Komma i form tråden

Jaha som jag trodde, enligt min vän sjukgymnasten har jag sabbat ett ligament i foten när jag tappade hojen på den tidigare i somras.

Läkarbesök 8/9 men jag har i alla fall traskat iväg till gYm1 idag. Har lovat mig själv att varje uteblivit träningspass (tänkte 3/vecka) innebär att jag måste böta 100 spänn till något jag avskyr, typ AIK, Hammarby eller motsvarande. Det torde hålla lågan uppe.

Bra där Mad!! Bättre liiiite än inget alls.

Skynda långsamt även om det är svårt!!

Vafalls, man är inte ensammen! :hihi Surt med skador...trist att det är långvarigt Madde. :(

asg @ Izahs straffsystem :tummenupp

Jag har helt grävt ned mig i ljudböcker under rundorna, just nu betas millenniumtrilogin av (jäkla bra böcker för övrigt, precis klar med "Flickan som lekte med elden") - har precis preppat spelarn' med "Luftslottet.." och skall ut, bara det slutar regna. :gnissla

Vafalls, man är inte ensammen! :hihi Surt med skador...trist att det är långvarigt Madde. :(

asg @ Izahs straffsystem :tummenupp

Jag har helt grävt ned mig i ljudböcker under rundorna, just nu betas millenniumtrilogin av (jäkla bra böcker för övrigt, precis klar med "Flickan som lekte med elden") - har precis preppat spelarn' med "Luftslottet.." och skall ut, bara det slutar regna. :gnissla

Cooooolt att höra att det är fler än jag som kör med ljudbok vid träning, blev kallad dåre för detta tilltag.

Lyssnar just nu på "Tre sekunder".

Peter Rätz var bra att lyssna på, fy f******n vad jag blev irriterad, det sporrar!!

:D Ljudböcker is the shit. :fakta

Terrängfemman i regn, minuten sämre än i förrgår. :( 30,49 - men lika trött fanimig. :D Och "Luftslottet som sprängdes" börjar bra...

/J

Undrar hur det har gått för alla andra i denna tråd, hur många har lagt av, hur många håller på?

Jotack det går fint, jag är rund och solbränd och har ont :gnissla
Det som kvacksalvaren på lokala kvacksalvericentralen gissade var tennisarm tror min naprapat är en skadad disk i nacken så nu väntas magnetröntgen och förhoppningsvis går det att behandla bort.. Vad gör man annars? Amputerar:va

Jotack det går fint, jag är rund och solbränd och har ont :gnissla
Det som kvacksalvaren på lokala kvacksalvericentralen gissade var tennisarm tror min naprapat är en skadad disk i nacken så nu väntas magnetröntgen och förhoppningsvis går det att behandla bort.. Vad gör man annars? Amputerar:va

Skadad disc i nacken kan lindras med akupunktur samt andra megiska saker som min napratpat har utövat på mig å min trasiga nacke!!

Jag har precis börjat smyga igång igen. :)

Men att "träna" vette fan om jag kan kalla det. :rolleyes:

Hur som helst, jag var till simhallen i morse för första ggn. sen i april, och "joggade" i vattnet ca: 15-20 min och simmade 4 längder bröstsim. Jag tror att det kändes OK i höften/ljumsken.

Måste lyssna av ordentligt nu. Men som sagt...jag tror att det var OK.

Planen är att ta det så jävla lugnt att inte kroppen får en minnespanikchock och tror att jag är på gång som förut.

Lite lagom rehab så att kroppen lixom ser att det inte är någon fara. Att jag inte ÄR någon träningstok längre som bara ångar på.

Håll tummarna.

//M

:tummenupp kul att du kommer i gång sakta men de kan bli bara bättre :)
Vatten träning är ju bra så de borde ju inte vara nå problem :)

Jävlarns! :D Terrängmilen hemma, första försöket på den, 52,44! Trodde inte på klockan..första 5 gick på sega 31, men så släppte det i löpsteget, och spåret blev faktiskt lite snällare med (den vanliga 5:an är dragen av någon sadist).

