Konstigt att inte KGK.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
....postat några länkar om kriget i Georgien. Hur var det nu igen med det fredsälskande ickeaggressiva Ryssland som inte utgör något som helst hot mot någon?

Krig igen Chris?
Kanske dags att släppa sånt nu....

Krig igen Chris?
Kanske dags att släppa sånt nu....
För det tillhör inte verkligen och är värt att uppmärksamma eller vadå?

Något som jag tycker är smått parodiskt i situationen är att G.W Buske uppmanade Ryssland att sluta skicka trupper och ha ihjäl folk och istället invänta internationell medlingshjälp. Sten i glashus någon?

Inte ett dugg. FN hade varit i Irak i 12 år när GwB redde ut situationen.
Helt ojämförbart.
Jag vet inte om jag håller med om att han ska ha "rett ut" situationen (mer ett pinsamt försök att rätta till det misstag hans gamla far begick där 10 år innan), men när den ivrigaste krigsförespråkaren börjar svamla om att lugna ner känslorna och samla tankarna då tillåter jag mig att skratta. Åt honom. :lol

Hur är din ståndpunkt angående Afganistan? Är han himlans jettebra där med?

Men va f..Georgien vässa som fan.En bra stoppsmäll FöRTjÄNAr dom FAn.
Ryssarna vill väll ochså ha ett litet mysigt krig att testa sina nya balla vapen i,precis som jänkarna?

Är det bara jag som tycker att det är bättre att de krigar där än här? Så länge de håller sig på rätt sida om pölen så är jag nöjd...

Jag vet inte om jag håller med om att han ska ha "rett ut" situationen (mer ett pinsamt försök att rätta till det misstag hans gamla far begick där 10 år innan), men när den ivrigaste krigsförespråkaren börjar svamla om att lugna ner känslorna och samla tankarna då tillåter jag mig att skratta. Åt honom. :lol

Hur är din ståndpunkt angående Afganistan? Är han himlans jettebra där med?

Det gick ju inte som de tänkt sig men intentinen var god.
Att Saddam lyckats föra FN och USA bakom ljuset till den grad att alla "visste" att Irak hade vapen de inte hade är svårt att lasta GwB eller någon annan i USA för, Blix hade samma ståndpunkt som USA vad gällde situationen men inte hur den skulle lösas.

Förstår inte på vilket sätt GwB skulle vara en krigsförespråkare heller, vad jag vet är han en kristen man som tror på Gud och evig kärlek, rätt sissy om man ska vara ärlig. :gnissla

Afghanistan är förmodligen utom all räddning. Tror ingenting är jättebra där, men det är säkerligen oerhört mycket bättre än innan USA, FN och USA kom dit.

Är det bara jag som tycker att det är bättre att de krigar där än här? Så länge de håller sig på rätt sida om pölen så är jag nöjd...

Klart det är bättre men Ryssland är i princip ett grannland så jag tycker faktiskt det är lite oroande. Vi borde gå med i NATO illa kvickt och lämna ut lite random islamister till Guantanamo så att USA dätter upp en enorm bas i Kiruna.

Last edited:
För det tillhör inte verkligen och är värt att uppmärksamma eller vadå?

Något som jag tycker är smått parodiskt i situationen är att G.W Buske uppmanade Ryssland att sluta skicka trupper och ha ihjäl folk och istället invänta internationell medlingshjälp. Sten i glashus någon?

Det tillhör inte verkligen?

Verkligen vad?

Hur man än ser på det så måste man vara mongo för att engagera sig i krig :tummenupp

Det gick ju inte som de tänkt sig men intentinen var god.
Att Saddam lyckats föra FN och USA bakom ljuset till den grad att alla "visste" att Irak hade vapen de inte hade är svårt att lasta GwB eller någon annan i USA för, Blix hade samma ståndpunkt som USA vad gällde situationen men inte hur den skulle lösas.

Förstår inte på vilket sätt GwB skulle vara en krigsförespråkare heller, vad jag vet är han en kristen man som tror på Gud och evig kärlek, rätt sissy om man ska vara ärlig. :gnissla

Afghanistan är förmodligen utom all räddning. Tror ingenting är jättebra där, men det är säkerligen oerhört mycket bättre än innan USA, FN och USA kom dit.

Klart det är bättre men Ryssland är i princip ett grannland så jag tycker faktiskt det är lite oroande. Vi borde gå med i NATO illa kvickt och lämna ut lite random islamister till Guantanamo så att USA dätter upp en enorm bas i Kiruna.
Jag håller med om att han är en sissy, men det går väl inte att säga att han är emot krigshandlingar direkt?

Afghanistan må ha varit illa innan men jag tror föga att det skulle vara en enorm förbättring att ha USA. De är inte kända för sin uppbyggnadspolitik i länder de har invaderat.

Sedan så är vi med i NATO så gott som. Vi samövar med dem, vi åker på insatser under NATO-flagg och våran militära materiel är anpassad till NATO-standard. Det enda som egentligen saknas är ett papper som intygar det hela.
Det tillhör inte verkligen?

Verkligen vad?

Hur man än ser på det så måste man vara mongo för att engagera sig i krig :tummenupp

Felskrivning, verkligheten ska det vara.

Jag anser att det är ett tecken på mental tillbakaveckling att inte bry sig om händelseutvecklingar i världen av denna karaktär, men där verkar våra åsikter gå isär.

