och sen tar det väl ca ett och ett halvt innan det byts igen.....vill minnas att S höll i sig jävligt länge.....tror t o m att det började 2000 med S, så det håller sig inte riktigt till årsvis, sen kan en bil ju vara importerad så då stämmer det inte alls med reg.plåt och årsmodell.....
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
VM i trådlyft igen ? :)

Det händer lite nu och då att det hakar på folk i bil (eller på andra hojar). Tjuvar eller ej - en ordentligt smutsig regskylt är inte helt fel. Säkrast att skaka av sig dem och skulle det vara civilare som är ute och far, får man väl kalla det för brottsprovokation eller nåt :3freak
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
TomK skrev:
VM i trådlyft igen ? :)

Det händer lite nu och då att det hakar på folk i bil (eller på andra hojar). Tjuvar eller ej - en ordentligt smutsig regskylt är inte helt fel. Säkrast att skaka av sig dem och skulle det vara civilare som är ute och far, får man väl kalla det för brottsprovokation eller nåt :3freak
Jag hänger av alla bilar som följer efter mig, även i det här fallet. Bara det att jag hade ett par tröga kompisar som inte fattade galoppen riktigt och inte upptäckte att dom var förföljda.. och mycket riktigt hade dom med sig en silvergrå audi när dom kom inlrullades på parkeringen några minuter efter mig. Vilka vänner va?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top