freding
en Outsider...
Vilket är bäst om jag väljer K&N i båda alternativen? Nån som har erfarenhet? Direkt på förgasarna eller i luftburken?
mvh Fredrik
mvh Fredrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Triggerhappy skrev:Mina modifieringar gav + 6Hk som mest efter finslipad bestyckning.
Jag använder BMC´s ersättningsfilter för orginalmontering.
andersbrink skrev:Men nu den viktiga frågan. Försökte du trimma in din hoj med originalfilter så att du verkligen vet att det var BMC-filtret som gav hästarna och inte bara bestyckingen? Det är det intressanta.
'freding skrev:Så om jag förstår rätt så är öppet koniskt ovalt filter bättre men kräver ombestyckning (vilket jag ändå tänkt göra)?! Får kolla in luftburksmodden annars...
/Fredrik
jra_racing skrev:Jag hade tänkt att pilla lite med mina förgasare och ev luftfilter och jag undrar hur många steg man ska gå upp ca jag ska inte köra i bänk lr något sånt utan vill bara mickla lite och se om man kan få lite skillnad så räcker det med 2 storlekar större lr vad är lagom? Hojen är en sv650s 01
Triggerhappy skrev:men hojen fick defenetivt mer luft och därmed födde vi på med mer soppa![]()
Triggerhappy skrev:'
Tror du kommer få grymma problem med trottlingen![]()
andersbrink skrev:...och det var värt den extra 1/2 hästkraften?
Skoj iaf att du fick mer kusar! Väldigt ofta att det bli motsatsen, när man inte varit uppe i bänk efter att ha pulat i garaget.
Totalkostnad?
En snikportning plus ett bra ventiljobb kostar väl runt 3100 och ger ca 6 till 14 hästar på en 1100 beroende på hoj. Modernare ger dig mindre och äldre mer i plus-effekt.
Här har du ett pillsner/vedbodstipps!!jra_racing skrev:Jag hade tänkt att pilla lite med mina förgasare och ev luftfilter och jag undrar hur många steg man ska gå upp ca jag ska inte köra i bänk lr något sånt utan vill bara mickla lite och se om man kan få lite skillnad så räcker det med 2 storlekar större lr vad är lagom? Hojen är en sv650s 01
freddexwing skrev:Luftburken har fördelen att den kan buffra mer luft som ligger redo att sugas in i motorn än ett par lösa filter.
freding skrev:Vilket är bäst om jag väljer K&N i båda alternativen? Nån som har erfarenhet? Direkt på förgasarna eller i luftburken?
mvh Fredrik
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |