Ktm 625

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Jag blir inte klok på detta, jag har testat olika munstycken och inställningar och kommit fram till att 168 och 170 hf funkar bäst.
*170 Tycker jag den går bättre i högre fart men känns aningens seg och slö i lägre hastighet.
*168 Har klart bättre vrid på botten men slöare på topp.

Sen har jag även gått igenom avgassystemet och det är så tätt det går att få det så jag tror på att gå upp ett steg i lf för att få bort smällarna då jag har 48 i dagsläget.
 

Tvg

HojSmurfen
Gick med
30 Jun 2014
Ort
Finspång
Hoj
Ingen
Tjenare,

Var och testkörde en KTM 625, tidigare idag.
Verkade ganska bra men firman hade väldigt lite historik om hojen då den var köpt från ett försäkrings bolag med skadat tändningslås.

Nu till mina frågor till er som har lite erfarenhet av dessa maskiner.

Säljaren menar på att den gått ca 560.

Ganska snart efter att jag fått igång motor verkade motorn läcka avgaser, dvs verkade inte helt tätt mellan motor och avgasrören, är det vanligt, är det något att bekymra sig över?

Såg några blåaktiga droppar nedan för bakre stötdämpar behållaren, kan de vara läckage får denna? Vet någon hur den oljan ser ut?

Vad ska det vara för bredd på bak däcket, på denna har kedjan gått i mot däcket och karvat bort lite gummi, storlek på däck är 160/60.

Tacksam för alla svar jag kan få, vill gärna ha mer erfarenhet kring dessa maskiner.
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
1882 är hjulomkretsen som dom är inställda på.Blåaktigt klet kan ju lika gärna vara luftfilterolja också.Plast kan man risa ner på tio mil också så det är inget att hänga upp sig på.Lyssna på motorn och kolla om den verkar frisk maskinellt och gå på magkänslan...
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Be att få kika på luftfiltret, är det kladdigt så det rinner olja från det så kan du ju utesluta ett ev. läckage
 

Tvg

HojSmurfen
Gick med
30 Jun 2014
Ort
Finspång
Hoj
Ingen
Tackar, då vet jag, då är det säkert från luftfiltret, luckan öppnades när vi letade efter batteriet som var ur laddat :)
OK, jag bjuder på den, har aldrig pillat på en KTM tidigare.

Kan lägga upp en ljud fil som jag tog med telefon, låter i och för sig inte riktigt som det gjorde på plats.
Tyckte mig ana lite knackningar vid svag gas och när jag släppte gasen.

Nä någon ljud fil blir det inte, tyvärr men har också bestämt mig för att skippa det objekt ja testade
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
150 bakdäck brukar det väl vara för att slippa karva bort lite gummi för att kedjan ska gå fri, men många kör med 160 med.
 

Andragaz

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Ort
Umeå
Hoj
GSXR 1000 2004, Honda CBX 600 1983
Att söka på det här forumet är inte min grej, så då frågar jag här istället!

Kan någon vänlig själ visa någon bild på hur man kan fästa om regplåt och blinkers på ett snyggt lagligt sätt?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hej där,

Går i tankarna på 625 och har hittat ett ex som jag tycker verkar intressant. Närmare bestämt detta: http://www.blocket.se/alvsborg/KTM_625_SXC_Motard_55560007.htm?ca=16&w=3 Ska ta A2-kort och hoppas att en KTM ska vara ngt bra. Dock finns det ju vissa brister i annonsen. Kan det ändå vara något att satsa på?

Det är ganska vanligt att motarder körs runt utan hastighetsmätare, då rullar inte milen. Inte rimligt att en 400mils motor behöver servas för 20 000kr. Finns kvitto? Låter rätt mkt men den kan ju har krånglat.

Jag har för mig att från 2004 är det en bättre kylning på motorerna. Någon annan får bekräfta detta.

Priset verkar ju helrätt så, vaffan, slå till vettja!
 

Turbolasse

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Ort
I krokarna
Hoj
nada..
Ja, lät ju lite småskumt.. Gjorde en liten fuling och kollade upp killen lite så jg bor rätt nära där den finns och han jobbar på bike i Trollhättan vad jag har förstått, så det är ju positivt. Kvitto har jag dock inte bekräftat! Tack för svaret förresten!
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja, lät ju lite småskumt.. Gjorde en liten fuling och kollade upp killen lite så jg bor rätt nära där den finns och han jobbar på bike i Trollhättan vad jag har förstått, så det är ju positivt. Kvitto har jag dock inte bekräftat! Tack för svaret förresten!

Antingen är hojen kanon eller inte... Mycke är omgjort på hojen å är han mek på Bike så kan han nog sin sak å kvitto på renoveringen är nog någe han själv gjort på fritiden...
Ta me någon polare som kan hoj å kolla på den, kan vara värt de....
 

Turbolasse

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Ort
I krokarna
Hoj
nada..
Antingen är hojen kanon eller inte... Mycke är omgjort på hojen å är han mek på Bike så kan han nog sin sak å kvitto på renoveringen är nog någe han själv gjort på fritiden...
Ta me någon polare som kan hoj å kolla på den, kan vara värt de....

Tack för tipset!

Har även en annan fråga. Kan man strypa en sådan här maskin likt detta exemplar till 35 kW likt man gör med en Kawa ER6 via på förgasarn med en skruv så att den helt enkelt inte går att gasa mer än till en viss gräns?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tack för tipset!

Har även en annan fråga. Kan man strypa en sådan här maskin likt detta exemplar till 35 kW likt man gör med en Kawa ER6 via på förgasarn med en skruv så att den helt enkelt inte går att gasa mer än till en viss gräns?

Jag skulle kolla me trasportstyrelsen om vad som erfordras för att regga om den... Även tekniska enheten på bilprovningen...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top