Ktm 625

ingen som har ett nytt svänghjul och stator? (spolarna i svänghjulet iaf) tillsalu? efter ett start drevs ras så ser det inte så bra ut längre. undrar även var oljepumpen sitter om man kommer åt den utan att riva motorn i mollekyler mvh Lowe

Har sålt av min extrastator men skall kolla runt i bekantspakskretsen...
 
Hoj!

Jo jag är ute efter grusbus och har gjort div efterforskningar och det landade på en 625 SXC tillslut. Vad ska jag sikta på för pris för att det ska vara rimligt bra på en 04´a med 500 mil? Nu inte givet att det blir specifikt den utan lite intervall/diskussion gällande prissättning är inte fel.

Ostrypt motor med närmare 60 kusar eller vad det blir klarar man sig med oljebyte á 250 mil och ventiler 500 mil fortfarande då? Om inte vart hamnar man?

Kostade nya 2003-2005?

Hur pass dåligt är instrumentet och vad kostar det att byta? Förstått att det händer att det pajar så det kan ju vara bra att veta... vad är det som pajar?

Går det att kontrollera hurvida den har high flow toppen eller ej? Visuellt, siffra i ramnumret eller annat?

Kommer troligtvis ha den i några år då det är en andra hoj som är tänkt som nöje när andan faller på och även lite vinterbus så det vore ju toppen om man fick loss den så billigt som möjligt för jag antar att värdet inte håller sig särskilt väl på dessa hojar.

Ett stor fel är det på den och det är sadelhöjden, finns det något lämpligt sätt att råda bot på utan att helt förstöra enduroegenskaperna? Annan sadel, någon form av sänkning, kostnad? Jag är 175 kort i stövlarna, är det rentutav svårt att lära sig med den sadelhöjden eller kan någon med erfarenhet av dessa mått påtala att det funkar tillslut?
 
Hoj!

Jo jag är ute efter grusbus och har gjort div efterforskningar och det landade på en 625 SXC tillslut. Vad ska jag sikta på för pris för att det ska vara rimligt bra på en 04´a med 500 mil? Nu inte givet att det blir specifikt den utan lite intervall/diskussion gällande prissättning är inte fel.

Ostrypt motor med närmare 60 kusar eller vad det blir klarar man sig med oljebyte á 250 mil och ventiler 500 mil fortfarande då? Om inte vart hamnar man?

Kostade nya 2003-2005?

Hur pass dåligt är instrumentet och vad kostar det att byta? Förstått att det händer att det pajar så det kan ju vara bra att veta... vad är det som pajar?

Går det att kontrollera hurvida den har high flow toppen eller ej? Visuellt, siffra i ramnumret eller annat?

Kommer troligtvis ha den i några år då det är en andra hoj som är tänkt som nöje när andan faller på och även lite vinterbus så det vore ju toppen om man fick loss den så billigt som möjligt för jag antar att värdet inte håller sig särskilt väl på dessa hojar.

Ett stor fel är det på den och det är sadelhöjden, finns det något lämpligt sätt att råda bot på utan att helt förstöra enduroegenskaperna? Annan sadel, någon form av sänkning, kostnad? Jag är 175 kort i stövlarna, är det rentutav svårt att lära sig med den sadelhöjden eller kan någon med erfarenhet av dessa mått påtala att det funkar tillslut?

det räcker med byta olja vid 250 och ställa ventilerna vid 500 när den är ostrypt. high flow toppen kom 03 och det ska stå high flow på den har jag för mig.
 
Hoj!

Jo jag är ute efter grusbus och har gjort div efterforskningar och det landade på en 625 SXC tillslut. Vad ska jag sikta på för pris för att det ska vara rimligt bra på en 04´a med 500 mil? Nu inte givet att det blir specifikt den utan lite intervall/diskussion gällande prissättning är inte fel.

Ostrypt motor med närmare 60 kusar eller vad det blir klarar man sig med oljebyte á 250 mil och ventiler 500 mil fortfarande då? Om inte vart hamnar man?

Kostade nya 2003-2005?

Hur pass dåligt är instrumentet och vad kostar det att byta? Förstått att det händer att det pajar så det kan ju vara bra att veta... vad är det som pajar?

Går det att kontrollera hurvida den har high flow toppen eller ej? Visuellt, siffra i ramnumret eller annat?

Kommer troligtvis ha den i några år då det är en andra hoj som är tänkt som nöje när andan faller på och även lite vinterbus så det vore ju toppen om man fick loss den så billigt som möjligt för jag antar att värdet inte håller sig särskilt väl på dessa hojar.

Ett stor fel är det på den och det är sadelhöjden, finns det något lämpligt sätt att råda bot på utan att helt förstöra enduroegenskaperna? Annan sadel, någon form av sänkning, kostnad? Jag är 175 kort i stövlarna, är det rentutav svårt att lära sig med den sadelhöjden eller kan någon med erfarenhet av dessa mått påtala att det funkar tillslut?

Pris har jag dålig koll på men ett lagom blocketpris och pruta 3-5kkr så är du hemma. Cyklarna har knappt dalat i pris de senaste åren så en särskilt usel affär är det inte. Där händer inte mycket i utveckling efter 2003 då nya motorn kommer. Nya motorn är grå och där står highflow på toppen. Ett annat enkelt trick är att titta på muttern/skruven till utgående axel som också uppdaterades.

