Ktm 660

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Borde kunna fylla på med lite Dot 5.1 bromsvätska även att jag inte vet vad som ligger i just nu va? Den lilla mängd som man ser i glaset är klar så det är ju inte Dot 5 iaf :)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Ska köra bana och har satt på orginalburken. Vet inte riktigt hur den ska sitta bara. Sätter ni den innan för eller utanför fästet i ramen längst bak? :va
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Ska köra bana och har satt på orginalburken. Vet inte riktigt hur den ska sitta bara. Sätter ni den innan för eller utanför fästet i ramen längst bak? :va

Går den att sätta på två sätt? :) Kan spana på hojjen imon och ge dig ett svar. Om ingen annan hinner svara innan :D
 

Redline

WOTM
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 K7
Halloj!
Har en KTM 660 SMC, -03.
Ramlade nämligen med den häromdagen, men gick bra att köra hem.
Kommer till garaget några dagar senare, och ser att olja har läckt ut från fram stötdämparen.
Vad kan ha hänt? Grus har kommit in och skadat packningar eller liknande ?
Är det lätt att byta själv, eller rekommenderas det att lämnas in ?

Tack för svar!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Halloj!
Har en KTM 660 SMC, -03.
Ramlade nämligen med den häromdagen, men gick bra att köra hem.
Kommer till garaget några dagar senare, och ser att olja har läckt ut från fram stötdämparen.
Vad kan ha hänt? Grus har kommit in och skadat packningar eller liknande ?
Är det lätt att byta själv, eller rekommenderas det att lämnas in ?

Tack för svar!


Ta bort skrapringen & se om något har hamnat emellan den & packboxen. Nej det är inte svårt, ryck inte för hårt när du särar på rören så du inte skadar bussningarna. Ladda hem KTM CD så finns det även en del gaffelmodeller, tror 48mm även finns med där.

Kolla vad den heter, har anvisning för 4357 & 4860 men de är oftast rätt lika.
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Halloj!
Har en KTM 660 SMC, -03.
Ramlade nämligen med den häromdagen, men gick bra att köra hem.
Kommer till garaget några dagar senare, och ser att olja har läckt ut från fram stötdämparen.
Vad kan ha hänt? Grus har kommit in och skadat packningar eller liknande ?
Är det lätt att byta själv, eller rekommenderas det att lämnas in ?

Tack för svar!

Testa bladmåttstricket först:
http://soe.se/mek/gaffel/bladet.htm

Sen om det inte funkar finns en guide för hur du renoverar. Jag har inte gjort det själv men har tänkt göra det. Gaffelolja samt mätsticka för påfyllning finns på biltema.

http://soe.se/mek/ugaffel/ugaffel.htm
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Happ då är man en stolt ägare av en KTM 660 SMC -04 :), första dagen jag kört. hållt på o Wheela o busköra hela dagen, aldrig haft så roligt förut tror jag. Ska försöka lära mig wheela på högre än 2an med bara hehe, låter förjäkla fint med Akrapovic slip-on med.
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Happ då är man en stolt ägare av en KTM 660 SMC -04 :), första dagen jag kört. hållt på o Wheela o busköra hela dagen, aldrig haft så roligt förut tror jag. Ska försöka lära mig wheela på högre än 2an med bara hehe, låter förjäkla fint med Akrapovic slip-on med.

Härligt, välkommen till familjen.
Du får gärna skriva en steg för steg guide när du kommer på hur man wheelar på högre en 2an. Jag är fortfarande kvar på det steget :(
(Tänkte att det kanske är lättare att få en ny bliven ägare att skriva om hur man gör, en de gammla rävarna som kan det utan och innan och kanske inte tänker på hur dom gör.)
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Härligt, välkommen till familjen.
Du får gärna skriva en steg för steg guide när du kommer på hur man wheelar på högre en 2an. Jag är fortfarande kvar på det steget :(
(Tänkte att det kanske är lättare att få en ny bliven ägare att skriva om hur man gör, en de gammla rävarna som kan det utan och innan och kanske inte tänker på hur dom gör.)

Will do!, har fått höra av en kompis att man måste rycka upp den samtidigt som man "ryck-gasar" lr vad man ska säga. Ska köra några dagars hjulande på 2an bara, så man får in lite känsla :näsblod

Har du testat koppling, eller ryckt lite?, man behöver nog hitta en jämn hastighet där man får mest respons från, inte för låg/hög hastighet.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Kan någon tipsa mig om något bra bak/framdäck? Har inte så många veckor kvar på det som sitter på nu. Tänkte köpa för blandad körning, offroad(grus)/Landsväg. Har sett en hel del, men har ingen aning vad som skiljer dem åt.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Konstigt

Kan någon hjälpa mig och säga vad det är, Skulle byta olja i dag sen så hittade jag denna i oljan vad är det för något?
 

Bifogat

  • DSC00853.jpg
    DSC00853.jpg
    135.6 KB · Visningar: 104

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
jahap, då var man tydligen ägare till en 660 smc årsm 05 då..., herre jävlar vilken rolig maskin...
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Kan någon tipsa mig om något bra bak/framdäck? Har inte så många veckor kvar på det som sitter på nu. Tänkte köpa för blandad körning, offroad(grus)/Landsväg. Har sett en hel del, men har ingen aning vad som skiljer dem åt.

Jag kör Shinko Podium. Fungerar klanderfritt på asfalt, bra livslängd, och tillräckligt på grusväg oxå :tummenupp Att du sen får fram/bakdäck för strax under 1900:- är ju inte fel :tummenupp
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Jag kör Shinko Podium. Fungerar klanderfritt på asfalt, bra livslängd, och tillräckligt på grusväg oxå :tummenupp Att du sen får fram/bakdäck för strax under 1900:- är ju inte fel :tummenupp

Okk :) ska fundera lite, dem såg inte optimala ut för grusvägar direkt, men dem var billiga med :tungan
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Kan någon tipsa mig om något bra bak/framdäck? Har inte så många veckor kvar på det som sitter på nu. Tänkte köpa för blandad körning, offroad(grus)/Landsväg. Har sett en hel del, men har ingen aning vad som skiljer dem åt.
Dunlop Mutant åker jag med.Rätt så billiga och funkar hyfsat även på grus.
 

Bifogat

  • Sportmax_Mutant.jpg
    Sportmax_Mutant.jpg
    23.8 KB · Visningar: 71

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Dunlop Mutant åker jag med.Rätt så billiga och funkar hyfsat även på grus.

Jag funderade på dem med!, hur många mil kan man rulla på dem cirka?

Skickade ett mail till Dexon.se

frågade vilket av dessa däck jag borde köpa för Offroad(grus)/landsvägskörning

http://www.dexon.se/pirelli-mt60-corsabr16060r17-p-144-c-161.aspx
http://www.dexon.se/avon-distanziabr16060r17-sm-p-3035-c-161.aspx
http://www.dexon.se/dunlop-sportmax-mutantbr16060zr17-p-912-c-161.aspx

Han rekommenderade att jag köpte Pirelli däcken, för de funkade bäst på grus, men han sa även att det gick att kombinera Pirelli framdäcket tillsammans med Dunlop bakdäcket. (Dem säljer bara Pirelli framdäck i 120/70 17)

Om jag skulle köpa Pirelli fram och bak låt oss säga om 1-1½ månad, bör dem räcka till slutet av säsongen isf?

Tacksam för svar :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top