Chris Ash
Kapten Gars
....postat några länkar om kriget i Georgien. Hur var det nu igen med det fredsälskande ickeaggressiva Ryssland som inte utgör något som helst hot mot någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För det tillhör inte verkligen och är värt att uppmärksamma eller vadå?Krig igen Chris?
Kanske dags att släppa sånt nu....
Sten i glashus någon?
Jag vet inte om jag håller med om att han ska ha "rett ut" situationen (mer ett pinsamt försök att rätta till det misstag hans gamla far begick där 10 år innan), men när den ivrigaste krigsförespråkaren börjar svamla om att lugna ner känslorna och samla tankarna då tillåter jag mig att skratta. Åt honom.Inte ett dugg. FN hade varit i Irak i 12 år när GwB redde ut situationen.
Helt ojämförbart.
Jag vet inte om jag håller med om att han ska ha "rett ut" situationen (mer ett pinsamt försök att rätta till det misstag hans gamla far begick där 10 år innan), men när den ivrigaste krigsförespråkaren börjar svamla om att lugna ner känslorna och samla tankarna då tillåter jag mig att skratta. Åt honom.
Hur är din ståndpunkt angående Afganistan? Är han himlans jettebra där med?
Är det bara jag som tycker att det är bättre att de krigar där än här? Så länge de håller sig på rätt sida om pölen så är jag nöjd...
För det tillhör inte verkligen och är värt att uppmärksamma eller vadå?
Något som jag tycker är smått parodiskt i situationen är att G.W Buske uppmanade Ryssland att sluta skicka trupper och ha ihjäl folk och istället invänta internationell medlingshjälp. Sten i glashus någon?
Jag håller med om att han är en sissy, men det går väl inte att säga att han är emot krigshandlingar direkt?Det gick ju inte som de tänkt sig men intentinen var god.
Att Saddam lyckats föra FN och USA bakom ljuset till den grad att alla "visste" att Irak hade vapen de inte hade är svårt att lasta GwB eller någon annan i USA för, Blix hade samma ståndpunkt som USA vad gällde situationen men inte hur den skulle lösas.
Förstår inte på vilket sätt GwB skulle vara en krigsförespråkare heller, vad jag vet är han en kristen man som tror på Gud och evig kärlek, rätt sissy om man ska vara ärlig.
Afghanistan är förmodligen utom all räddning. Tror ingenting är jättebra där, men det är säkerligen oerhört mycket bättre än innan USA, FN och USA kom dit.
Klart det är bättre men Ryssland är i princip ett grannland så jag tycker faktiskt det är lite oroande. Vi borde gå med i NATO illa kvickt och lämna ut lite random islamister till Guantanamo så att USA dätter upp en enorm bas i Kiruna.
Det tillhör inte verkligen?
Verkligen vad?
Hur man än ser på det så måste man vara mongo för att engagera sig i krig![]()
Afghanistan må ha varit illa innan men jag tror föga att det skulle vara en enorm förbättring att ha USA. De är inte kända för sin uppbyggnadspolitik i länder de har invaderat.
Senaste framgången var mot Japan.
Innan de blev högteknologiska.
Vad menar du med "innan"?
Jag tror att Afghanistan var ett bättre land att bo i, innan USA satte Talibanerna vid makten, tydligen tror USA det också.
Jag tror att Irak var ett bättre land innan USA satte Saddam till makten, tydligen tror USA också det.
Fast det såg rätt illa ut i Japan, tills dom blev högteknologiska on their asses två gånger...
Afghanistan må ha varit illa innan men jag tror föga att det skulle vara en enorm förbättring att ha USA.
De är inte kända för sin uppbyggnadspolitik i länder de har invaderat.
Det enda som egentligen saknas är ett papper som intygar det hela.
Visst är det lustigt att det blir så fel när de är och pillar i världspolitiken. Afghanistan har nog aldrig varit något höjdarland att bo i, inte ens innan Talibanerna kom till makten ty då var Sovjet där och härjade.Vad menar du med "innan"?
Jag tror att Afghanistan var ett bättre land att bo i, innan USA satte Talibanerna vid makten, tydligen tror USA det också.
Jag tror att Irak var ett bättre land innan USA satte Saddam till makten, tydligen tror USA också det.
Fria val är en rätt bra början för att få ett bättre land. Tycker jag.
Inte? Jag trodde det var precis tvärtom, tänker på Tyskland t.ex, som de direkt hjälpte efter att de avsatt Hitler.
Sanning.Vilket är vad som räknas när/om det hettar till. Tror inte vi kan vara säkra på NATO-hjälp om/när något händer. Lika lite skulle vi hjälpa ett annat NATO-land, vi hjälper nämligen inte folk, det är inte svensk stil.![]()
Hur stor anser du att sannolikheten är för ett ryskt anfall mot Finland eller Baltikum? Föga troligt säger jag. Frågor på det?Goddag och välkomna till OS. Dagens gren är att missa poängen. Som synes har vi hela världseliten på plats!
Poängen är att:
1) Hela vår försvarspolitik idag bygger på att Ryssland (Ryska federationen) inte har vare sig vilja eller förmåga att angripa sina grannländer.
2) Ryssland har just sprängt större delen av en stad i ett grannland i bitar, förvandlat tiotusentals av grannlandets medborgare till hemlösa flyktingar, stött vad som kan räknas som ett väpnat uppror i grannlandet, skickat in trupp i grannlandet, bombat strategiska mål och infrastruktur i grannlandet etc etc.
Sammanfattning för de som har svårt med att läsa mellan rader skrivna i väldigt stor fetstil och stora mängder blod: Ryssland har angripit ett grannland på i stort sett alla tänkbara sätt.
Slut. Frågor?
Ryssland har angripit ett grannland på i stort sett alla tänkbara sätt.
Goddag och välkomna till OS. Dagens gren är att missa poängen. Som synes har vi hela världseliten på plats!
Poängen är att:
1) Hela vår försvarspolitik idag bygger på att Ryssland (Ryska federationen) inte har vare sig vilja eller förmåga att angripa sina grannländer.
2) Ryssland har just sprängt större delen av en stad i ett grannland i bitar, förvandlat tiotusentals av grannlandets medborgare till hemlösa flyktingar, stött vad som kan räknas som ett väpnat uppror i grannlandet, skickat in trupp i grannlandet, bombat strategiska mål och infrastruktur i grannlandet etc etc.
Sammanfattning för de som har svårt med att läsa mellan rader skrivna i väldigt stor fetstil och stora mängder blod: Ryssland har angripit ett grannland på i stort sett alla tänkbara sätt.
Slut. Frågor?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning