Ktm 625

Det jag vet är gjort med den är att luftburken är öppnad och mekanismen som kör tillbaka avgaserna i insuget igen är bortplockad.
Har för mig det är nån kontakt också som man kan koppla ur?
Är inte hundra på vilka strypningar som finns och hur man går till väga för att strypa av hojen korrekt....någon som kan berätta vad som ska göras för att strypa av den så kan jag ju kolla upp det :)
tack på förhand


Vad jag vet på just senare 625 så är det annan nål "tror OBEKR ska sitta som otrypt, trottelstoppet som man skruvar ur, annan lågfart 42 orig, 45 ska sitta ostrypt. Clipset på nålen skall sitta på 4 hacket räknat uppifrån & ner. Gnistgallret antar är redan borta på dämparen. En del brukar rekommendera gå upp i lågfarten 48 & ifrån 165 i munstycke upp till 168 om man sätter på slip-on eller nåt. Ladda ner mekhandboken där står det mesta, det skiljer knappt något mellan dem. Om du har en -05 & uppåt ha kolla på cylinderfotspackningen som är i papp. Skicka ett PM till mig med din mail så kan jag skicka mekhandboken som sträcker sig till -04 men som sagt det mesta är samma.
 
Vad jag vet på just senare 625 så är det annan nål "tror OBEKR ska sitta som otrypt, trottelstoppet som man skruvar ur, annan lågfart 42 orig, 45 ska sitta ostrypt. Clipset på nålen skall sitta på 4 hacket räknat uppifrån & ner. Gnistgallret antar är redan borta på dämparen. En del brukar rekommendera gå upp i lågfarten 48 & ifrån 165 i munstycke upp till 168 om man sätter på slip-on eller nåt. Ladda ner mekhandboken där står det mesta, det skiljer knappt något mellan dem. Om du har en -05 & uppåt ha kolla på cylinderfotspackningen som är i papp. Skicka ett PM till mig med din mail så kan jag skicka mekhandboken som sträcker sig till -04 men som sagt det mesta är samma.

Okej, ja gnistgallret är borta.
Ska plocka bort förgasarn på torsdag när jag kommer hem och gå igenom allt o kolla hur det ser ut.
Stort tack för hjälpen! :)
 
Okej, ja gnistgallret är borta.
Ska plocka bort förgasarn på torsdag när jag kommer hem och gå igenom allt o kolla hur det ser ut.
Stort tack för hjälpen! :)

När du ändå håller på så kolla luftfiltret så det inte är helt genom-skitigt, kan bli lite mysko blandning då kanske vilket skulle ge tvekningar på gasen.
 
Min 625:a gick inte igenom besiktningen idag pga felaktig ljusbild. Den var riktad en smula för högt upp. Är det enkelt att ställa in detta själv? Skall jag byta lampa möjligtvis? Eller bör jag lämna in den för korrekt ljusbild för att inte åka dit igen på en ytterligare besiktning?

Tacksam för svar.
 
Min 625:a gick inte igenom besiktningen idag pga felaktig ljusbild. Den var riktad en smula för högt upp. Är det enkelt att ställa in detta själv? Skall jag byta lampa möjligtvis? Eller bör jag lämna in den för korrekt ljusbild för att inte åka dit igen på en ytterligare besiktning?

Tacksam för svar.

Det är bara och ta bort front kåpan lossa två bulltar eller skruvarna som sitter där och sänka ner den den till botten.
 
Hejsan alla!

Jag var och köpte mig en KTM 625 smc 06
Har inte hunnit kört den så mycket än, Men av det lilla jag kört så känner jag mig riktigt nöjd med den.


//Poppe
 
Det är bara och ta bort front kåpan lossa två bulltar eller skruvarna som sitter där och sänka ner den den till botten.

Tackar för detta! Skall testa i morgon.

Nu glömde jag fråga besikningsgubben, men räcker det att lyset inte är bländande för andra trafikanter? Så att jag bara kan sänka den till botten så att säga. Eller är det som på bilar att det är noga att den är i en viss nivå?

Mvh Linus
 
Tackar för detta! Skall testa i morgon.

Nu glömde jag fråga besikningsgubben, men räcker det att lyset inte är bländande för andra trafikanter? Så att jag bara kan sänka den till botten så att säga. Eller är det som på bilar att det är noga att den är i en viss nivå?

Mvh Linus

jag behövde bara sänka min till botten när jag fick anmärkning på de :)
 
har nu fått iordning på min hoj, plocka ner förgasarn o bytte lågfartsmunstycket till 48 och huvud till 168 och satte i obekr-nål. går kanonbra nu!
satt orginalmunstycken i förut och det lira nog inte ihop med avstrypningen så det var väl därför den gick så dåligt, förstår bara inte varför förra ägaren inte gjorde nåt åt problemet.....
 
har nu fått iordning på min hoj, plocka ner förgasarn o bytte lågfartsmunstycket till 48 och huvud till 168 och satte i obekr-nål. går kanonbra nu!
satt orginalmunstycken i förut och det lira nog inte ihop med avstrypningen så det var väl därför den gick så dåligt, förstår bara inte varför förra ägaren inte gjorde nåt åt problemet.....

Tummen mitt i handen?
 
Har en KTM 625 SXC LC4 2003,a som jag har fått låna i helgen för eventuellt köpa ?

Gått igenom hojen lite och allt verka ok, rullat strax över 1000mil och besiktad förra sommaren utan anmärkning.
Hojen är knappt använd dom 4 sista åren :tummenupp

Finns det några svaga punkter man borde veta eller är det en pålitlig maskin :confused:
Hojen verka trevlig att köra men tycker den vibrerar mer jämfört med min förra grusvägshoj en Honda XR 650 ?
 

Bifogat

  • DSC01366.jpg
    DSC01366.jpg
    174.6 KB · Visningar: 106
Last edited:
Har en KTM 625 SXC LC4 2003,a som jag har fått låna i helgen för eventuellt köpa ?

Gått igenom hojen lite och allt verka ok, rullat strax över 1000mil och besiktad förra sommaren utan anmärkning.
Hojen är knappt använd dom 4 sista åren :tummenupp

Finns det några svaga punkter man borde veta eller är det en pålitlig maskin :confused:
Hojen verka trevlig att köra men tycker den vibrerar mer jämfört med min förra grusvägshoj en Honda XR 650 ?

Såklart man kan döda en LC4 lätt om man inte sköter den, annars är de rätt hållbara. Tänk inte på vibrationerna utan tänk på körglädjen istället! första 625 som hade elstart orig, samt du har inte den kassa cylindersfotspackningen som t,ex -05 har. Dock lilla gaffeln 43mm jämfört med 660SMC & senare 625SMC som är på 48mm. Kolla hjullager-länkage-ventilkåps läckage-tryckutjämnar gummin-oljan-kylarvätska-styrlager, kolla även noga efter sprickor på hjulnaven mm. Annars gillar jag LC4 skarpt då jag ägt 5st om man nu ska ta med sista LC4 400! :)
 
Såklart man kan döda en LC4 lätt om man inte sköter den, annars är de rätt hållbara. Tänk inte på vibrationerna utan tänk på körglädjen istället! första 625 som hade elstart orig, samt du har inte den kassa cylindersfotspackningen som t,ex -05 har. Dock lilla gaffeln 43mm jämfört med 660SMC & senare 625SMC som är på 48mm. Kolla hjullager-länkage-ventilkåps läckage-tryckutjämnar gummin-oljan-kylarvätska-styrlager, kolla även noga efter sprickor på hjulnaven mm. Annars gillar jag LC4 skarpt då jag ägt 5st om man nu ska ta med sista LC4 400! :)

Håller med dig,finns faktiskt körglädje i 625,an.

Vad menar du med cylinderfotspackningen :confused:
 
Var får man tag på ett signalhorn som inte kostar 200 spänn?! Besiktning på gång.
 
Var får man tag på ett signalhorn som inte kostar 200 spänn?! Besiktning på gång.

Man besöker en cykelaffär
2904-4655-home.jpg


Dessa är godkända....
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top