Låtsaspoliser eller hojtjuvar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Att hänga på hojar är ju inte helt ovanligt av yngre personer i vilket fall.

Men att stanna och titta reg# kvalificerar sig som konstigt. Däremot passar det väldigt illa ihop med diskretion och att jaga objektet först.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Markus skrev:
Nu drar det igång igen, någon har skrivit ett signalement - både på bil och förare - och alla spelar lustiga. Om det inte spelar någon roll hur förföljarna såg ut, vad spelar det då för roll vad det var för bil? Om trådstartaren hade skrivit att det var två män i 40 års åldern, hade det då varit diskriminerande mot män i allmänhet? Varför klankar ingen ner på att han skrev ut bilmodellen?

För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va

V ingår inte. Utan bara W.

Det lustiga är att folk som tycker det är kul med hojar ibland rejsar, eller försöker hänga med. Det innebär inte att de som gör det är hojtjuvar. Paranoian tar över, och särskilt skraja verkar folk vara om det är något annat än blekt som gör "något skumt".
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Men att stanna och titta reg# kvalificerar sig som konstigt. Däremot passar det väldigt illa ihop med diskretion och att jaga objektet först.
Jo var det enbart regnummer de tittade på så skulle jag bli misstänksam.
Är verkligen folk så här korkade, fan jag kan ju skriva av massor med sporthojsregnummer utan att ni skulle märka ett skit, det är ju bara att passera och titta till lite dolskt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
oFFkeFF skrev:
V ingår inte. Utan bara W.

Varför?

oFFkeFF skrev:
Det lustiga är att folk som tycker det är kul med hojar ibland rejsar, eller försöker hänga med. Det innebär inte att de som gör det är hojtjuvar.

Ja det stämmer, ända tills de visade intresse för reg#. Det var lustigt

oFFkeFF skrev:
Paranoian tar över, och särskilt skraja verkar folk vara om det är något annat än blekt som gör "något skumt".

Det har jag inte märkt, själv hade jag skrivit ut utseendet oavsett om det var araber eller skäggisar i skinnväst och träskor.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Troligen för att de ansågs att det skulle blandas ihop.
W kanske syns bättre än V och valdes av den orsaken.

Det är väl främst vid bokstaveringar som det kan bli fel, jag jobbar ju med bilar och det är faktiskt lite bra att man vet att bara W finns när man får reggnummer upplästa.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Troligen för att de ansågs att det skulle blandas ihop.
W kanske syns bättre än V och valdes av den orsaken.

Det är väl främst vid bokstaveringar som det kan bli fel, jag jobbar ju med bilar och det är faktiskt lite bra att man vet att bara W finns när man får reggnummer upplästa.

Åhå, men jag tycker de borde valt 'V' istället. (Idag analyserar vi i-landsproblem) :lol
Vad gör du med bilarna?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Markus skrev:
Ja det stämmer, ända tills de visade intresse för reg#. Det var lustigt



Det har jag inte märkt, själv hade jag skrivit ut utseendet oavsett om det var araber eller skäggisar i skinnväst och träskor.

citerat från första inlägget Hade jag sett att dom stod och kollade på våra hojar på parkeringen lite tidigare hade jag gått och pratat med dom, men tyvärr han dom sticka. Nu funderar jag bara på om dom lekte poliser och ville skrämma oss eller om dom va ute efter våra regnummer

D.v.s det enda han vet är att de tittade på hans hoj, och sen åkte därifrån..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
oFFkeFF skrev:
citerat från första inlägget Hade jag sett att dom stod och kollade på våra hojar på parkeringen lite tidigare hade jag gått och pratat med dom, men tyvärr han dom sticka. Nu funderar jag bara på om dom lekte poliser och ville skrämma oss eller om dom va ute efter våra regnummer

D.v.s det enda han vet är att de tittade på hans hoj, och sen åkte därifrån..

Ja, det kanske var lite överkänsligt. Signalementet störde inte mig i alla fall.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Markus skrev:
Ja, det kanske var lite överkänsligt. Signalementet störde inte mig i alla fall.

Men förhelvete. Blond eller mörkhyad är inget signalement, inte ens med tillägget "silvergrå" audi..

Det är ungefär som att säga till polisen "han var svensk". Aha, urvalet är bara sisådär 8 miljoner..
 

HanneZ

Guest
När jag såg på efterlyst igår så gav dom signalement "utlänsk" samt "arabiskt utseende".
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
HanneZ skrev:
När jag såg på efterlyst igår så gav dom signalement "utlänsk" samt "arabiskt utseende".

Det brukar dock vara mer specificerat, med tidpunkter och andra kännemärken. Som gör att personer som kanske känner till något om förövarna kan identifiera dem.

Men jag undrar fortfarande om efterlyst skulle ta upp "brottet" följa efter och kolla på en hoj på en parkering..
 

HanneZ

Guest
oFFkeFF skrev:
Det brukar dock vara mer specificerat, med tidpunkter och andra kännemärken. Som gör att personer som kanske känner till något om förövarna kan identifiera dem.

