Låna bil som rasar

Lånar inte saker av folk som har den där jävla mentaliteten.
Smäller dock personen som lånat mitt fordon betalar den självrisk. Skulle personen mosa i 2an i 200kmh så är det lånarens fel.
Kör personen som man ska med bilen skulle det hänt mig också, då står jag för kostnaden.
Skulle aldrig kunna säga till någon att nu får du betala för mitt hjullager skar när du lånade fordonet.

Erbjuda sig att hjälpa till tycker jag är en självklarhet, men inte ekonomiskt.
Precis och det va det första jag sa också när han trevande frågade, att jag självklart ställde upp med tid och plats att fixa det men inte tog på mig skulden.

Precis och det va det första jag sa också när han trevande frågade, att jag självklart ställde upp med tid och plats att fixa det men inte tog på mig skulden.
Säljer man en skittelefon till en kompis så är han ju endast pengakåt, skulle han inte veta om det skulle han självklart ta tillbaka telefonen och ge tillbaka pengar och be om ursäkt.
Lånar han ut en bil där han vet att ingen olja finns och ej använts den sista tiden ber han ju nästan om att bilen ska gå sönder när du lånar den.
Nu får han pengar yippi, han har säkert sålt sin mor för 5kronor ner till Palestina om någon var beredd att betala.

Ta inte upp gammalt skit det är bara onödigt.
Men kör ditt race, jag tror du är förståndig nog att kunna fixa detta utan att betala allt för mkt samt att inte loosa en "riktig" polare. :tummenupp
Nej är väll så. Dock orsakade den där fittelefonen mig en JÄÄÄVLA massa problem och nästan en förfrusen tå, men det fanns det ingen förståelse för.. Så jag undrar om det verkligen är en riktig kompis när det alltid är efter hans pipa..

Suck varför är man en sån mess? Diskutera en ersättningsfråga på internet istället för med den inblandade, kan det bli mer svenskt? Nä jag är inte konflikt rädd..

Nåja tack för era åsikter det visa iaf att det inte va en helt enkel fråga där alla va eniga.

Nej är väll så. Dock orsakade den där fittelefonen mig en JÄÄÄVLA massa problem och nästan en förfrusen tå, men det fanns det ingen förståelse för.. Så jag undrar om det verkligen är en riktig kompis när det alltid är efter hans pipa..

Suck varför är man en sån mess? Diskutera en ersättningsfråga på internet istället för med den inblandade, kan det bli mer svenskt? Nä jag är inte konflikt rädd..

Nåja tack för era åsikter det visa iaf att det inte va en helt enkel fråga där alla va eniga.

Du skrev Hyrde i TS betalade du honom för att låna bilen?

Säljer man en skittelefon till en kompis så är han ju endast pengakåt, skulle han inte veta om det skulle han självklart ta tillbaka telefonen och ge tillbaka pengar och be om ursäkt.
Lånar han ut en bil där han vet att ingen olja finns och ej använts den sista tiden ber han ju nästan om att bilen ska gå sönder när du lånar den.
Nu får han pengar yippi, han har säkert sålt sin mor för 5kronor ner till Palestina om någon var beredd att betala.
Sammanfattar kort vad jag tycker om honom just nu ja..

Synd att det är en av få personer jag finner ett nöje att umgås med och att jag gärna använder honom som språngbräda för att träffa nytt folk här nere.

Du skrev Hyrde i TS betalade du honom för att låna bilen?
Nej gjorde aldrig det men skulle betala 500 för att låna den (redan det tyckte jag va snålt men jag sparade mer på att va snabb i det läget)

Last edited:

Synd att det är en av få personer jag finner ett nöje att umgås med och att jag gärna använder honom som språngbräda för att träffa nytt folk här nere.

