Ktm 625

sele

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Ort
grästorp
Hoj
KTM 625
Avståndet är inte jättekritiskt men kabelbrott och/eller åverkan på magneten är vanligt. Ny sensor köper man INTE från KTM då de kostar svin, samma pryl finns på elfa för en hundring.

Letade runt på elfas hemsidas men det är ju en djungel, vad är det man behöver? Finns ju hur många sorters sensorer som helst :huvet
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Någon som råkar ha en mekhandbok till 625 LC4 liggandes? Eller fungerande länk där jag kan hitta en?
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Kära vänner, vad skall jag ha för fjäderstyvhet fram och bak på min 625 SXC 2004.

Jag väger 0,125 ton med utrustning, hhmmfrp mycke muskler..

Har rätt häng bak med orginalfjädern men känns som den inte jobbar optimalt i enduro/hopp o skutt lekar då jag fått förspänna den redigt.

Nått speciellt märke / billigt inköpsställe som rekommenderas?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kära vänner, vad skall jag ha för fjäderstyvhet fram och bak på min 625 SXC 2004.

Jag väger 0,125 ton med utrustning, hhmmfrp mycke muskler..

Har rätt häng bak med orginalfjädern men känns som den inte jobbar optimalt i enduro/hopp o skutt lekar då jag fått förspänna den redigt.

Nått speciellt märke / billigt inköpsställe som rekommenderas?

Original bakdämpare måste byggas om, den är på tok för mjuk och WP tillverkar inga tillräckligt hårda fjädrar utan de får beställas från USA.

Framgaffeln bör utrustas med 0,48 eller 0,50 istället för original 0,44 eller 0,42 (beror på årsmodell) och shimsas om till enduroshimsningen.

http://slavensracing.com är grabbarna som har grejerna.

Till min ökenracer fixade jag Öhlins bak och byggde om gaffeln till SX spec. Helt plötsligt var 640Adv grisen en cykel man kunde skrämma crossåkare med och hoppa över långa platåhopp...
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tack för bra svar! har du koll på hur styv fjädern bak behöver vara om jag skulle jaga en annan tilll att börja med?
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tack för bra svar! har du koll på hur styv fjädern bak behöver vara om jag skulle jaga en annan tilll att börja med?

Wp tillverkar upp till 85 och slavens standard är 87 men går att få hårdare vid specialbeställning. Du bör ligga kring 95-100 i fjäderkonstant med den vikten.

Tänk dock på att bara byta fjäder och inte göra mer är uteslutet då returstacken aldrig kommer att fungera med den styvare fjädern.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
ingen som behöver ett par svarta kylvingar till en lc4
har ett par nylackade som bara ligger
skicka pm isf
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Stukat fotpinnefäste. Fixtips eller köpa ny.

Jag har lyckats stuka hängaren till vänster fotpinne. Den är intryckt såpass att kicken tar i när den borde gå förbi.

Undrar om jag riskerar ngn hållfasthet eller dylikt om jag bara bockar ut den kall eller om det finns ngn bättre metod.

Måste jag köpa ny då jag är tung o inte vill att fästet skall gå av då jag landar ännu tyngre? KTM p/n 58403038100
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag har lyckats stuka hängaren till vänster fotpinne. Den är intryckt såpass att kicken tar i när den borde gå förbi.

Undrar om jag riskerar ngn hållfasthet eller dylikt om jag bara bockar ut den kall eller om det finns ngn bättre metod.

Måste jag köpa ny då jag är tung o inte vill att fästet skall gå av då jag landar ännu tyngre? KTM p/n 58403038100

Jag har hoppat av skruvarna när jag skulle visa MX killarna att man kan hoppa över största platån med en 640 Adventure....

Aldrig haft sönder fästet dock...
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Då är det mao lungt att kröka ut det då? Jag tänkte förvärma med varmluftspickan, känns mentalt riktigt :)
 

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
Kolvringar?

Har gjort en översyn av min motor nu i vinter, bytt lite lager, packningar. Nu är allt ihop ska bara byta kolvringar?, men när jag tog väck dom så missade jag att den översta ringen hade en kant på sig eller hur man ska säga.

Så kanten på den översta ringen? ska den vara neråt eller uppåt?

Mvh
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Har gjort en översyn av min motor nu i vinter, bytt lite lager, packningar. Nu är allt ihop ska bara byta kolvringar?, men när jag tog väck dom så missade jag att den översta ringen hade en kant på sig eller hur man ska säga.

Så kanten på den översta ringen? ska den vara neråt eller uppåt?

Mvh

Vafan jag visste inte att du kunde skruva? :D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top