Ktm 660

Coool!

Skulle vart roligt med klistermärke format som Heineken flaska/burk på *returbehållaren* (om det nu heter så :P) på bakdämpen.

Snyggt med dem bakre sidokåporna!
 
2 problem - 2 frågor...

1. Min koppling verkar tappa trycket så fort jag slangar lite, får pumpa lätt några gånger så är det tillbaks. Bytte kopplingsvätska förra året utan förbättring. Den biologiska skiten blir ju dessutom grå och geggig :rolleyes:
Vad göra? Kan man konvertera till vajer?

Hade samma problem när jag körde min hoj aggresivt förra sommaren. Det visade sig vara några fjädrar som Lelles-MC bytte gratis på fabriksgarantin. Tydligen en felkonstruktion?
 
service/ventiljustering ktm 660 04

Hej alla glada!
Vet någon vad ventiljustering (500mil) kostar på en auktoriserad verkstad?
Ska ev. köpa en Ktm 04 idag med 525mil på mätaren, har gjorts olje+filter byten vid 250mil men inget vid 500mil, den ska in på service med andra ord.

Den har nu gått 525mil. Hur "farligt" är det att kör hem den ca. 12mil för att sen imorgon boka in den på service (ventiljustering)?

Så att inget slits extra mycket och leder till att andra saker pajjar bara för att den inte har fått sin service vid exakt 500mil??



Vill bara var säker:)

Hoppas någon kan svara:)
 
Hej alla glada!
Vet någon vad ventiljustering (500mil) kostar på en auktoriserad verkstad?
Ska ev. köpa en Ktm 04 idag med 525mil på mätaren, har gjorts olje+filter byten vid 250mil men inget vid 500mil, den ska in på service med andra ord.

Den har nu gått 525mil. Hur "farligt" är det att kör hem den ca. 12mil för att sen imorgon boka in den på service (ventiljustering)?

Så att inget slits extra mycket och leder till att andra saker pajjar bara för att den inte har fått sin service vid exakt 500mil??



Vill bara var säker:)

Hoppas någon kan svara:)


Rasslar det om ventilerna, om inte så är det inga problem. Det är sällan man behöver justera ventilerna på LC4. Dock är det noga med att det inte får vara för tight spel = brända ventiler. Va f*n olja byter man själv på hojen, skitlätt.
 
Rev av tanken idag för att försöka se vart oljan kom ifrån och det verkar som att oljan kommer från pluggen som sitter mellan utblåsen. Vad är det för plugg? Det känns lite udda att det kommer därifrån så finns det något annat ställe nära som det antagligen kommer ifrån? Just att de läcker olja verkar ju vara ett standardproblem så förhoppningsvis kan någon hjälpa mig:)
 
Rev av tanken idag för att försöka se vart oljan kom ifrån och det verkar som att oljan kommer från pluggen som sitter mellan utblåsen. Vad är det för plugg? Det känns lite udda att det kommer därifrån så finns det något annat ställe nära som det antagligen kommer ifrån? Just att de läcker olja verkar ju vara ett standardproblem så förhoppningsvis kan någon hjälpa mig:)

Det är SAS pluggen som sitter där. får jag gissa är det skruven till H avgasfläns. Demontera, rengör och återmontera med loctite flänstätning...
 
Det är SAS pluggen som sitter där. får jag gissa är det skruven till H avgasfläns. Demontera, rengör och återmontera med loctite flänstätning...

Åfan. Men det är alltså fullt möjligt att det är där det läcker? Vad är egentligen SAS? Vet att det har lite med avgasreningen att göra och att man plockar bort det illa kvickt, dock vet jag inte så mycket mer än det.
 
Åfan. Men det är alltså fullt möjligt att det är där det läcker? Vad är egentligen SAS? Vet att det har lite med avgasreningen att göra och att man plockar bort det illa kvickt, dock vet jag inte så mycket mer än det.

Det är ungefär vad du behöver veta....

Man släpper in färskluft i avgaserna för att klara avgaskrav...
 
Det är ungefär vad du behöver veta....

Man släpper in färskluft i avgaserna för att klara avgaskrav...
Aha okej. Tänkte mer att hur kan det läcka olja där ifall det den gör är att tillföra friskluft till avgaserna. Vart kommer då oljan ifrån?:va
 
Coool!

Skulle vart roligt med klistermärke format som Heineken flaska/burk på *returbehållaren* (om det nu heter så :P) på bakdämpen.

Snyggt med dem bakre sidokåporna!

Hehe, det var ingen dålig idé.

Får nog ta med till glasbanken och titta på den saken. Undra hur många burkar man måste ha :öl
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top