Ktm 660

Tomas81

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
k5. ktm 660
Tack Vegaard för hjälpen.

Ett annat problem uppstod under provkörning. Vid pluggen där man häller i olja(0,6l) och luftar så trycks det ut olja. Jag har satt ditt en ny kopparpackning och dragit åt, men det verkar va ett jäkla tryck där.

Kanske inte fick ditt fjädern till bypass ventilen ordentligt och därför är det så högt oljetryck eller är jag ute och cyklar?
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Tack Vegaard för hjälpen.

Ett annat problem uppstod under provkörning. Vid pluggen där man häller i olja(0,6l) och luftar så trycks det ut olja. Jag har satt ditt en ny kopparpackning och dragit åt, men det verkar va ett jäkla tryck där.

Kanske inte fick ditt fjädern till bypass ventilen ordentligt och därför är det så högt oljetryck eller är jag ute och cyklar?

Verkar vara lite skumt.
Pyser det när du öppnar?

Att det skall vara ett sådant tryck att det läcker vid den pluggen har jag svårt att tro. Det borde läckt i packboxarna vid utgående axlar om det nu skulle vara ett mycket högt tryck i oljan.

Men jag hade först kollat kopparpackning vid pluggen vid ramen.
Det skall vara en "special" koppar packning där och den skall vara vänd åt rätt håll annars kan det hända att det läcker.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Nu har man sålt 660:n med en tår i ögat...
Det märks att finanskrisen är över och att folk har pengar igen, fick hojen såld på en dag utan att behöva sänka en krona..
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Happ, var borta på morsans jobb och skulle kapa en länk till kedjan och spänna den så det gick att köra på tills drivpaketet skulle komma (kommer till veckan).

Då dom tog av kedjelåset så sprack det, så dom fick åka och hämta ett man bultar fast, efter ca 15mins bultande så såg den ut att sitta bra, kollade noga och den satt DÅ i alla fall.. åker därifrån, hinner åka ca 2.5mil hem, kommer till en korsning och 20meter efter märker jag hur den plötsligt börjar varva, kollar ner och ser kedjan hänga mot marken..

Hade tur att det inte blev mer skador än vad det blev. Lägger upp 2 bilder
DSC01435.jpg

DSC01427.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Happ, var borta på morsans jobb och skulle kapa en länk till kedjan och spänna den så det gick att köra på tills drivpaketet skulle komma (kommer till veckan).

Då dom tog av kedjelåset så sprack det, så dom fick åka och hämta ett man bultar fast, efter ca 15mins bultande så såg den ut att sitta bra, kollade noga och den satt DÅ i alla fall.. åker därifrån, hinner åka ca 2.5mil hem, kommer till en korsning och 20meter efter märker jag hur den plötsligt börjar varva, kollar ner och ser kedjan hänga mot marken..

Hade tur att det inte blev mer skador än vad det blev. Lägger upp 2 bilder

Och vad lär vi oss av detta?

Byt drivpaket i tid och säkra kedjelåset.
Nästa gång har du inte lika mycket tur utan det kostar ett 8kkr block....
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Hur vet man när man ska byta kedja? Antal mil eller kan man se några tecken på att det är dags? Vet att man ska byta om det finns kärvande länkar men annars?
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Och vad lär vi oss av detta?

Byt drivpaket i tid och säkra kedjelåset.
Nästa gång har du inte lika mycket tur utan det kostar ett 8kkr block....

Jo jag vet :/, jag beställde faktiskt drivpaketet då jag köpte hojen, men det blev försenat. Sedan tyckte jag inte kedjan var såpass sliten att den skulle gå av, men det var väl en kombination av sliten kedja,dåligt ditsatt och onödigt körande från min sida.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hur vet man när man ska byta kedja? Antal mil eller kan man se några tecken på att det är dags? Vet att man ska byta om det finns kärvande länkar men annars?

Dreven ser slitna ut. Kedjan börjar närma sig maximal specad längd. Skurna länkar.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu har man sålt 660:n med en tår i ögat...
Det märks att finanskrisen är över och att folk har pengar igen, fick hojen såld på en dag utan att behöva sänka en krona..

Pris och årsmodell? Funderar på att byta upp mig till 690...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo jag vet :/, jag beställde faktiskt drivpaketet då jag köpte hojen, men det blev försenat. Sedan tyckte jag inte kedjan var såpass sliten att den skulle gå av, men det var väl en kombination av sliten kedja,dåligt ditsatt och onödigt körande från min sida.

Hur många drar i kedjan vid bakdravet för att kolla slitaget, inte så många tror jag. Det är en indikation på slitage. De gånger jag har kört med kedjelås har jag säkrat med silikon.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Hur många drar i kedjan vid bakdravet för att kolla slitaget, inte så många tror jag. Det är en indikation på slitage. De gånger jag har kört med kedjelås har jag säkrat med silikon.

Jag brukar göra det, samt hålla i kedjan med 2 händer och se hur mkt man kan "vicka" på den åt sidan. Säkra med silikon hmm, får bli nästa gång i så fall.
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Aj då

Råkade göra kvalitetskontroll på mitt goretex-ställ. Kom i typ 50km/h i en rondell och helt plötsligt försvann hjulen under mig. Ingen olja eller grus på vägen som jag kunde se. Jag kaste lite och stannade mitt i rondellen medans cykeln gled ner i ett toklerigt dike och parkerades lite snyggt i gytjan.

Så här såg hon ut när jag släpat upp henne :(
Som tur är tog krachpuckarna det mesta men en ny växelpinne skulle vara bra. Någon som vet vad dom kostar?
 

Bifogat

  • P270510_06.170002.jpg
    P270510_06.170002.jpg
    264 KB · Visningar: 161

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Råkade göra kvalitetskontroll på mitt goretex-ställ. Kom i typ 50km/h i en rondell och helt plötsligt försvann hjulen under mig. Ingen olja eller grus på vägen som jag kunde se. Jag kaste lite och stannade mitt i rondellen medans cykeln gled ner i ett toklerigt dike och parkerades lite snyggt i gytjan.

Så här såg hon ut när jag släpat upp henne :(
Som tur är tog krachpuckarna det mesta men en ny växelpinne skulle vara bra. Någon som vet vad dom kostar?

för mkt nedlägg med skitdäck... skulle jag tro:):D
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Får bli pirat om jag inte kan fixa den jag har.
Tycker annars att däcken brukar gräppa helt okej. Har haft betydligt mer nerlägg en när det släppte. Och 8grader i luften borde inte "överhetta" dom.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Får bli pirat om jag inte kan fixa den jag har.
Tycker annars att däcken brukar gräppa helt okej. Har haft betydligt mer nerlägg en när det släppte. Och 8grader i luften borde inte "överhetta" dom.

Jag kan inte rekommendera piratspakarna då de brukar vissna av sig själva rätt snart även utan krasch....
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Har en uppsättning helt nya fälgar (fram + bak) till KTM 660. Funderar på att sälja dom men vet inte vad man kan ta för dom. Någon som vet?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har en uppsättning helt nya fälgar (fram + bak) till KTM 660. Funderar på att sälja dom men vet inte vad man kan ta för dom. Någon som vet?

18/21 eller 17"? Med skivor, ryckutjämnare, däck? Färg?

Byta mot trimbitar?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top