Kneedrag
Guest
Kommer hon att läsa det här?![]()
kanske fast det är skitsamma ha ha

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kommer hon att läsa det här?![]()
Det bästa med den här tråden är att jag aldrig sett ett inlägg neggas så mycket att det plockas bort. Inte ens jag har lyckats med det (än).![]()
Eventuellt att man kan vara glad och tacksam om man får några dosor snus eller en kasse öl om man varit snäll och lånat ut sin bil till någon som sitter lite i en knipa. Men aldrig att man skulle begära någon betalning utan snarare skulle man vara tillfreds om den lämnas tillbaka i samma skick som man lånade ut den och tanken är full.Först får du BETALA för att låna bilen, sånt ska vara gratis om man är polare förutsatt att man lämnar tebax kärran fulltankad!!!
Du har skrivit sh-historia![]()
Samma tjej bjöd in till fest där hon gjorde mat och bjöd sina två andra kompisar på mat men inte oss. Vi fick titta på när de åt.
Drar jag av för bärgaren är han skyldig mig 300 och det va ändå svart...
Grundregeln är i alla fall i min värld att man lämnar tillbax i samma eller bättre skick.
I detta fall är det knepigare, TS skulle ju pynta 500:- och det får man väl anse vara för slitage och underhåll.
Dock gjorde TS inte som han blev ombedd, att fylla på olja. Hade han gjort det hade KANSKE motorraset förhindrats eller skjutits upp. Men vem f-n kan veta det?
Ge honom 500:-, dra av för bärgningen och oljan
Åter igen att inte kolla oljan direkt skedde i samråd med ägaren. Jag litade på att skulle komma hem som han sa, dumt men det va sent mörkt å inga öppna mackar.Är det bara VBK som har förståndet kvar?
Skiter man i att kolla olja/vatten på en lånebil som man dessutom vet har lite olja så får man skylla sig själv. Det är ju folkvett!
Åter igen att inte kolla oljan direkt skedde i samråd med ägaren. Jag litade på att skulle komma hem som han sa, dumt men det va sent mörkt å inga öppna mackar.
ca 7 mil så va ju ändå en bit. Men det viste han om när han sa att det va lugnt att jag körde hem och kolla oljan på morgonen istället.Den här tråden blev ju riktigt bra
Bara en fråga, hur långt körde du med bilen?
Skillnaden enligt mig och därmed anledningen till att jag skulle betala före en sån sak men är tvecksam till detta är att rådjuret inte hade sprungit in i ägaren annars. Det här raset hade enligt dom mekaniker jag pratat med kommit ändå.Känner att det behövs lite klarhet i folks lånemoral här
Ingenting mot dig Prulle, men alla andra som lånar saker och inte verkar ta ansvar för att dom just är lånade och någon annan betalt för dom med SINA pengar.
Ett helt fiktivt exempel.
Din vän frågar dig om det är ok att låna din hoj för en uppkörning.
Som den riktiga kompis du är så säger du ju givetvis ja, på väg hem drar polaren rakt in i ett rådjur som studsar ut i vägen.
Han körde inte vårdslöst, höll hastigheten och han gjorde det absolut inte medvetet men kunde ändå inte undvika en kollision. Enligt många här så är det du som skall pynta för kalaset för det kunde ju lika gärna vart du som var ute och körde
Rent juridiskt kanske det är så men moraliskt så är det enligt mig helt galet.
Sen om hojen var en skrothög eller att du är ett as har väl inget med saken att göra, han lånade hojen och hade otur men det är väl inte han som skall värdera hur du ser på din egendom.
Håller med nån i ett tidigare inlägg, Lånar man så lämnar man tillbaka i samma eller bättre skick.
Din vän frågar dig om det är ok att låna din hoj för en uppkörning.
Som den riktiga kompis du är så säger du ju givetvis ja, på väg hem drar polaren rakt in i ett rådjur som studsar ut i vägen.
Han körde inte vårdslöst, höll hastigheten och han gjorde det absolut inte medvetet men kunde ändå inte undvika en kollision. Enligt många här så är det du som skall pynta för kalaset för det kunde ju lika gärna vart du som var ute och körde![]()
Skillnaden enligt mig och därmed anledningen till att jag skulle betala före en sån sak men är tvecksam till detta är att rådjuret inte hade sprungit in i ägaren annars. Det här raset hade enligt dom mekaniker jag pratat med kommit ändå.
Det läste jag men tolkade inte det som förbud för att säga min åsikt?Som jag skrev det var inte riktat mot dig.
Då hoppas jag att min kompis klarade sig bra, gjorde han det hämtar vi hem moppen. Sen tar jag reservdelar från förrådet sen plockar vi ihop den och skrattar åt historien.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |