Ktm 625

Funderar på att köpa en 625 som är reggad på 24 kw men pluggar dragna, jag vill dock ha den fullreggad för att det ska stämma om det skulle hända en olycka någon gång. Är detta dyrt/krångligt? Hur gör man för att regga om till fulleffekt?

- - - Updated - - -

Funderar på att köpa en 625 som är reggad på 24 kw men pluggar dragna, jag vill dock ha den fullreggad för att det ska stämma om det skulle hända en olycka någon gång. Är detta dyrt/krångligt? Hur gör man för att regga om till fulleffekt?
 
Funderar på att köpa en 625 som är reggad på 24 kw men pluggar dragna, jag vill dock ha den fullreggad för att det ska stämma om det skulle hända en olycka någon gång. Är detta dyrt/krångligt? Hur gör man för att regga om till fulleffekt?

- - - Updated - - -

Funderar på att köpa en 625 som är reggad på 24 kw men pluggar dragna, jag vill dock ha den fullreggad för att det ska stämma om det skulle hända en olycka någon gång. Är detta dyrt/krångligt? Hur gör man för att regga om till fulleffekt?


Är väl bara att ta bort strypningarna och regbesiktiga den?
 
Hur mycket kan försäkringskostnaden öka om man besiktar som ostrypt?
 
Fast de 25kw som står i regbeviset på 625:an är ju ursprungseffekten då den inte såldes i något annat utförande och den effektuppgift jag försäkrat på i 11 år hittills.Sätter en slant på att det är i princip omöjligt att lyckas regga den "ostrypt"(åtminstone till rimlig kostnad)i ett utförande den aldrig sålts inom eu.
Köp en 640 istället om du är nojjig över effektuppgifterna och bespara dig en massa krångel...
 
Tjo!

Belysningen för hastighetsmätaren dog på min 625´a 2006.. Någon som vet jag det kan tänkas vara? Allt på den fungerar, hastighet, trip osv men inte belysningen.
 
Tjo!

Belysningen för hastighetsmätaren dog på min 625´a 2006.. Någon som vet jag det kan tänkas vara? Allt på den fungerar, hastighet, trip osv men inte belysningen.

Jag hade samma problem, tog av displayen, plockade isär den och letade fel på kretskortet... Till slut hittade jag en kontakt bakom lamphuset som inte satt i. Vet i fan hur den åkt ur. Men pluggade den och sedan var ljus igen.
 
Finns det nåt billigare alternativ till "three-bond silicone gasket" när man ska montera stora ventilkåpan? Det vankas en vattenpump-renovering..
Jag gissar att det inte är så populärt att rulla in på besiktning med dropp från vattenpumpen.
 
Finns det nåt billigare alternativ till "three-bond silicone gasket" när man ska montera stora ventilkåpan? Det vankas en vattenpump-renovering..
Jag gissar att det inte är så populärt att rulla in på besiktning med dropp från vattenpumpen.

Jag körde loctite 5910 (svart massa) på min 660. Den läckte från ventilkåpan, fixade det 2ggr med blå massa men tredje gången blev det denna. Kostade väl typ 100kr på mekonomen. Räcker och blir över så inte dyrt direkt.
 
Jag körde loctite 5910 (svart massa) på min 660. Den läckte från ventilkåpan, fixade det 2ggr med blå massa men tredje gången blev det denna. Kostade väl typ 100kr på mekonomen. Räcker och blir över så inte dyrt direkt.

Tack för tipset!
 
Tänkte fråga lite om det här med vibrationer! Har fått en känsla av att ni kan lite om det ;) ny ägare av kortet och jag är sugen på en 625a 05-.
Men alltså det är nästan så man blir avskräckt när man läser om dessa vibrationer.. Är det så illa som man läser här att varenda jävla skruv inklusive föraren ramlar bort om man kör en stund? :o så illa kan det väl inte vara?

Mvh
 
Tänkte fråga lite om det här med vibrationer! Har fått en känsla av att ni kan lite om det ;) ny ägare av kortet och jag är sugen på en 625a 05-.
Men alltså det är nästan så man blir avskräckt när man läser om dessa vibrationer.. Är det så illa som man läser här att varenda jävla skruv inklusive föraren ramlar bort om man kör en stund? :o så illa kan det väl inte vara?

Mvh


De skakar väldigt mycket, men inte så man stör sig på det.
Inte jag iallafall, jag kör med Biltemas skyddsshorts under crossbyxorna och jag stör mig inte ett dugg på vibrationerna.

Sen tänker du inte på det så länge du åker för att ha roligt, om du pendlar mellan A och B så kan det däremot kännas lite jävligare.

Kör Loctite på diverse skruvar som kan tänkas gänga ur sig, så slipper du oroa dig :tummenupp
 
De där me vibrationer är överdrivet..... Men en en-cylindrisk motor vibrerar mer än en fyr-cylindrisk motor gör...
Har kört 640 i 10 år å inget har vibrerat los på hojen... Minska vibrationerna kan man ha gummin till fotpinnarna, de tar bort en del.... Kolla på ktmshop.se
 
Tjena,
är i kraftigt behov av lite delar till min 625smc. En avgasvippa gick av och rensade runt litegrann, behöver således vipparm med lager och bult, ev en ny topp eller ventiler. Nån som ligger på lite delar??
Med vänlig hälsning Lasse
 
Hej hopp!
Då har man klivit in i motardträsket då :) Köpte mig en 625 sxc fast med motardhjul o tänkte höra om någon vet ifall det är möjligt att justera hastighetsmätaren så den visar rätt med mindre det mindre motardhjulet? Tänkte också fråga vad orginaldrevning på 625 är? Och om någon har nåt bra tips på lagom drevning som passar både för lite bus och landsvägsåka?
 
16/40 om jag inte minns fel. 16/42 gillade jag för grusbus och 17/42 motard men då hade jag rallykam. Vissa gillar 15/45 men det ska gå och köra landsväg utan att varva. Men andra får gärna komma med sina flrslag4
 
Hej hopp!
Då har man klivit in i motardträsket då :) Köpte mig en 625 sxc fast med motardhjul o tänkte höra om någon vet ifall det är möjligt att justera hastighetsmätaren så den visar rätt med mindre det mindre motardhjulet? Tänkte också fråga vad orginaldrevning på 625 är? Och om någon har nåt bra tips på lagom drevning som passar både för lite bus och landsvägsåka?

Hastighetsmätaren ställer man om till antingen 2205 för 21" framhjul eller 1882 för 17" hjulet.... Hur står i intruktionsboken.. Annars kolla på ktmshop.se ta fram din modell....

Utväxlingar kan du kolla här http://www.gearingcommander.com/
Va man har för någon är avgörande hur man vill att hojen ska vara... Jag kör på motard 17/38 å i skogen/enduro 14/46 å den utväxlingen känns inge vidare på gatan... Motorn varvar ganska friskt vi 70kmh/h...
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top