Biturbo
Min går i etthundra!
Enkelt.
Skicka på honom en femhunka oh gnäller han så ber du honom dra åt helvete.
Skicka på honom en femhunka oh gnäller han så ber du honom dra åt helvete.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han körde inte vårdslöst, höll hastigheten och han gjorde det absolut inte medvetet men kunde ändå inte undvika en kollision. Enligt många här så är det du som skall pynta för kalaset för det kunde ju lika gärna vart du som var ute och körde![]()
Då skulle den vara helförsäkrad och skulle endast hoppas att han klarade sig. Allt annat är skitsamma då det endast är pengar.Din splonkans nya hoj?
Så, Prulle bör fortfarande inte betala det hela, punkt. Edit/ Inte 5000:- åtminstone...
Då skulle den vara helförsäkrad och skulle endast hoppas att han klarade sig. Allt annat är skitsamma då det endast är pengar.
Föredrar dock att åka med en moppe man har råd att totalsmälla utan att det kommer märkas i plånboken och för mellanskillnaden mot en ny fixar jag mig reservdelar.
Kör själv moppe och lånar ut den till övningskörare och annat löst folk
Men skulle nått hända så förväntar jag mig att erbjudandet om kompensation kommer så jag kan säga "nej det fixar jag själv".
Principen och och ett juste sätt är viktigare än pengarna, kanske är gammalmodig men så ser jag på det iaf.
I detta fallet med Prulle är skulle det inte vara aktuellt, han tog hyra för bilen. Han sade även att kör hem och häll i en skvätt olja imorgon, dock skulle jag nog kollat upp allt innan.
Tror inte heller jag lånat en bil där jag vet att han kört den utan olja Om inte ägaren sade att går den sönder så gör den, dra bara skiten till skroten så får jag en ursäkt att köpa mig en ny.
Har svårt att tänka mig att jag skulle låna ett fordon där jag vet att ägaren har den mentaliteten som du har.
Och oroa dig inte jag har inga vänner med din mentalitet.
Ett klargörande så att vi pratar om samma sak.
Ordet lån betyder enligt samma terminologi inte lån av pengar utan lån av föremål där den som lånar ut föremålet förväntar sig att få exakt samma förmål tillbaka efter lånet.
Lånar inte ut mitt fordon till en nöt som inte vet hur man behandlar ett fordon. Tex Prulles polare som jag vet kör sitt bruksfordon utan olja och lever uppe i det blå.Pratar vi ens om samma sak? du säger i ena andemeningen att Prulle inte skall ha nått ansvar för att bilen ändå skulle rasa pga oljebrist och samtidigt att du aldrig skulle låna ut din bil till någon som skulle köra den utan olja![]()
Lånar inte ut mitt fordon till en nöt som inte vet hur man behandlar ett fordon. Tex Prulles polare som jag vet kör sitt bruksfordon utan olja och lever uppe i det blå.
De som ev lånat mitt fordon vet jag är aktsamma om det de lånar, inte blunda och köra mentaliteten.
Oj en röd lampa börja lysa, den irriterar mig nu lägger tejpar jag över den lampan så jag kan köra utan att den irriterar mig.
Är dock riktigt trött så skriver värre än jag brukar och då är det illa.
Lånar inte ut mitt fordon till en nöt som inte vet hur man behandlar ett fordon. Tex Prulles polare som jag vet kör sitt bruksfordon utan olja och lever uppe i det blå.
De som ev lånat mitt fordon vet jag är aktsamma om det de lånar, inte blunda och köra mentaliteten.
Oj en röd lampa börja lysa, den irriterar mig nu lägger tejpar jag över den lampan så jag kan köra utan att den irriterar mig.
Är dock riktigt trött så skriver värre än jag brukar och då är det illa.
Eller menar du att du aldrig skulle låna av nån som hans polare?
Vi är väl alla vänner på SH
Det kanske duger med en Gixxer eftersom så få i tråden kör R1
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=226889
Själv varken lånar eller lånar jag ut saker (av värde) överhuvudtaget normalt sätt. Ibland kanske jag kan låna ut en bil (dock inte en i skick som denna), men endast om jag litar på personen till 100%, men normalt sätt lånar jag inte ut något som är viktigt att jag inte förlorar. Kan kanske anses otrevligt/själviskt/whatever, men faktum är att man alldrig behöver bråka med sina vänner om pengar osv sen heller.
Tycker det är rätt självklart att om man har sönder andras grejjor så får man stå sitt kast, och betalar/reparerar dessa grejjor. Och jag förväntar det även av andra, om någon lägger min bil på tak tex, så får han tametusan betala den med. På samma sätt är man självklart försiktig med andras grejjor.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |