Ktm 625

Fråga 1:
Är det nogn som testat skillnaden mellan OBEKR nålen, JD's & Boris nål/nålar?

Följande sitter i förgasaren nu:
-168/48.
-OBEKR 4:e hacket från topp.
-R&D powerpump2 ställd 40# i leak jet.
-SXS axpumpsfjäder.
-Soppa skruven 1,6 varv ut.

Övrigt:
-Rallye kam.
-Öpnnad luftburk.
-Fullflödesdämpare. (42mm hål för 94db)

Fråga 2:
Hojen går riktigt bra, men vill tjuvstanna ibland trotts att jag fixat förgasar venten.
(När man åker nerför en knölig stig med kopplingen indragen tex.)

Jag tycker inte kamtids/lyft ökningen borde göra det.

Vad tror ni grabbar att det beror på?

Jag får känlsan att den är lite fet i blandningen när motorn blir varm efter att det gått sakta ett tag.
(Villket den naturligtvis också blir mot när den är kallare, men tycker inte det borde göra så mycket på en så stor motor.)
 
Last edited:
Fråga 1:
Är det nogn som testat skillnaden mellan OBEKR nålen, JD's & Boris nål/nålar?

Följande sitter i förgasaren nu:
-168/48.
-OBEKR 4:e hacket från topp.
-R&D powerpump2 ställd 40# i leak jet.
-SXS axpumpsfjäder.
-Soppa skruven 1,6 varv ut.

Övrigt:
-Rallye kam.
-Öpnnad luftburk.
-Fullflödesdämpare. (42mm hål för 94db)

Fråga 2:
Hojen går riktigt bra, men vill tjuvstanna ibland trotts att jag fixat förgasar venten.
(När man åker nerför en knölig stig med kopplingen indragen tex.)

Jag tycker inte kamtids/lyft ökningen borde göra det.

Vad tror ni grabbar att det beror på?

Jag får känlsan att den är lite fet i blandningen när motorn blir varm efter att det gått sakta ett tag.
(Villket den naturligtvis också blir mot när den är kallare, men tycker inte det borde göra så mycket på en så stor motor.)

Vad händer om du går ner till 45 i lågfart?

Din bestyckning är absolut rimlig med tanke på din spec. Min enda tanke skulle vara att den går från snålt till fett i övergången från avslag till små kvicka påslag.
 
Vad händer om du går ner till 45 i lågfart?

Din bestyckning är absolut rimlig med tanke på din spec. Min enda tanke skulle vara att den går från snålt till fett i övergången från avslag till små kvicka påslag.

Du menar att den går snålt nu på tomgången och fett när man börjar öppna trotteln?
(Jag håller gasen 100% avslagen när den lägger av, håller jag bara lite gas så stannar den inte.)

Jag har inte testat 45, men jag är skeptisk till 45 pga mindre kylning när det går riktigt sakta i skogen!(Den blir ganska lätt varm redan nu.)

Jag ska testa att gå ner lite på bränsleskruven i helgen när hon är varm och se vad som händer, & sen går jag upp lite bara som test och provar.

Har du upplevt MSP3 kammen som tjuvstoppsbenägen nån gång tidigare?

BTW: Så är förgasaren nyrenoverad och genomgången på 625:an för 10tim sen. så allt ska vara tipp topp.
 
Tjenare köpt mig en ktm 625 i onsdags :D helt sjukt nöjd :) men har nu en fråga.
Tänkte byta olja på den och har köpt ktms original filter men oljan kostade 200kr per liter. 3x200=600kr för olja :O medans biltemas kostar 239kr/4liter. art: 36918 dock är biltemas 5w50 och inte 10w50 vilket bör ge bättre smörjning med kall motor? vågar man köra på denna oljan eller e det castrol som gäller?
 
Tjenare köpt mig en ktm 625 i onsdags :D helt sjukt nöjd :) men har nu en fråga.
Tänkte byta olja på den och har köpt ktms original filter men oljan kostade 200kr per liter. 3x200=600kr för olja :O medans biltemas kostar 239kr/4liter. art: 36918 dock är biltemas 5w50 och inte 10w50 vilket bör ge bättre smörjning med kall motor? vågar man köra på denna oljan eller e det castrol som gäller?

Läs på... Det är besvarat hundratals gånger tidigare....

OKQ8 SBK Racing eller Biltema Racing och då inte deras 5w50 (så tunn olja skall aldrig användas i en KTM)
 
Du menar att den går snålt nu på tomgången och fett när man börjar öppna trotteln?
(Jag håller gasen 100% avslagen när den lägger av, håller jag bara lite gas så stannar den inte.)

Jag har inte testat 45, men jag är skeptisk till 45 pga mindre kylning när det går riktigt sakta i skogen!(Den blir ganska lätt varm redan nu.)

Jag ska testa att gå ner lite på bränsleskruven i helgen när hon är varm och se vad som händer, & sen går jag upp lite bara som test och provar.

Har du upplevt MSP3 kammen som tjuvstoppsbenägen nån gång tidigare?

BTW: Så är förgasaren nyrenoverad och genomgången på 625:an för 10tim sen. så allt ska vara tipp topp.

Skriv gärna om du löste det, har lite samma sak ibland fast med orginal-kam.
 
Någon som vet om ljuddämparna från en ktm 640 -05a passar på en ktm 625 -06a...
Båda med dubbla blås...

Någon som har lite koll???
 
Hur får man enklast motorn ur ramen? Finns det några knep? Tex hur gör man med fästet som går igenom svingen, bara att lossa svingen och vika den uppåt/nedåt?
 
Batteriet är slut och nytt orginal kostar ju skjortan..

Vet nån om biltema eller liknade affär har nåt budget alternativ.

Batteriet orginal heter ytz10s MX
 
Hur får man enklast motorn ur ramen? Finns det några knep? Tex hur gör man med fästet som går igenom svingen, bara att lossa svingen och vika den uppåt/nedåt?

Enklast om man är 2 eller jävligt stark. Jag vickade den lite uppåt och sen luta åt den åt höger och dra ut med botten först på vänster sida.
 
KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tjena hejsan!

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härlig dagar på raken!
KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!

För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/
 
Brorsan bytte olja på sin 625 -2002, och då kom denna metallbiten ut...hade fastnat på magneten..

Nån som vet var den kan komma ifrån? Den är typ 2cm lång... Känns inte som har ska köra med den mer förrän källan är hittad va?

Det där var en riktigt stor bit :) Hade samma problem, fast med fler och mindre bitar i min olja. Alla rekomenderade mig att motorn skulle kollas upp innan man fortsätter köra. Så nu är motorn inne på verkstad :banana
 
Det där är en lagerkorg. Balansaxeln eller kamlagring.

Hade på känn att du skulle veta vad det var för något ;)

Den håller rullarna eller kulorna på plats i lagret va?

Hur mycket behöver man öppna upp motorn för att komma åt balansaxeln eller kamlagringen?

Som sagt så hade den fastnat på magneten på oljepluggen, dvs den kan inte ha passerat några filter, om detta kan hjälpa att bestämma var den kommer ifrån..
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top