Last edited:
Fan vet om det är så genomtänkt att ha jänkarna i ryggen för trygghets skull.
De får ju stryk av vilket litet skitland som helst.
Senaste framgången var mot Japan.
Innan de blev högteknologiska.

Afghanistan må ha varit illa innan men jag tror föga att det skulle vara en enorm förbättring att ha USA. De är inte kända för sin uppbyggnadspolitik i länder de har invaderat.

Vad menar du med "innan"?

Jag tror att Afghanistan var ett bättre land att bo i, innan USA satte Talibanerna vid makten, tydligen tror USA det också.

Jag tror att Irak var ett bättre land innan USA satte Saddam till makten, tydligen tror USA också det.

Senaste framgången var mot Japan.
Innan de blev högteknologiska.

Fast det såg rätt illa ut i Japan, tills dom blev högteknologiska on their asses två gånger...

Last edited:

Jag tror att Afghanistan var ett bättre land att bo i, innan USA satte Talibanerna vid makten, tydligen tror USA det också.

Jag tror att Irak var ett bättre land innan USA satte Saddam till makten, tydligen tror USA också det.

Fast det såg rätt illa ut i Japan, tills dom blev högteknologiska on their asses två gånger...

Dessutom dansk/tysk högteknologi.

Afghanistan må ha varit illa innan men jag tror föga att det skulle vara en enorm förbättring att ha USA.

Fria val är en rätt bra början för att få ett bättre land. Tycker jag.

De är inte kända för sin uppbyggnadspolitik i länder de har invaderat.

Inte? Jag trodde det var precis tvärtom, tänker på Tyskland t.ex, som de direkt hjälpte efter att de avsatt Hitler.

Det enda som egentligen saknas är ett papper som intygar det hela.

Vilket är vad som räknas när/om det hettar till. Tror inte vi kan vara säkra på NATO-hjälp om/när något händer. Lika lite skulle vi hjälpa ett annat NATO-land, vi hjälper nämligen inte folk, det är inte svensk stil. :fakta

Visst är det lustigt att det blir så fel när de är och pillar i världspolitiken. Afghanistan har nog aldrig varit något höjdarland att bo i, inte ens innan Talibanerna kom till makten ty då var Sovjet där och härjade.
Fria val är en rätt bra början för att få ett bättre land. Tycker jag.

Som resulterade i att en före detta talibananhängare kom till makten. Det är ju hur bra som helst. Verkligen.

Inte? Jag trodde det var precis tvärtom, tänker på Tyskland t.ex, som de direkt hjälpte efter att de avsatt Hitler.

Det skulle väl isf vara det senaste de lyckades med. Annars kan man titta på Korea, Vietnam, Balkanområdet och nu senast Afghanistan och Irak så syns det rätt tydligt att de stjälper mer än de hjälper.

Vilket är vad som räknas när/om det hettar till. Tror inte vi kan vara säkra på NATO-hjälp om/när något händer. Lika lite skulle vi hjälpa ett annat NATO-land, vi hjälper nämligen inte folk, det är inte svensk stil. :fakta
Sanning.

Goddag och välkomna till OS. Dagens gren är att missa poängen. Som synes har vi hela världseliten på plats!

Poängen är att:

1) Hela vår försvarspolitik idag bygger på att Ryssland (Ryska federationen) inte har vare sig vilja eller förmåga att angripa sina grannländer.

2) Ryssland har just sprängt större delen av en stad i ett grannland i bitar, förvandlat tiotusentals av grannlandets medborgare till hemlösa flyktingar, stött vad som kan räknas som ett väpnat uppror i grannlandet, skickat in trupp i grannlandet, bombat strategiska mål och infrastruktur i grannlandet etc etc.

Sammanfattning för de som har svårt med att läsa mellan rader skrivna i väldigt stor fetstil och stora mängder blod: Ryssland har angripit ett grannland på i stort sett alla tänkbara sätt.

Slut. Frågor?

Goddag och välkomna till OS. Dagens gren är att missa poängen. Som synes har vi hela världseliten på plats!

Poängen är att:

1) Hela vår försvarspolitik idag bygger på att Ryssland (Ryska federationen) inte har vare sig vilja eller förmåga att angripa sina grannländer.
Hur stor anser du att sannolikheten är för ett ryskt anfall mot Finland eller Baltikum? Föga troligt säger jag. Frågor på det?
2) Ryssland har just sprängt större delen av en stad i ett grannland i bitar, förvandlat tiotusentals av grannlandets medborgare till hemlösa flyktingar, stött vad som kan räknas som ett väpnat uppror i grannlandet, skickat in trupp i grannlandet, bombat strategiska mål och infrastruktur i grannlandet etc etc.

Sammanfattning för de som har svårt med att läsa mellan rader skrivna i väldigt stor fetstil och stora mängder blod: Ryssland har angripit ett grannland på i stort sett alla tänkbara sätt.

Slut. Frågor?

Sant, men jag ser fortfarande inte att vi i Sverige skulle vara i fara på något sätt.

Ryssland har angripit ett grannland på i stort sett alla tänkbara sätt.

Och USA håller sig inte till grannländerna, utan anfaller helst så långt hemmifrån som möjligt...

Ryssarna och Kineserna håller sig i alla fall på hemmaplan.

Poängen är att:

Slut. Frågor?

Ja. Jag har en fråga: Varför håller dom på och skjuter på varandra så där?

Back