Ktm 625

Funkar inte ett 180/55 -17 däck på en 625:a? Visserligen har jag hört att det kan ta i kedjan, men det borde ju funka ändå bara det att däcket kan bli lite vågigt på sidan.

mvh
 
Funkar inte ett 180/55 -17 däck på en 625:a? Visserligen har jag hört att det kan ta i kedjan, men det borde ju funka ändå bara det att däcket kan bli lite vågigt på sidan.

mvh

180??
Varför vill man ha ett 180-däck? Jag tror faktiskt inte du kan köra med det. Det är ganska brett på en motard :D
 
180??
Varför vill man ha ett 180-däck? Jag tror faktiskt inte du kan köra med det. Det är ganska brett på en motard :D

Jo visst är det brett :) men hittat nya billigt 795:-

Annars då, jag vill inte ha ett mjukt däck som är tokslut efter 5 dagar.. Har åkt på michelin pilot power 2ct och det var bra fäste men höll inte länge.. Vad ska man köpa istället? Ett något hårdare, prisvärt däck vill jag ha..

mvh
 
Jag har två orginal ljuddämparen liggandes från min gamla 625 SMC -05. Hojen blev snodd med Acrapiporna på, och de jag har liggandes har nog inte gått mer än 100 mil. Någon som är sugen? Säljes billigt!
 
Jadu, frågan har varit uppe innan och du hittar en massa info de båda hojarna här på SH.
Men i stora drag är en 525a mer racehoj, vilket betyder att man behöver ge hojen mer kärlek. 625an är lite mer anpassad för gatåkning och det återspeglas bl.a. i de lite längre serviceintervallerna. Som förstahoj är jag övertygad om att en 625a skulle passa bra!

Lycka till ....

Tusen tack för svaren!:tummenupp Förstod att jag inte var den första som fråga detta haha ska ta en rejäl funderare och fakta forskning innan jag bestämmer mig! :jäs
 
Ni som kör lite bana, vilka inställningar har ni på fjädringen? Jag kör helt original, men jag tycker att den framförallt är lite mjuk bak. På vanlig väg tänker jag inte så mycket på det, men på bana känner man det tydligt.
Jag väger som en fluga (ca. 64kg), men ändå känns den mjuk.

Hur har ni det med inställningarna... ?
 
Fast den ena är bara för att suga tillbaka olja och den andra är till för att ge oljetryck. Jag är dock tveksam till att oljapumpen skulle ha rasat såvida den inte har tuggat metallspån från ett annat ras.

okej du snacka om att den pumpa luft. men när jag fyllde på olja i ramen så funka den inte heller. måste man göra nått för att den ska sluta pumpa luft?
 
okej du snacka om att den pumpa luft. men när jag fyllde på olja i ramen så funka den inte heller. måste man göra nått för att den ska sluta pumpa luft?

Lufta systemet så som det står i handboken (den finns i piratbukten) och var glad. Kommer där ingen olja men där finns nivå i motorn så stäng av.
 
ingen som har ett nytt svänghjul och stator? (spolarna i svänghjulet iaf) tillsalu? efter ett start drevs ras så ser det inte så bra ut längre. undrar även var oljepumpen sitter om man kommer åt den utan att riva motorn i mollekyler mvh Lowe
 
Nyheter
2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

Back
Top