Där finns sänkningskit både i form av annat länkage bak och sen går dämparen att sänka internt. Jag rekommenderar dock att du lär dig köra med befintlig höjd då gruschassit snarare mår bra av en höjning. (jag bygger om bakdämparen för bättre fjädringsegenskaper och full fjädringsväg). 175 cm är ju inga problem, min 166cm långa syster kör min 4cm höjda LC4....
 
Tackar för svaren! :tummenuppsurfarippphoneorkarintescrollautanskriverjettelångtsomislutändantarlikalångtid.

Blir till att ringa runt o buda lite, Lelles ville inte sälja hoj i vilket fall ;)

EDIT: Va f-n! Hehe det blev en tummensmiley iaf!
 
Tjena!

Tänkte höra ifall någon vet artikel nr på "slavcylindern" till koppling (den som sitter precis vid framdrevet?)
Har i alla fall fått en spricka i min så den måste bytas.
Har kollat igenom någon pdf fil över reservdelar till lc4 motorn men kan inte hitta den någonstans. Har sökt på ktm-parts och ktmworld utan lycka.

Så gärna om någon vet artikel nr på den, vet ungefärligt pris på den och ifall den är knepig att byta (vad bör man tänka på)?
Är det något annat man bör byta sammtidigt?
 
Tjena!

Tänkte höra ifall någon vet artikel nr på "slavcylindern" till koppling (den som sitter precis vid framdrevet?)
Har i alla fall fått en spricka i min så den måste bytas.
Har kollat igenom någon pdf fil över reservdelar till lc4 motorn men kan inte hitta den någonstans. Har sökt på ktm-parts och ktmworld utan lycka.

Så gärna om någon vet artikel nr på den, vet ungefärligt pris på den och ifall den är knepig att byta (vad bör man tänka på)?
Är det något annat man bör byta sammtidigt?

50332061044 kostar typ 1300kr

Simpel att byta men du måste ju givetvis byta oljan i kopplingen. LHM olja eller valfri tunn gaffelolja är ett utmärkt alternativ till Magure Blood som kostar svin
 
50332061044 kostar typ 1300kr

Simpel att byta men du måste ju givetvis byta oljan i kopplingen. LHM olja eller valfri tunn gaffelolja är ett utmärkt alternativ till Magure Blood som kostar svin

Okej toppen!
Tack:tummenupp

Edit, Litar på dig Boris, men blev bara lite osäker när det står:
"CYLINDER CPL. 125/200'98" Men det är den ändå antar jag? :)
 
Last edited:
Last edited:
passar svänghjul och spolar från en Duke II -06 640 i min 625 -06? eller kan man transplantera över hela motorn? passar avgassystem osv? mmvh Lowe
 
Hur bär ni er åt för att få en jämn körning genom tex rondeller och kurvor i stan? Ska jag välja den 3e avfarten i en mindre rondell måste jag antingen:

1. Gå ner i ettans växel då motorcykeln börjar "hosta/hoppa/hacka" om jag kör på 2an.
2. Eller köra på tvåans växel men justera med kopplingen för att slippa hostandet.

Inget av alternativen känns ju särskilt rimliga enligt mig då motorn varvar satan om jag väljer alternativ 1 och kopplingen ska ju vara uppe i kurvor så därför ryker alt. 2 :va

Måste jag helt enkelt börja köra fortare för att på så sätt kunna ligga i tvåans växel utan problem?:confused:
 
Hur bär ni er åt för att få en jämn körning genom tex rondeller och kurvor i stan? Ska jag välja den 3e avfarten i en mindre rondell måste jag antingen:

1. Gå ner i ettans växel då motorcykeln börjar "hosta/hoppa/hacka" om jag kör på 2an.
2. Eller köra på tvåans växel men justera med kopplingen för att slippa hostandet.

Inget av alternativen känns ju särskilt rimliga enligt mig då motorn varvar satan om jag väljer alternativ 1 och kopplingen ska ju vara uppe i kurvor så därför ryker alt. 2 :va

Måste jag helt enkelt börja köra fortare för att på så sätt kunna ligga i tvåans växel utan problem?:confused:
Vad har du för drevning på hojen?
Hur gör ni när ni växlar på bakhjulet? växlar ni utan koppling eller hur bär ni er åt?
Kopplar inte
 
Hur bär ni er åt för att få en jämn körning genom tex rondeller och kurvor i stan? Ska jag välja den 3e avfarten i en mindre rondell måste jag antingen:

1. Gå ner i ettans växel då motorcykeln börjar "hosta/hoppa/hacka" om jag kör på 2an.
2. Eller köra på tvåans växel men justera med kopplingen för att slippa hostandet.

Inget av alternativen känns ju särskilt rimliga enligt mig då motorn varvar satan om jag väljer alternativ 1 och kopplingen ska ju vara uppe i kurvor så därför ryker alt. 2 :va

Måste jag helt enkelt börja köra fortare för att på så sätt kunna ligga i tvåans växel utan problem?:confused:

Jag tycker inte att det går att köra på ettan. Tvåan kan vara lite ryckigt, men lägg på lite mer fart så går det bra. Man kan ju inte hålla på o köra med kopplingen...
Nu har jag förvisso ett 15-drev på, så ett original (17) kanske är jobbigt om du har det.
 
Någon här som letar 625 smc motard.

Har min till salu :)

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43592

5957244434.jpg
 
nu har jag bytt olja så man ska göra men det kommer inte ut från ramen ändå:va men när den går ett tag så minskar oljan sen när man stänger av så fylls den på. då funkara pumpen och motorn får olja eller?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top