Nej gjorde aldrig det men skulle betala 500 för att låna den (redan det tyckte jag va snålt men jag sparade mer på att va snabb i det läget)
2 valmöjligheter antingen skiter du i han, eller så är du polare med han och låna aldrig något osv. Sen får du akta dig att du inte spiller en öl på hans t-shirt från Lidl som han hävdar vara en SuperGucciArmaniDeluxeExlusive ovärderlig tröja.

Edit:Då tog han även betalt för slitage, ge inte en krona.

Nu vart jag irriterad.

Last edited:
2 valmöjligheter antingen skiter du i han, eller så är du polare med han och låna aldrig något osv. Sen får du akta dig att du inte spiller en öl på hans t-shirt från Lidl som han hävdar vara en SuperGucciArmaniDeluxeExlusive ovärderlig tröja.

Edit:Då tog han även betalt för slitage, ge inte en krona.

Nu vart jag irriterad.
Precis blir nog det försöka diskutera fram något båda kan leva med och sen inte ha nått som helst ekonomiskt med honom att göra.

Grattis å välkommen till min värld, jag brottas just nu mellan två principer, att göra rätt för mig och att förakta utsugare...

Blir just nu påmind om varför jag föraktade skåningar. :brinnerup

Last edited:

Det är inte ofta att jag tagit tillbaka saker jag skrivit här men jag gör det nu.

På nått vis missade jag ordet Hyrde i rubriken och då står vi nån helt annan stans. Men står fortfarande för att man pyntar för förstörda lånade prylar.

Det är inte ofta att jag tagit tillbaka saker jag skrivit här men jag gör det nu.

På nått vis missade jag ordet Hyrde i rubriken och då står vi nån helt annan stans. Men står fortfarande för att man pyntar för förstörda lånade prylar.
Förlåt men vad tog du tillbaka då? vart står vi då?

Troligen jag som är trög borde sovigt för länge sen men är för upprörd för att sova.

Förlåt men vad tog du tillbaka då? vart står vi då?

Troligen jag som är trög borde sovigt för länge sen men är för upprörd för att sova.

Det jag menade var att jag tog för givet att du lånat den av en kompis inte att du betalade för det.

Man tar inte betalt för att låna ut saker till vänner:gnissla

Last edited:
Du fick låna en skrotbil som ägaren visste var skrot, Han visste vad du skulle göra och hur långt du skulle åka. Bilen gick sönder , men kunde lika gärna gått sönder när ägaren körde.

Ge han 2000 pix så han kan köpa en ny skrotbil för pengarna och köra sönder. Sen skulle jag inte ha med han att göra i framtiden.

Du fick låna en skrotbil som ägaren visste var skrot, Han visste vad du skulle göra och hur långt du skulle åka. Bilen gick sönder , men kunde lika gärna gått sönder när ägaren körde.

Ge han 2000 pix så han kan köpa en ny skrotbil för pengarna och köra sönder. Sen skulle jag inte ha med han att göra i framtiden.

Humor.

Ja så är det lånat och sabbat = betala.

Hur skulle du göra om du och en kompis skulle åka en tur på 80mil. Ni ska dela på körningen, när det sen är hans tur att köra. Efter några mil smäller kamremmen av.
Ska han stå för en ny motor till dig? Om nej vad är skillnaden om han var själv i bilen?

Tycker din "polare" verkar utnyttja dig, antagligen för att du är som du skriver en "mes"?.
Stå på dig och ge dig in diskussion och förklara hur du upplever han som polare, antingen så blir det bättre eller så går ni åt olika håll.
Och är han en riktig polare så taggar han ner och försöker att bättra sig.
Förövrigt så verkar du själv inte som en spec bra kompis som "använder han som språngbräda" bara för att träffa nytt folk.
Tycker ni verkar mer som bekanta och inte polare, en polare är ju någon/några som man uppskattar väldigt mkt och kan snacka och skoja med varann visst kan man bli osams, men det är då man får häva ur sig allt skit för att sedan bli polare igen och blir förmodligen ännu bättre polare än innan.

*sentimental på morgonen*

Back