Ktm 660

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu är jag äntligen ktm 660 ägare!!! En -05:a, 800 mil... hur fräsch som helst! Fick ge 42.500kr, är väl rätt OK?

Bara hunnit köra nån kilometer än men satan vad den går :yoparty

Måste bara inköpa ett skinnställ så man slipper göra ostskivor av sig själv ifall olyckan väl är där...

MEN jag har som många andra haft ett helvetes problem med kickandet. Tog 20 minuter första gången haha...

Det sitter nån sak vid styret på vänster sida, ser ut att kunna vara en choke men den verkar ha något med kickandet att göra för när jag håller in den går det att kicka mycket lättare... hur ska jag använda den? och hur tusan ska jag kicka?

edit: Nu har jag snackat lite med en annan hojägare... håll nere pysen, kicka halva och sen upp.. släpp pysen, kicka fullt. Låter det vettigt?
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nu är jag äntligen ktm 660 ägare!!! En -05:a, 800 mil... hur fräsch som helst! Fick ge 42.500kr, är väl rätt OK?

Bara hunnit köra nån kilometer än men satan vad den går :yoparty

Måste bara inköpa ett skinnställ så man slipper göra ostskivor av sig själv ifall olyckan väl är där...

MEN jag har som många andra haft ett helvetes problem med kickandet. Tog 20 minuter första gången haha...

Det sitter nån sak vid styret på vänster sida, ser ut att kunna vara en choke men den verkar ha något med kickandet att göra för när jag håller in den går det att kicka mycket lättare... hur ska jag använda den? och hur tusan ska jag kicka?

decomp... underlättar kickandet :D:D
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu börjar jag få till användandet av "decompen"... håller inne den, kickar ner, låter den komma upp, släpper decompen och kickar ner för kung och fosterland. Då går den igång ibland :D

Kör ni på 95 eller 98 oktan? Hade en skoter en gång som skulle gå på 98, spelar kanske inte så stor roll egentligen men den skar när jag körde på 95 så tänkte ta det säkra före det osäkra...
 

Snowman89

Guest
Nu börjar jag få till användandet av "decompen"... håller inne den, kickar ner, låter den komma upp, släpper decompen och kickar ner för kung och fosterland. Då går den igång ibland :D

Kör ni på 95 eller 98 oktan? Hade en skoter en gång som skulle gå på 98, spelar kanske inte så stor roll egentligen men den skar när jag körde på 95 så tänkte ta det säkra före det osäkra...

Vart bor du någonstans? Det kanske finns någon 660-ägare i närheten som kan hjälpa dig med kickandet så du kommer igång :)
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Rymden, ser du inte det? :7peta

Nä, jag bor uppe i Luleå... men har tid på mig att lära mig kicka, snöade senast idag :)
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Ringde runt och hörde lite försäkringspriser idag...

IF: 19.300kr hel, 12000kr halv och 11000kr trafik. :död

Blev Folksam, 312kr/månad trafik och avställningsbar.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
2 problem - 2 frågor...

1. Min koppling verkar tappa trycket så fort jag slangar lite, får pumpa lätt några gånger så är det tillbaks. Bytte kopplingsvätska förra året utan förbättring. Den biologiska skiten blir ju dessutom grå och geggig :rolleyes:
Vad göra? Kan man konvertera till vajer?

2. Nåt anus har tidigare pajat gängorna till två av de tre bultar, på undersidan motorn, man lossar vid oljebyte. Fina helicoil insattsgängor sitter det där - no probs. Att anuset däremot måste borrat snett och förstört anläggningsytan (där brickan ska täta) är ju inte lysande :huvet Kopparbricka täcker nu inte så det blir tätt. Hojen köptes nyservad från ÅF i detta skick till mig förra julen...:mad:
Vad göra?
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
2. Nåt anus har tidigare pajat gängorna till två av de tre bultar, på undersidan motorn, man lossar vid oljebyte. Fina helicoil insattsgängor sitter det där - no probs. Att anuset däremot måste borrat snett och förstört anläggningsytan (där brickan ska täta) är ju inte lysande :huvet Kopparbricka täcker nu inte så det blir tätt. Hojen köptes nyservad från ÅF i detta skick till mig förra julen...:mad:
Vad göra?[/QUOTE]

Har samma problem..
Kör med tjockare och lite mjukare packning, aluminium, samt loctite 243.
Det funkar för mig.
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
asdf:

Såhär gör jag, och min startar på första kicken, ibland andra.
kicka runt sakta tills det klickar till, dra in decompen o kicka precis förbi. Släpp decompen och släpp upp kicken. Kicka till -> BRÖL.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
För min del var dom billigast, betalar 7450:- hel/hel 20år gbg.

Tror det låg på något liknande hos Folksam för mig... dock alldeles för dyrt tycker jag när det är en motard. Blir förhoppningsvis billigare med nya delar om man råkar lägga den... ska fixa en rejäl golvhake i garaget också så man kan surra fast den med ketting. Enda jobbiga är väl om man är på stan, men man får hoppas inte allt för många snor en låst hoj mitt på ljusa dagen.

asdf:

Såhär gör jag, och min startar på första kicken, ibland andra.
kicka runt sakta tills det klickar till, dra in decompen o kicka precis förbi. Släpp decompen och släpp upp kicken. Kicka till -> BRÖL.

Tack, har fått till tekniken nu, kickar ner den sakta med decompen inne, sen släpper jag upp den och kickar på riktigt så går den igång så fint så varje gång :)
 
Last edited:

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Tror det låg på något liknande hos Folksam för mig... dock alldeles för dyrt tycker jag när det är en motard. Blir förhoppningsvis billigare med nya delar om man råkar lägga den... ska fixa en rejäl golvhake i garaget också så man kan surra fast den med ketting. Enda jobbiga är väl om man är på stan, men man får hoppas inte allt för många snor en låst hoj mitt på ljusa dagen.



Tack, har fått till tekniken nu, kickar ner den sakta med decompen inne, sen släpper jag upp den och kickar på riktigt så går den igång så fint så varje gång :)


Decomp till "klick" släpp upp, dra på gasen två ggr sen kickar du. Funkar nästan jämt

1800:- årsför. ger jag =P länsför.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Vad gör man i service när en Ktm 660 06a närmar sig 1000mil? och vad brukar det kosta? Är det sen 500mil intervallerna, olja +filter kanske inte är så jättesvårt att fixa själv.

Verkar denna ett bra köp?
http://www.blocket.se/vastmanland/Ktm_660_26775715.htm?ca=11&w=3 :rolleyes:

Det finns massor med info om serviceintervaller osv här i tråden.

Men satsa på att byta olja varje 250mil och kolla ventilerna varje 500/750mil så kommer motorn att må bra.

Oljebyte kostar inte mycket om du gör det själv. Filterna är billiga.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Heineken edition!
 

Bifogat

  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    119.3 KB · Visningar: 106
  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    77.6 KB · Visningar: 72
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    161.4 KB · Visningar: 86
  • bild.jpg
    bild.jpg
    120.4 KB · Visningar: 92
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top