Men jag undrar fortfarande om efterlyst skulle ta upp "brottet" följa efter och kolla på en hoj på en parkering..
jo, ca. längd o ca. ålder stod med också. Samt tidpunkt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
oFFkeFF skrev:
Men förhelvete. Blond eller mörkhyad är inget signalement, inte ens med tillägget "silvergrå" audi..

Det är ungefär som att säga till polisen "han var svensk". Aha, urvalet är bara sisådär 8 miljoner..

Vad konstigt det blir att föra två paralella diskussioner.... :gnissla
Jag håller inte med dig, om man säger att "gärningsmännen var ca 175-180cm långa, normalbyggda och i 25-30 års åldern" så har du ett typiskt signalement. Fortfarande har du hundratusentals människor att välja på.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Åhå, men jag tycker de borde valt 'V' istället. (Idag analyserar vi i-landsproblem) :lol
Vad gör du med bilarna?
Jag står lägs på rangskalan jag lagar dem.

I diskussionen om signalementet så skulle ni lyssna på polisradio eller liknade "utlänsk härkomst" är verkligen inte nervärderande imho?

Hur ska man beskriva folk, säger jag, 180 lång ,normal kroppsbyggnad, blå kläder.
Eller 180 lång, normal kroppsbyggnad, blå kläder och mellanösterlänskt utseende.

Vad beskriver just denna personen bäst för en som vill ha tag på personen?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Markus skrev:
Vad konstigt det blir att föra två paralella diskussioner.... :gnissla
Jag håller inte med dig, om man säger att "gärningsmännen var ca 175-180cm långa, normalbyggda och i 25-30 års åldern" så har du ett typiskt signalement. Fortfarande har du hundratusentals människor att välja på.


Japp, ska definitivt lägga på minnet att om en silvergrå audi med 2 mörkhyade yngre män rejsar och kollar på hojen, så ska jag antingen ringa polisen eller göra ett envarsingripande :rolleyes:

Har som sagt var egentligen inte så mycket mot "signalementet" däremot paranoian.
Menar, hur skraja är människor egentligen?
Det var massor med svartskallar som spanade in min bil när jag bodde i Husby, pundare som också tyckte den var fräck som fan. Inte en repa på bilen.
Massor med kids i husby tyckte också en lånad hoj jag hade med dig dit var sketfräck och tittade på den. Ett par rejsade lite också..

Dock kan jag ju tala om att såfort min bil hade kvaddats och ställts på en "helsvensk" verkstad, så försvann fälgarna värda 24000 på ett solklart insiderjobb efter 2 dagar..
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Ännu en sunkig paranoiatråd.Börjar själv bli paranoid.Fast gällande ngt helt annat.Börjar nästan få för mig att medelklassrasisterna har börjat utöva lobbyism här på sh.Det funkar ju ganska bra isf.Det märks på inläggen från en hel del tangentbordstuffingar iaf.
Finns det inga rasistiska paranoiaforum där man kan lägga ut signalament på
mörkhyade,nysvenskar,öststatare,svartmuskiga,stornästa,överdrivet solbrända,solarieaddicts,psoriasisbehandlade,backpackers,guldsmyckeprydda,botkyrkastylade,digitalkameraanvändare,regnrkollare,ramnrläsare,videokamerainnehavare,skåpbilsinnehavare,bultsaxköpare som närmat sig en mc på ngt "misstänkt" sätt.

Å kom inte med några sunkiga vänta bara tills det drabbar dig komments för
jag har blivit av med två hojar,två bilar.Ett antal bilstereoanl och en jävla massa soppa samt ett gäng cyklar.

Lägg ner det jävla nysvensktugget eller byt forum.Det finns säkert sajter där ni kan hitta likasinnade.Började kolla in det här forumet för att jag kör sporthoj,motard,streetfighter mm.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Slangan skrev:
Finns det inga rasistiska paranoiaforum där man kan lägga ut signalament på mörkhyade, nysvenskar, öststatare, svartmuskiga, stornästa, överdrivet solbrända, solarieaddicts, psoriasisbehandlade, backpackers, guldsmyckeprydda, botkyrkastylade, digitalkameraanvändare, regnrkollare, ramnrläsare, videokamerainnehavare, skåpbilsinnehavare, bultsaxköpare som närmat sig en mc på ngt "misstänkt" sätt.

Jo.
Välkommen.

gladh
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Slangan skrev:
Lägg ner det jävla nysvensktugget eller byt forum.Det finns säkert sajter där ni kan hitta likasinnade.Började kolla in det här forumet för att jag kör sporthoj,motard,streetfighter mm.

Word!
:tummenupp
attachment.php
 

Bifogat

  • stenmark375.jpg
    stenmark375.jpg
    22.5 KB · Visningar: 309

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Markus skrev:
För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va

Bar en liten rättning..

Stämmer inte riktigt det där. Tex U användes långt in även på år 04. Vet folk som köpte ny bil Maj/juni 04 som fortfarande fick U på reggskylten. :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top