Komma i form tråden

Tunnsått med uppdateringar, har löptränat lite, kört ett par tunga pass på crossbana och lyckats köra på mig träningsvärk i låren efter en dag på Gelleråsen. :D

Lite islag av foten på crossbanan har gjort att löpandet blitt' lite lidande - får se när foten blir brukbar igen...

/J

Nu är man "friskriven" från sjukgymnasten (hälseneproblem). Har gått på behandling i 5 månader. Det firades med 12 km löpning:yoparty.

Det finns fortfarande en chans till att ge sig på halvmaran i september.

Nu är man "friskriven" från sjukgymnasten (hälseneproblem). Har gått på behandling i 5 månader. Det firades med 12 km löpning:yoparty.

Det finns fortfarande en chans till att ge sig på halvmaran i september.

Åhh...det kanske finns hopp för mig oxå då.

Var sjukgymnasten bra?? Hur har du/ni gått tillväga.?? Byggt upp muskulatur??

Trodde du någonsin att du skulle kunna springa igen??

5 månader!!?? Lång tid!!

Fan lyllo dig som är frisk!!! Skriv gärna och förklara.

Själv har jag ett ljumsk/höftproblem som inte vill gå över. Har gått hos en jävla klåpare till ortoped men det är förmodligen en bra sjukgymnast som behövs för att jag ska komma med i matchen igen.

//M

5 månader!!?? Lång tid!!

Själv har jag ett ljumsk/höftproblem som inte vill gå över. Har gått hos en jävla klåpare till ortoped men det är förmodligen en bra sjukgymnast som behövs för att jag ska komma med i matchen igen.

//M

Jag har en naprapat//akupunktör som är Guds gåva till människan när det kommer till sådant. Säg bara till om du vill ha hennes nr. Den kvinnan har fixat diskbråcket i nacken, min avslitna hälsena samt min opererade armbåge, allt som läkarna sa inte skulle bli sig likt igen!!!

Annyho, igår blev det ännu mer fettförbränning, men ikväll blir det äntligen dags att träna BEN!!!

5 månader!!?? Lång tid!!

//M

Jag har gått hos sjukgymnast för min höft var en hel del nålar involverade men de funka och sen massage och lite övningar att göra hemma.
Mitt tipps är att ringa till reagera klinik nära dej och se vad dom säger. Där behöver du inte remiss.

Lycka till :) Och krya på dej.
:krama

La ju ner det där med cykling och träning och skruvade klart hojen istället. Dock avgörs vikttävlingen på jobbet nu på Måndag. Genom en bättre kost har midjemåttet minskat 11cm sen i slutet på Januari :yoparty

La ju ner det där med cykling och träning och skruvade klart hojen istället. Dock avgörs vikttävlingen på jobbet nu på Måndag. Genom en bättre kost har midjemåttet minskat 11cm sen i slutet på Januari :yoparty

Bra jobbat!:)

Ahh, med så mycket mindre barlast kanske du kan få lite fart i joddlarmaskinen!:rolleyes:

Bra där! :tummenupp

Lyckades väl skada vadmuskeln i tisdags, känns så där, men va f****n det blir gYm1 idag med, kan ju alltid ro samt köra överkropp.....

Tanten är lååångt i från i form, tyvärr...:gnissla

En bra bantningskur är att resa om man inte bryr sig om muskelmassan som följer med viktfallet...

Efter att ha arbetat på muskeluppbyggnaden i 6månader ligger jag nu på minus efter 3månader i Sydamerika.

Till råga på allt har jag givit mig f..n på att jag ska lära mig åka inlines ordentligt i år så dessa står jag på så ofta jag får möjlighet vilket inte direkt hjälper det låga fettinnehåll jag har att stanna kvar.

Men alla jobbar vi mot olika mål, kämpa på alla gasglada SHare

Va på gYm1 igår och där sa en av tränarna att det verkligen börjar synas på mig att jag växer!!!

Gissa om liten Tant blev glad över att höra detta!!

Fy fan, jag väger ju som en tjej:huvet
Hur lång e du?

Var ju ett tag sen man skrev här.
Första målet som jag satte upp är nått, 68 kg.

Trivs faktiskt rätt bra nu men man ska inte bli för nöjd då lär man säkert falla tillbaka.
Så även om jag nu inte går ner till 65 så är jag nöjd med att mina nyinköpta jeans i storlek 30 som nu mera sitter löst =)

Dra-helveTT!!!1!

Uppehåll på träningen i 3 veckor (trasig fot, crossbana...) - 5 km idag i ett regnigt och blött spår, det var fanimig ingen lek! :skrämd

Flås och psyke spökar, kroppen verkar inte ha några problem me't...bara att fortsätta igen då. :D Det var ofattbart skönt att komma ut igen, Madhonda - klättrar du på väggarna snart, eller löser det sig?

/J

Nåt hojåka är det ju inte att tala så de får bli lite löpträning istället.:rolleyes:

11 km idag , grejerna håller ihop.:yoparty

Det är tre månader kvar till halvmaran så nu är det bara att ligga i....

Måste få skryta lite

Har sakta men säkert gått upp i vikt dom senaste 15 åren ca 1-2 kg per år & för 7 veckor sedan så fick jag nog . Gick med en tjockis klubb xtravaganza.se . Har kör deras diet som består av 3 soppor om dagen detta ska innehålla precis vad en kropp behöver (500 kalorier) . Idag stod vågen på -17kg har 8 kg kvar till målvikten . Har precis gått över till en LCHF kost (tror det heter så) för att ta mig till slut målet .

5:an igår igen, gick lättare - stel i ryggen, men den mår bättre av att få upp lite värme och röra på sig. :)

/J

Välte hojen över mig i torsdags - om svullen fot. Inge bra, får vila denna vecka och fortsätta med full styrka nästa vecka.

Måste få skryta lite

Har sakta men säkert gått upp i vikt dom senaste 15 åren ca 1-2 kg per år & för 7 veckor sedan så fick jag nog . Gick med en tjockis klubb xtravaganza.se . Har kör deras diet som består av 3 soppor om dagen detta ska innehålla precis vad en kropp behöver (500 kalorier) . Idag stod vågen på -17kg har 8 kg kvar till målvikten . Har precis gått över till en LCHF kost (tror det heter så) för att ta mig till slut målet .

Imponerande:Bugar

Du lär klara det med bravur:)

En liten uppdatering (och tack till er som erbjudit telnr till sjukgymnaster och allmänt skänkt mig en tanke) :).

Jag har gått hos en superduktig sjukgymnast, hon har jobbat med ljumsken/höften och det har lett till viss ökad rörlighet, men jag har fortfarande en del smärta kvar och måste ta det jävligt lugnt vad gäller träning.

Löpning är inte att tänka inom det närmaste halvåret (minst) :( MEN till efter sommaren kan jag få börja simma lite försiktigt om jag är lyhörd och lyssnar av kroppen.

Tills dess ska jag köra lätt cirkulationsträning (gummiband) och stretch för att inte musklerna ska stelna till för mycket.

En jävla tur att jag inte planerat in en fjällvandring för semestern i år, för det hade varit uteslutet. (jag frågade utifall att) :rolleyes:

OCH jag har förhoppningsvis lärt mig läxan, enligt följande:

"Träna för all del...men se till att ha återhämtning mellan varven. OCH fatta att du måste lyssna av kroppens status, man kan inte bara träna med viljan...utan kroppen måste vara med på noterna om det vara vettigt."

Ja..ungefär så, och det kan verka självklart för många men tyvärr inte för mig. :brinnerup

Ha en trevlig träningsommar allihop!!

//Madelene

Back