Bra fart i benen på slutet, klart go' känsla!

Har kört tre ggr denna vecka känns bra, förutom i foten som sväller upp å jefla, men va f*****n, måste komma i form, ser ju sut som en utllöst airbag....

Tränar till Tre sekunder - jefla bra bok!!

Jävlarns! :D Terrängmilen hemma, första försöket på den, 52,44!

Bra fart i benen på slutet, klart go' känsla!

Bra jobbat grabben!! Inte alls illa pinkat. :tummenupp

Läääängtar sååå tills jag är på banan igen...eller i spåret kanske jag ska säga.

MEN jag har nu iförskaffat mig en ordentlig cykel som jag tänkte använda som substitut. Körde en 2 milatur igår och det kändes helt OK. Inte lika roligt som att springa. Men jag får väl ge det några ggr.

Tanken är oxå att jag ha hojen som pendelcykel och hojja till jobbet ett par dagar i veckan.

//M så smått på G

Igår var foten alldeles blå mellan stortån och de andra tårna, idag gör det ont som f****n, men det är bara att hålla ut - besök hos ortoped om 2 veckor.

Idag bli´r det nog inlajns efter jobbet!!

...(den vanliga 5:an är dragen av någon sadist)...

HAHA!
Påminner om när jag var aktiv längdskidåkare och farsan var tränare.
När 5 km-spåret skulle dras om hittades en backe som var brutal, det var knappt skoter kom upp när spåren skulle dras.
De hade dille på att döpa backar efter personer som jobbade i föreningen.
Den här backen förärades med farsan namn, undrar varför..:rolleyes:

Idag bli´r det nog inlajns efter jobbet!!

Med blåa tår!!! :va

Är det inte bättre med lite simning då.?? Eller är smärtan inte skadlig.

För det tycker jag är det svåraste att avgöra...om det är bra eller dålig smärta alltså. För jag får för mig att det är en viss smärta i läkningsprocessen oxå.

Har jag helt fel då...eller är det någon som vet nåt om det.???

Jäklarns...9 sekunder från att ta terrängmilen hemma under 50 minuter.. :gnissla

Det gick max, för högt tempo som det kändes på första fem, den tuffa halvan - håll och lite problem att hålla andningen kontrollerad, men det släppte och sedan rullade det på, strax 27 minuter första fem.

Trodde inte jag skulle orka efter den sega backen precis innan 5 km, men det släppte.

Härligt skogsväder med, blött som fan, snorhalt och regn - nästan så man fick lite endurokänning (saknade husan lite idag...).

Med blåa tår!!! :va

Är det inte bättre med lite simning då.?? Eller är smärtan inte skadlig.

För det tycker jag är det svåraste att avgöra...om det är bra eller dålig smärta alltså. För jag får för mig att det är en viss smärta i läkningsprocessen oxå.

Har jag helt fel då...eller är det någon som vet nåt om det.???

Smärta är vekhet som lämnar kroppen...

Skämt åtsido i varje fall jag känner om det är en bra eller dålig smärta, den här smärtan är en bra smärta så jag kör på!!

Nytt gYm idag - det var väl sådär men det blev ett bra pass ändå!!

Träning ja

Kan berätta att jag börjat med karate ( på Väldigt gamla dagar) GOJU Ryu ( = gamla UR-karaten )
Och mer allsidig träning får man nog leta efter ,,Kul som f-n
kondis , Smidighet , styrka , Balans, Allt får plats inom ett pass

Balansen när man åker hoj, Snowboard/jetski osv har i mitt fall blivit M-bättre.

Rekomenderas starkt :tummenupp

Kolla på gärna
http://www.goju.nu/

Mjukstartar med träningen efter sommarn.
1,5 timme innebandy utan avbytare. :banana
Stretcha e för gheys..:rolleyes:

Kommer nog att kännas i nåra dar...:gnissla

Back